Gavekort Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hva er galt med denne loven? Trolling er synonymt med mobbing, og loven bygger et grunnlag for å stoppe at mennesker blir trakasserte på internett. Nå er det nok neppe forumtroll de vil stoppe, men folk som trakasserer på internett og mobber offerene til de gir reaksjoner (Les: Jessi Slaughter). Dette er troll som påvist har fått folk til å begå selvmord eller bli emosjonelt nedbrutt, og er IKKE det samme som småunger som tuller i "sex og samliv"-forumet. Ordet 'annoy' er nok lagt inn i loven for å dekke et bredere spekter, og jeg antar at det er for å dekke forfølgning, og du vil trolig ikke bli satt i fengsel for mindre tilfeller. Vi har også lover mot mobbing i Norge, men det betyr ikke at du blir satt i fengsel for å plage en fyr. Jessi Slaughter er en feil-oppdratt, rappkjefta kid som ikke har noe å gjøre på internettet. Eksempel. Hva så? Først og fremst er det ikke relevant, og for det andre så er det ingen som fortjener å bli trakassert til randen bare fordi man er ung og stor i kjeften. Barn er meget sårbare, og å presse dem psykologisk kan gjøre stor skade på dem. Skal du bare slette Facebooken din da? Om du får veggen din fylt av ekle kommentarer så er det ikke bare å slette Facebook og viske ut alle kommentarene fra hukommelsen din. http://www.youtube.com/watch?v=0iQ0SpQO9xw (med fokus på slutten.) Ironisk nok kunne han trengt seg en reality-call. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Folk som tar livet av seg pga. trolling på nett må være så patetiske at de fortjener å dø. 8 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 er du seriøs? Folk som deg burde blidtbandetfra nettet. Synd vi ikke har denne loven midlertidig for deg nå... 9 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Kanskje vi også burde ha en lov mot folk som blir trollet altfor lett... 7 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Kanskje vi også burde ha en lov mot folk som blir trollet altfor lett... dette gjelder vel ikke norge, så hva spiller det for noen rolle? Må si jeg støtter ditt første innlegg bedre. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ironisk nok kunne han trengt seg en reality-call. For de som mener fjesbok er livet, så absolutt. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg synes forøvrig at det er feil å kalle dette en lov mot trolling, for trolling i denne forstanden er som sagt synonymt med mobbing/trakassering. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 "Won't somebody pleeeeease think of the children!??" Begynner å bli mektig lei den der nå... 1 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Folk som tar livet av seg pga. trolling på nett må være så patetiske at de fortjener å dø. Hva er det som feiler deg egentlig? Har du noen gang blitt mobbet? Vet du i det hele tatt hvordan det er å være hengt ut over alt? 6 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Hvem skal det forestille? Klovner i kamp? Altså bilde over. Endret 4. april 2012 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Trolling blir ikke forbudt, men trakassering i vidt forstand blir forbudt. Litt uskyldig og lett trolling vil fortsatt være mulig. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hva er det som feiler deg egentlig? Har du noen gang blitt mobbet? Vet du i det hele tatt hvordan det er å være hengt ut over alt? Ja, inntil jeg lærte "ord skader ikke"(Cue spam) Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 ...Land of the free and home of the brave MY FUCKING ASS!! 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 hahahaha, bodder i Phoenix AZ ett år Trolling to the max Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hvem skal det forestille?Klovner i kamp? Altså bilde over. Skal forestille et troll. http://forum.gon.com/attachment.php?attachmentid=615781&stc=1&d=1313165072 liker dette blidet bedre. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Hva er galt med denne loven? Trolling er synonymt med mobbing, og loven bygger et grunnlag for å stoppe at mennesker blir trakasserte på internett. Nå er det nok neppe forumtroll de vil stoppe, men folk som trakasserer på internett og mobber offerene til de gir reaksjoner (Les: Jessi Slaughter). Dette er troll som påvist har fått folk til å begå selvmord eller bli emosjonelt nedbrutt, og er IKKE det samme som småunger som tuller i "sex og samliv"-forumet. Ordet 'annoy' er nok lagt inn i loven for å dekke et bredere spekter, og jeg antar at det er for å dekke forfølgning, og du vil trolig ikke bli satt i fengsel for mindre tilfeller. Vi har også lover mot mobbing i Norge, men det betyr ikke at du blir satt i fengsel for å plage en fyr. Takk for at du skrev dette. Da slapp jeg formulere alt dette selv. Attpåtil formulerer du alt bedre enn jeg kunne gjort det. Jeg kan ikke helt si at jeg liker vinklingen i artikkelen. Det er ikke sånn at du blir kastet i fengsel om du poster et troll-fjes. Jeg er dessverre redd loven vil ha begrenset effekt. Det er enkelt å skjule seg bak kallenavn og mellomtjenere ("proxies" på engelsk) og dermed unngå å bli straffeforfulgt. For ikke å snakke om når mobberen er i en annen verdensdel. Men en slik lov vil sikkert være nyttig i en del lokale saker. Endret 4. april 2012 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Pffft... Trolling is a art. 3 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Pffft... Trolling is a art. Godt forsøk. Men denne slags type innlegg er egentlig ikke så relevant til denne debatten. Tror neppe du blir kastet i fengsel i Arizona for dette innlegget. Endret 4. april 2012 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 "the land of the free".... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå