banansplitt™ Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hei! Har koblet min BenQ 24"-skjerm til laptopen. Problemet er at får en svart ramme rundt hele bildet og det er uskarpt. Etter mye googling har jeg funnet ut at problemet er "overscan". Løsningen skal være å innstallere Catalyst Control Center. Det har jeg prøvd å gjøre. Innstallasjonen går fint, jeg får beskjed om at innstallasjonen er fullført, men så ikke noe mer. Jeg har innstallert Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable og .Net Framework 2.0 som man tydeligvis må ha for å innstallere CCC, men til ingen nytte. Noen hjelp å få her? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Er du så sikker på at CCC er det rette verktøyet å bruke til skjermkortet på laptoppen din ? CCC er bare beregnet på skjermkort produsert under AMD sin kontroll og er i hovedsak beregnet på tilleggskort , ikke de som er integrerte. Det hadde også passet med lit spesifikasjoner på laptoppen. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Er du så sikker på at CCC er det rette verktøyet å bruke til skjermkortet på laptoppen din ? Ikke sikker på noe som helst. Specs ikke helt min sterke side, men greide da å rote fram noe brukbart håper jeg: Intel® Core i3 CPU M 330 @ 2.13GHz 4GB Ram ATI Mobility Radeon HD 4300 Series Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Er du så sikker på at CCC er det rette verktøyet å bruke til skjermkortet på laptoppen din ? Ikke sikker på noe som helst. Specs ikke helt min sterke side, men greide da å rote fram noe brukbart håper jeg: Intel® Core™ i3 CPU M 330 @ 2.13GHz 4GB Ram ATI Mobility Radeon HD 4300 Series det er ganske betydelig informasjon nå får jeg se hva jeg finner ut hvilken os versjon er det du har ? Man skal kunne finne riktig driver her Det kan se ut som om du må velge en egen mobil utgave av driveren jeg får frem versjon 12.3 . den er dog ikke kompatibel notbooks fra Toshiba® notebooks Sony® VAIO® notebooks Panasonic® notebooks men nå vet jeg ikke om du bruker Windows eventuelt hvilken versjon Endret 4. april 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Bruker Windows 7 Home Premium 64-bit Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 da burde denne være den riktige driveren hvis du åpner den folderen som heter "merket" så kommer det opp 2 nye foldere som har med innstillingene for skjermen . den ene ( skaleringalternativer) har med over skann å gjøre. Hos meg er det valget disablet , siden jeg ikke har noen ekstern skjerm tilkoblet. ( da er det snakk om en stasjonær pc ) Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Da greide jeg akkurat å knuse hele laptopen, så da var på en måte problemet "løst", men takker for all hjelp! Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Da greide jeg akkurat å fikse laptopen, tar en formatering og tester ut driveren. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Tusen hjertelig takk for hjelpen! Da var det i orden Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) du så jo at maskinen var kust ( ødelagt ) . Stemmer ikke det helt , kun at du bare slo løs noen deler som du klarte å lirke tilbake ? Endret 4. april 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Joda, knuste hele siden av den så ting tyter ut, rammen rundt skjermen er knust og pcen var helt død. Åpna den opp og fant litt forskjellige ledninger som var revet ut, limte litt og sto i, så nå er den lappa sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå