Gå til innhold

Nye sider åpnes i "feil vindu" i IE

hasund

Anbefalte innlegg

I et års tid har jeg slitt med det utrolig irriterende problem i 5.5 at sider som åpnes via favoritter eller koblinger ofte åpnes i et annet vindu...

Har du fem-esks vinduer oppe blir dette fort kjipt- man blir nødt til å skrive inn adressen manuelt.

ALtså åpnes den nye siden over en som jeg holder på med og ikke vil fjerne. Har spurt på andre forum men ingen hadde hørt om lignende. Vel nå har jeg endelig fått 6.0, og tenkte "puhh" nå slipper jeg det der- men nei. Fremdeles har jeg det samme problemet. Noen som har hørt om lignende? Har Win2000.

Og nei, Netscape er ikke noe alternativ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da jeg gikk over til IE istedenfor netscape 4.7 som var den gang, så opplevde jeg det samme. I 2000 mener jeg å huske at problemet opphørte når jeg installerte Service Pack 1, men jeg er ikke sikker...

Har du SP1 eller SP2 installert?

er det haket av for "reuse windows for launching shortcuts" i tools -> options -> advanced ?

bertie

Lenke til kommentar

Vel jeg har SP1 installert og prøvde nettopp å installere nummer to, men fikk litt hetta underveis, lange nedlastinger og mye skommelt om sikkerthetskopiering av registre og uavinstallerbare endringer.

Kan jeg trygt installere SP2? De anbefaler det jo ikke på winupdatesiden sånn som med SP1.

Angående hake for gjenbruk av vindu, så kan dette fungere, men det er jo ikke sånn at jeg vil ha opp et nytt vindu når jeg trykker på en av mine koblinger i et vindu, bare at den nye koblingen skal opprettes i det "aktive" vinduet fremfor i et annet "opptatt" vindu.

Lenke til kommentar

Jeg vet akkurat hva du mener, og jeg vil også ha det slik du mener, men jeg vet ikke hvorfor noen får det slik og andre ikke.

Hos meg er det lenge siden jeg har opplevd sånt, men det er sikkert bare en innstilling. (uten at jeg vet det sikkert)

En løsning jeg gjorde var at jeg tok tak i linken, og dro den inn i det vinduet jeg ville ha den nye linken i. Det fungerer hvertfall til du finner ut av det...

bertie

Lenke til kommentar

Hm, det med å dra koblingen til adressevinduet var ikke dumt, det har jeg ikke tenkt på.

Siden sist har sannelig IE begynt å rable litt ekstra..om det er installeringen av 6.0 eller hva vet jeg ikke, men nå byttes tekststørrelsen vilkårlig til stadighet....akk o ve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...