Qwseyvnd Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hvor mye må en AMD XP????+ hastighet være for å slå min Intel P4 2,9 GHz 161 MHz???? AMD XP3200+ er 2,2 GHz men den slår jo ikke en Intel P4 2,8 GHz engang. Må XP????+ Barton ha 2,6-2,8 GHz for å slå 3 GHz og oppover? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Om en 3200+ slår en p4 2.8 kommer jo helt ann på testene som man går ut ifra. Jeg villle si at en barton 2500+ må opp i 2.3ghz på kanskje 230fsb for og gruse en 3.2ghz p4 så den KNUSER sikkert p4 2.8. men jeg har jo ikke testet så det blir ren spekulasjon. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 det enkleste svaret noen tester sier en ting og andre sier noe helt annet se på PR ratingen amd xp3200= p4 3,2 amdxp 2400 = p4 2,4 osv.. går lett an å diskutere dette og vise til mange tester men det vil alltid være en test som sier det motsatte om hva som er best så jeg forholder meg til navngivingen og ferdig med det. Blir bare forvirra skal jeg se på alle testene som blir gjort, for dem er avhengig av hva du skal bruke maskinen til. Navngivingen til amd er gjort for at du skal kunne sammenligne med intel sine cpuer. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Ingen Athlon XP slår en P4 3.0/800 eller kraftigere, vent på Athlon 64, AMD kommer nok til å lansere en utgave som vil slå P4 3.2GHz (men ikke vent at den blir billig med det første ) Overklokking endrer dette bildet ikke så mye, P4 har minst like mye å gå på som Athlon her. (AMD når vel nå ca 3600+, P4 når greit 3.6GHz) Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Ingen Athlon XP slår en P4 3.0/800 eller kraftigere, vent på Athlon 64, AMD kommer nok til å lansere en utgave som vil slå P4 3.2GHz (men ikke vent at den blir billig med det første ) Overklokking endrer dette bildet ikke så mye, P4 har minst like mye å gå på som Athlon her. (AMD når vel nå ca 3600+, P4 når greit 3.6GHz) Har så rett. Men jeg vil heller tru det er mer 4000+ eller p4 4.0ghz som er ganske realistisk og oppnå. en barton på nærmer 2.6ghz regnes vel ut til og være 4200+, men dette funker vel ikke i praksis:/ Men p4 har jeg ikke greie på hvor langt går, men det er vel ganske bra over 4ghz den og:) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 det enkleste svaret noen tester sier en ting og andre sier noe helt annet se på PR ratingen amd xp3200= p4 3,2 amdxp 2400 = p4 2,4 osv.. går lett an å diskutere dette og vise til mange tester men det vil alltid være en test som sier det motsatte om hva som er best så jeg forholder meg til navngivingen og ferdig med det. Blir bare forvirra skal jeg se på alle testene som blir gjort, for dem er avhengig av hva du skal bruke maskinen til. Navngivingen til amd er gjort for at du skal kunne sammenligne med intel sine cpuer. feil, pr rating har ingenting med intel og gjøre, men tbird prosessoren til amd.. per idag så er det ingen amd som knuser intel 3ghz og oppover i ytelse, men det kan skje mye iløpet av høsten. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Stemmer, men Tp ratinga stemte ganske godt i forhold til P4 også. Imidlertid er vel bildet endret noe til Intel's fordel etter at de begynte med 800 MHz bus. Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Mulig intel yter litt bedre men så er jo intel også noen kroner dyrere da... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Pr i dag yter nok Intel best,det er det vel liten tvil om. Hva som skjer vidre får vel tiden vise, begge er jo på tur med nye ting, så det endelige svaret får vi vel ikke før til våren engang, da er begge på banen med sine nye cpu èr, og det riktige blir vel å måle dem mot hverandre. Men spennende blir det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå