Gå til innhold

ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

560 Ti i SLI vil ha bedre ytelse enn et 580, men kan også skape mer problemer i enkelte spill. Eventuelt om du skal bruke såpass med penger kan det jo være en ide å se på GTX 680?

Personlig liker jeg asus sine hovedkort bedre enn MSI.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser decent ut. Jeg ville valgt i7 og om det er 'bra' eller ikke kommer ann på hva slags GPU du velger.

I7 velger man bare viss man bruker programmer som har nytte av HT.

Viss man bare skal spille så er i7 bortkastet penger, da i5 yter likt som en i7 i spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser decent ut. Jeg ville valgt i7 og om det er 'bra' eller ikke kommer ann på hva slags GPU du velger.

I7 velger man bare viss man bruker programmer som har nytte av HT.

Viss man bare skal spille så er i7 bortkastet penger, da i5 yter likt som en i7 i spill.

Sist jeg sjekket så dro Battlefield 3 nytte av HT og derav alle threadsa mine.

i7 er ikke nødvendig i gaming...

Du tar feil. Battlefield 3 utnytter alle kjernene selv med HT.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Faktisk, så blir BF3 dårligere med HT aktivert, i hvertfall i alle de 3 testene jeg har sett.

Bug eller bullshit.

Stoler ganske mye på tomshardware i grunn:

http://www.tomshardw...ce,3063-13.html

Se nederst på siden.

Når du skrev det tidligere så testet jeg. Skrudde Hyper Threading først av og dermed på hvorav Jeg fikk mer FPS med HT på.

Edit: De tester med en annen CPU enn min og artikkelen er VELDIG gammel. Det kan ha vært en bug i spillet som nå er fikset.

Lenke til kommentar

Faktisk, så blir BF3 dårligere med HT aktivert, i hvertfall i alle de 3 testene jeg har sett.

Bug eller bullshit.

Se nederst på siden.

Når du skrev det tidligere så testet jeg. Skrudde Hyper Threading først av og dermed på hvorav Jeg fikk mer FPS med HT på.

Edit: De tester med en annen CPU enn min og artikkelen er VELDIG gammel. Det kan ha vært en bug i spillet som nå er fikset.

3 mot 1, + at jeg har lest flere steder at i spill trengs det ikke HT. Da ble det 4 mot 1

Lenke til kommentar

Bug eller bullshit.

Se nederst på siden.

3 mot 1, + at jeg har lest flere steder at i spill trengs det ikke HT. Da ble det 4 mot 1

Nøyaktig hvor har jeg konstatert at spill MÅ ha HT?

Er du klar over hva HT gjør?

Er du klar over at bruken av HT avhenger av spillmotoren?

4 mot 1? Hva snakker du om? Kjøp i7-930, skru på og av HT så ser du resultatet. Jeg har en økning av FPS med HT på I Battlefield 3.

Lenke til kommentar

Uansett, om det hjelper eller ikke. Og i beste fall er det snakk om et par fps. Så det er ingen poeng å kjøpe en 2600k over 2500k, om den skal kun brukes hovedsaklig til spilling. Det er rett og slett ikke verdt det for en normal bruker.

Leste forresten også at det brukes maks 6 threads på BF3. Om dette er sant eller ikke, gidder jeg rett og slett ikke teste akkurat nå. Nå skal jeg legge meg :p

Endret av Clue
Lenke til kommentar

Enig med de over, i7 contra i5 har så å si ingenting å si når det kommer til gaming og surfing.

i7 er litt bedre når det er snakk om å gjøre ting som videoediting, bildebehandling og 3d modellering, ellers merker du ikke forskjell.

Kjøpt 2500k, overklokk til litt over 4,0GHz og du vil kunne kjøre bf3 med over 100 fps med alt på ultra. (så lenge GPUen klarer det)

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Enig med de over, i7 contra i5 har så å si ingenting å si når det kommer til gaming og surfing.

i7 er litt bedre når det er snakk om å gjøre ting som videoediting, bildebehandling og 3d modellering, ellers merker du ikke forskjell.

Kjøpt 2500k, overklokk til litt over 4,0GHz og du vil kunne kjøre bf3 med over 100 fps med alt på ultra. (så lenge GPUen klarer det)

Kjør 3-way GTX 680 overclocked og si at i7 ikke er bedre for gaming. Kthxbye.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Jesus.... Om du kjører 3-way GTX 680, har du mest sannsynlig brukt penger på å kjøpe deg en 3930k og socket 2011 uansett. Vær litt saklig her da om du skal diskutere......

Prøver å være hjelpsomme ovenfor en person som trenger hjelp til å kjøpe en PC. Da forteller jeg (og andre) han at det ikke er nødvendig å bruke opp mot 1000 kr ekstra for en prosessor han ikke vil dra nytte av uansett. Syns ikke vi skal komme med anbefalinger til ting som "kunne ha skjedd", bare for å kunne "vinne" diskusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus.... Om du kjører 3-way GTX 680, har du mest sannsynlig brukt penger på å kjøpe deg en 3930k og socket 2011 uansett. Vær litt saklig her da om du skal diskutere......

Prøver å være hjelpsomme ovenfor en person som trenger hjelp til å kjøpe en PC. Da forteller jeg (og andre) han at det ikke er nødvendig å bruke opp mot 1000 kr ekstra for en prosessor han ikke vil dra nytte av uansett. Syns ikke vi skal komme med anbefalinger til ting som "kunne ha skjedd", bare for å kunne "vinne" diskusjonen.

Da kan jeg også minne på at selve tråden gikk over til å diskutere Hyper Threading og i5 vs i7. Jeg bare konstaterer fakta og er derav sakelig.

Nå tror jeg at trådstarter overhodet ikke har tenkt å kjøre 3-way GTX 680...

your argument is invalid ;)

Overhode ikke. Argumentet mitt viser at i7 er bedre under et slikt scenario. Om trådstarteren skal kjøre i SLI eller ikke er hans valg og irrelevant i forhold til det jeg konstaterer. På en annen side så er mine 'svar" rettet mot noe annet og 'kanskje' relevant avhengig av hans valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...