GrinJe Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Da kan jeg også minne på at selve tråden gikk over til å diskutere Hyper Threading og i5 vs i7. Jeg bare konstaterer fakta og er derav sakelig. Ja, men det er noe å holde det innenfor rimelighetens grenser. Når en person spør om han skal ha 560 i sli eller 580, kan vi med sikkerhet anta at han ikke skal ha 3 x GTX 680, som vil koster han 3-4 ganger mer penger. I tillegg skrev jeg: "........... Det er rett og slett ikke verdt det for en normal bruker." Jeg vil ikke definere en person med tri SLI som en normal bruker. Om det virkelig er så viktig å vinne denne diskusjonen, så for all del, kjør på. Men for min del, prøver jeg heller å svare på spørsmålene til personen som skrev dette. "ser det bra ut eller er det noe som burde endres?" Der du anbefaler en i7 2600k, som koster 700 kr++ mer (altså rundt 30-40% mer), noe jeg mener fortsatt er totalt meningsløst for denne brukeren. Og som sagt, med tri sli 680, kjøper du 3930k eller 3960x. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Da kan jeg også minne på at selve tråden gikk over til å diskutere Hyper Threading og i5 vs i7. Jeg bare konstaterer fakta og er derav sakelig. Ja, men det er noe å holde det innenfor rimelighetens grenser. Når en person spør om han skal ha 560 i sli eller 580, kan vi med sikkerhet anta at han ikke skal ha 3 x GTX 680, som vil koster han 3-4 ganger mer penger. I tillegg skrev jeg: "........... Det er rett og slett ikke verdt det for en normal bruker." Jeg vil ikke definere en person med tri SLI som en normal bruker. Om det virkelig er så viktig å vinne denne diskusjonen, så for all del, kjør på. Men for min del, prøver jeg heller å svare på spørsmålene til personen som skrev dette. "ser det bra ut eller er det noe som burde endres?" Der du anbefaler en i7 2600k, som koster 700 kr++ mer (altså rundt 30-40% mer), noe jeg mener fortsatt er totalt meningsløst for denne brukeren. Og som sagt, med tri sli 680, kjøper du 3930k eller 3960x. Det er greit nok. Men som sagt var det i sammenheng med at noen konstaterte at i7 var 'helt' meningsløst for gaming - noe som er galt. I forbindelse med trådstarteren så mener jeg fortsatt at i7 er et godt valg hvis han har råd til det med tanke på fremtiden. Dersom han bestemmer seg for SLI av (for eksempel) GTX 580 i fremtiden så trenger han ikke bekymre seg for bottlenecks med en i7. Endret 4. april 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ok, kan være enig i at meningsløst er kanskje feil ordvalg. Det ordvalget var med tanke på at du betaler 40% ekstra for noe som ikke gir spesielt mye utbytte. Kan være enig i at 2600k, kan, men da legger jeg vekt på kan, være mer fremtidsrettet. Men med ivybridge rett rundt hjørnet, ville jeg heller ventet om jeg først skulle bruke såpass mye penger. Tror lureste med tanke igjen på fremtiden, vil være å kjøpe GTX 680, da har du også muligheten til å kjøre SLI om 1-2 år når du trenger mer kraft. Og med et enkelt GTX 680, tror jeg du ikke kommer til å ende opp med en cpu bottleneck. I hvertfall ikke i nyere spill. Selv med tanke på HT, og de ekstra 100 MHz-ene, vil jeg fortsatt ikke kjøpt meg en 2600k. Tror vi skal se langt om lenge før du vil se et stort utbytte av det lille ekstra den gir, ihvertfall en 40% økning. Mener jeg med dette at 2600k er helt ubrukelig? Nei. For eksempel til de som holder på med videoredigering, er dette en god prosessor. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ok, kan være enig i at meningsløst er kanskje feil ordvalg. Det ordvalget var med tanke på at du betaler 40% ekstra for noe som ikke gir spesielt mye utbytte. Kan være enig i at 2600k, kan, men da legger jeg vekt på kan, være mer fremtidsrettet. Men med ivybridge rett rundt hjørnet, ville jeg heller ventet om jeg først skulle bruke såpass mye penger. Tror lureste med tanke igjen på fremtiden, vil være å kjøpe GTX 680, da har du også muligheten til å kjøre SLI om 1-2 år når du trenger mer kraft. Og med et enkelt GTX 680, tror jeg du ikke kommer til å ende opp med en cpu bottleneck. I hvertfall ikke i nyere spill. Selv med tanke på HT, og de ekstra 100 MHz-ene, vil jeg fortsatt ikke kjøpt meg en 2600k. Tror vi skal se langt om lenge før du vil se et stort utbytte av det lille ekstra den gir, ihvertfall en 40% økning. Mener jeg med dette at 2600k er helt ubrukelig? Nei. For eksempel til de som holder på med videoredigering, er dette en god prosessor. Jeg tror det hadde vært enklere dersom trådstarteren bestemte seg for et budget. En ting kan vi hvertfall være enig i. Ikke kjøp AMD CPU. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Enig der. Kan forresten bekrefte at BF3 kjører på maks 6 tråder, da jeg testet det med 12 tråder i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå