Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne venner på Gjøvik

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 23 år som flyttet til Oppland for noen år siden. Gikk 3 år på skole, men fikk aldri noen venner ut av de årene. Nylig flyttet samboeren ut, og dermed har jeg lite å gjøre for tiden!

Lurer på om det er noen andre i nærheten som gjerne kunne tenke seg å finne på noe, bli med i et lag/forening, bli med på sportslige begivenheter e.l.

Eller om noen har noen gode tips til hvordan man kan møte folk - nye venner(?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart!

Gikk en bachelor i økonomi og administrasjon i Lillehammer. Vurderer nå om jeg skal ta master, men da blir jeg boende så langt unna ungen.

Er vanvittig glad i fotball, både på TV, stadion, og å spille selv. Egentlig all form for sport. Nisjeidrettene jeg liker best er vel bordtennis og bowling, men liker som sagt det meste.

Spiller en del online poker, men skulle helst spilt live. Har både pokerbodt, chips, og annet utstyr som skal til for å spille noen reale pokerslag, men har ingen å spille med.

Liker godt fisking (helst ferskvann - i skog/elv), og er på et par turer i året, i tillegg til dagsturer dersom det er tid. Ekstra digg om man har med kano!

Ser sinnsykt mye film (minst 1 om dagen, ofte 2, noen ganger 3). Favorittene er Ewan McGregor, og Russell Crowe. Ser som regel bare komedie, thriller/drama, men liker naturligvis action også.

Av musikk har den interessen falt dramatisk de siste årene. Men hører enda en del på ZZ Top, Dire Straits, Daft Punk, Bob Marley, Rammstein og noe annet (er veldig dårlig til å finne ny musikk, så jeg hører på de samme artistene til jeg spyr - er vel derfor interessen ikke er så stor som den var).

Er MEGET glad i å feste i helgene. Ofte, lenge. Finnes lite som er bedre enn en langhelg på ei hytte, med fyll og pizza. Byen er selvfølgelig også artig, men jeg foretrekker hjemmefester.

Ellers er noe av problemet det at de fleste interessene jeg hadde før, er borte. Vært "isolert" så lenge at jeg ikke har "pleiet interessene" nok til at de fortsatt er der. Tar gjerne imot tips til ting man kan begynne med (da helst aktiviteter man kan ha glede av uten noe spesielt talent, evner, kunnskap om området osv. - noe man kan begynne med uten å vite hva man egentlig driver med!).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, fint å høre! Problemene ligger vel i det at jeg ikke klarer å oppføre meg som meg selv blant folk. Blir så nervøs for at jeg skal feile i å fange deres interesser, at jeg bare nikker og er enig i alt de sier. "Er du interessert i biler, sier du? Jeg også!" også kan jeg ingenting om emnet, for jeg gir blanke *F* i biler. Men jeg er redd de skal miste interessen om vi ikke deler felles interesser. Og med det blir de uinteressert :p Kan vel si at jeg blir oppfattet som personlighetsløs, ettersom jeg aldri klarer å få frem meg selv. Føler meg dessuten svært ukomfortabel rundt folk, selv folk jeg møter til det daglige over lang tid. Finnes et lite fåtall av mennesker (kan telle de alle med én hånd) jeg føler meg vel nok med, til å kunne le av ting jeg synes er morsomt, eller i det hele tatt føle engasjement.

Irriterer meg, for ting jeg vanligvis finnes hysterisk, klarer jeg ikke å le av når jeg ikke er med andre enn de 4-5 menneskene jeg nevnte tidligere.

Vel, vel! Får finne på noe lurt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du kan jo tenke litt etter hva de få du kjenner driver med? Er de i en gjeng som møtes og spiller fotball, arrangerer de pokerkveld eller har de for en vane å dra ut i helgene? Ta kontakt med bekjente og hør om du kan henge deg på noe av dette. Har du først fått en fot inn i døren er det fort gjort å bli inkludert ved flere anledninger.

Du virker som en veldig ordentlig person! Jeg forstår godt at det kan være vanskelig å være deg selv blant andre. Jeg er godt kjent med å føle at man må imponere de andre for at de skal like deg.

Prøv rett og slett å finn ut hva andre på din alder gjør. Pass på at du dyrker dine egne interesser. Du sier selv at du ikke har noen interesse for bil, og derfor er det også vanskelig å føre en samtale om noe du ikke kan. Ta heller å bli kjent med noen du deler en interesse med, og et tema som du faktisk kan noe om. Eksempel kan være fotball. Prøv heller å bli kjent med noen som er lidenskapelig opptatt av fotball, enn noen som elsker bil og mekking.

For at man skal orke å være med en person må man også ha glede av samtalene :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan jo tenke litt etter hva de få du kjenner driver med? Er de i en gjeng som møtes og spiller fotball, arrangerer de pokerkveld eller har de for en vane å dra ut i helgene? Ta kontakt med bekjente og hør om du kan henge deg på noe av dette. Har du først fått en fot inn i døren er det fort gjort å bli inkludert ved flere anledninger.

Du virker som en veldig ordentlig person! Jeg forstår godt at det kan være vanskelig å være deg selv blant andre. Jeg er godt kjent med å føle at man må imponere de andre for at de skal like deg.

Prøv rett og slett å finn ut hva andre på din alder gjør. Pass på at du dyrker dine egne interesser. Du sier selv at du ikke har noen interesse for bil, og derfor er det også vanskelig å føre en samtale om noe du ikke kan. Ta heller å bli kjent med noen du deler en interesse med, og et tema som du faktisk kan noe om. Eksempel kan være fotball. Prøv heller å bli kjent med noen som er lidenskapelig opptatt av fotball, enn noen som elsker bil og mekking.

For at man skal orke å være med en person må man også ha glede av samtalene :)

Støtter det fullt og helt!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...