Gå til innhold

HDD problem

Anbefalte innlegg

Har en western digital 2tb ekstern harddisk.

Satt her igår og så på filmer som ligger inpå den, men plutselig så frøs hele pc'en, jeg trykte på restart knappen. Og alt fungerer som det skal nå.Bortsett fra att det ser ut som min eksterne harddisk har død helt. Power lyset kommer ikke på.

Noen som vet hva som kan ha skjedD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du laptop eller stasjonær?

Hvis stasjonær så kan du bryte garantien på den og ta ut harddisken for å så montere den i pcen. Da vil du fort vite om den lever eller ikke. Det kan hende det er noe galt med selveste kassen rundt harddisken.

Lenke til kommentar

At PC-en frøs kan godt ha sammenheng med at den eksterne harddisken sluttet å virke. Særlig når det var midt i avspilling av en film, kan avspillerprogrammet sin gjentatte forsøk på å få kontakt medført full stop.

Når det gjelder den eksterne harddisken er mangel på lys i power en indikasjon på at det er selve strømforsyninga som er røket. Regner med at du har en WD MyBook eller Elements. Begge har hatt en del problemer med strømforsyninga (min røk).

Dersom denne er relativt ny, tar du den med ditt du kjøpte den og får den testet med ny strømforsyning. Kjøpte du på nettet, kan du kontakte nettbutikken.

Du kan eventuelt kontakte Western Digital via nettsidene deres, http://support.wdc.com/warranty/index.asp?wdc_lang=en. Jeg gjorde det og fikk ny strømforsyning i løpet av 3 - 4 dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...