Gå til innhold

Problemer ved kjøp av iPad4G i USA?


Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg reiser til the big apple på torsdag, og vurderer å plukke med meg en iPad. Jeg vurderer da 4g-versjonen. På 32GB-versjonen så er det jo svimlende 1400 kroner i forskjell.

 

Stemmer det at det fins to versjoner (T-mobile/Verizon) og du må velge en av dem? Har hørt at det bare er T-mobile sin som fungerer med 3G her i Norge.

 

En ting til. Hvordan er det med den 1-års garantien som følger med iPad? Kan jeg benytte denne i Norge? Hvor ofte er det problemer med iPad? Jeg kan tenke meg at det ikke er like mye problemer med iPads som det er med macer og andre ting (ingen bevegelige deler osv). På grunn av forbrukerkjøpsloven så kunne jeg aldri tenke meg å kjøpe mac i utlandet, men hvis det er mindre plukk med iPad så er det kanskje en god ide å kjøpe den i USA?

 

Får man norsk keyboard på iPaden selv om den er kjøpt i USA uten 3-parts-programvare? Og hvordan er det med systemspråk på iPad? Kan dette byttes om kjapt? Jeg benytter vanligvis engelsk som språk, men hvis jeg skal vise den frem til barn eller eldre, så kan det være greit å bytte midlertidig til norsk. :)

 

Reiser som sagt på torsdag, men har wi-fi på hotellet, så kjøper ikke før jeg får noen fornuftige svar her... :)

 

God påske!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipt når sånt skjer...

 

Rart at mobiloperatørene i USA alltid skal gjøre ting på sin egen måte! Da jeg bodde der borte fikk jeg inntrykk av at det var T-mobile som oppførte seg mest "europeisk", i og med at de brukte GSM og simkort, og kontantkort var lett tilgjengelig.

 

Andre tips? Som nevnt så lurer jeg på dette med forbrukerrettigheter og hvor ofte det er defekter på iPads. :) Kanskje lurt å kjøpe den litt tidlig i ferien, slik at jeg kan komme tilbake til Apple Store hvis det er defekter?

Lenke til kommentar

FIkk akkurat svar fra Eplehuset Bergen, og de sa at de utførte garantireparasjoner på iPads med garanti på ett år. :)

 

Så da forstår jeg det slik at hvis jeg vil ha 3G, så må jeg kjøpe T-mobile sin. Hvordan er det med system- og tastatur-språk?

Lenke til kommentar

Du kan egentlig kjøpe både Verizon og AT&T-utgaven, begge har mikrosimkort og er ulåst. T-mobile har ikke noen egen utgave. AT&T har ett ekstra LTE-bånd, så kan godt kjøpe den i tilfelle du skulle dra på ferie til et sted som kan bruke det (tror det er Canada?).

 

iOS har en global versjon, så det er ikke noe problem å bytte språk til norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...