Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den legendariske spilldesigneren Jane Jensen kommer i dag til å kunngjøre at hun starter eget selskap, og lar fans få bestemme via Kickstarter hvilket spill hun skal lage først.

Jane er mest kjent for å være skaperen av kanskje tidenes beste spillserie, Gabriel Knight (Gamer hadde et tilbakeblikk på seriens første spill: http://www.gamer.no/...of-the-fathers/), men hun stod også bak det soleklart beste King's Quest-spillet, Kings Quest VI - Heir Today, Gone Tomorrow

I senere tid er hun mest kjent for Gray Matter, som hadde en trøblete utgiverhistorie (bombe).

Kickstarteren er ment til å hjelpe finansiere de tre følgende spillene, men fans kan altså stemme over hvilket spill de skal utvikle først. Summen de ber om er 300.000$.

Dessverre er det Activision Blizzard som eier rettighetene til Gabriel Knight, så vi kan ikke forvente oss et GK4 denne gangen heller. sad.png

Jane er kanskje spillhistoriens beste historieskaper, og de lerde strides om det er Gabriel Knight 2 eller 3 som har tidenes beste spillhistorie.

Det var en lang tråd om historier i spill en tid tilbake, og knapt en sjel i den tråden hadde vel spilt et Jane Jensen-spill, så hvis du ikke er fornøyd med de elendige historiene som finnes i fleste spill i dag, gi penger, og vi kan potensielt få en ny klassiker.

Siden jeg ikke er her når nyheten blir offisiell, så krever jeg at noen poster kickstarterlinken i denne tråden (Godsaker, I'm looking at you), og at Gamer har det som førstesidesak, hvis ikke kommer jeg til å spore opp Froholt'en og tvinge han ut av sykesenga! tongue.png

De spillene man kan stemme over er:

MOEBIUS
A man investigates a series of events around the world for a mysterious benefactor and learns a secret that changes his entire world view.

ANGLOPHILE ADVENTURE
Visit Regency England for a little sex, lies and scandal.

GRAY MATTER 2
Oppfølger til Gray Matter naturligvis....

Her er linken til Janes nye selskap:
http://pinkertonroad.com/

Endret av radiohodet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte Gray Matter jeg. Hadde mange av de samme virkemidlene og elementene som gjorde GK til en så god serie. Selv om slutten ikke holdt samme standard som resten av spillet. Kommer til å stemme på det samt spytte i noen kroner dersom det kommer så langt.

Lenke til kommentar

Flaut å si det, men jeg har aldri spilt et Gabriel Knight-spill før. Har heller ikke spilt Gray Matter, men det har jeg liggende her og har planer om å starte på det snart. Siden jeg ikke har spilt GM vet jeg ikke om jeg vil stemme på GM2. Moebius er et spill jeg kan like, selv om jeg føler jeg har spilt spill med samme plot ørten ganger før. Uansett hva det blir er det alltid flott med et nytt eventyrspill.

Lenke til kommentar

La til 30 dollar foreløpig, men nå sliter jeg virkelig med å bestemme meg for hva jeg eventuelt skal stemme :(

Kommer vel litt mer informasjon etterhvert. Satser på en av de to som ikke er Gray Matter 2. Noe nytt er mer spennende. (Med mindre det hadde dreid seg om Gabriel Knight 4, da. :p )

Tør ikke si hvor mye jeg donerte, men det ble *kremt* en del....

Kickstarter er i ferd med å ruinere meg. Nesten så jeg håper at Tex Murphy blir det siste store prosjektet (samt en Obsidian-kickstarter, da!). Nå har jo nesten alle legendene i spillindustrien kommet på banen allerede, så da er det (heldigvis?) nesten ingen igjen.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

140000 er vi oppe i nå.... Går ikke veldig fort, men bør vel klare 300000 om snittet de siste dagene holder seg. Kanskje vi ser en liten boost om Moebius vinner avstemningen i helgen. Regner med det er den som kommer til å vinne, med mindre Gray Matter har en skjult fanbase et sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...