Anonym259235 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hvilke bra programmer finnes til å lage HDR-effekt på bilder? Programmene på funke på Mac. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hvis du tenker å lage HDR-bilder på den riktige måten, altså ved å ta bilder med forskjellige eksponeringer, kan Photomatix Pro (www.hdrsoft.com) anbefales. Finnes både til Windows og Mac. Hvis du kun tenker å lage HDR-effekter på ett enkelt bilde, kan du prøve HDR Toning-effekten i Photoshop CS5. Den finner du under Image -> Adjustments -> HDR Toning. 1 Lenke til kommentar
arthon Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Dynamic Photo-HDR er et veldig bra program for å lage HDR både fra multi filer, men også fra ett bilde. Hvis det brukes "forsiktig" (uten Tonemapping) så er det også egnet til å utvide det dynamiske området i et bilde. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Nik HDR er etter mine erfaringer så langt den beste...og har de fleste;) Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Eg har berre prøvd Photomatic pro 4.0. Dette er eg nøgd, med. Eg får til det eg vil Eg vil fraråda å bruka éi eksponering for å få "HDR-effekten". Om du verkeleg vil gjera det, så gjer det skikkeleg. Ta nok eksponeringar, ikkje ver redd for å bruka opp minnekortet på fototur. Sjølv tok eg 10 eksponeringar, 1ev mellom kvar, av kvart motiv sist eg var ute. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå