Elusive666 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Noctuaen skal passe, er et par videoer på youtube som viser den installert i et Fractal Design R3 kabinett. Har samme RAM og kjøler selv og de passer fint i sammen. Endret 3. april 2012 av Elusive666 1 Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Hva med dette oppsettet? Du får: Et bedre skjermkort. Lettere, men dårligere kvalitet på kabinett (men uansett må si at det er et veldig bra kabinett) En PSU som er bedre. En SSD av topp kvalitet. Eneste viss du har litt mer penger, kjøp ett Asus HK pga bedre bios. Endret 3. april 2012 av terje k. Lenke til kommentar
ScottPott Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=4c706e9614a84723ab0c6e6a10178a6a Det med kabler som kommer fra PSU skremmer meg skikkelig :O Hvordan skal jeg vite hva som skal hvor? Tror jeg kommer til å slite med å finne ut av hvor f.eks LED kablene, reset knapp kabelen og USB kablene skal.. Hvor kan jeg finne ut av hvor de skal? Manualen? Står det tydelig der eller må man være smart for å skjønne det? Er bare litt skeptisk, vil ikke at flere tusen skal i dass edit: glemte å nevne at jeg bare bumpet for å ikke spamme skal bytte ut kjøleren med noctua d14! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Vent med bekymringene til problemene ev. dukker opp Kabler passer stort sett kun ett sted og kablene til frontpanelet er som oftest merket, både på selve kablene og på kontaktene på hovedkortet. Asus-hovedkort har også en liten koblingsdings som gjør dette mye lettere. Lenke til kommentar
ScottPott Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Takk for svar. edit: står det på f.eks en kabel som er til PCI EXPRESS, at det er en PCI express kabel? eller må man tenke seg frem? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det varierer fra PSU til PSU, men slike kontakter har et egen utforming så de ikke passer noen andre plasser enn i skjermkort. Såfremt du ikke bruker rå makt that is. Slik utforming gjelder forøvrig for alle kabler så det i utgangspunktet ikke skal være mulig å plassere dem feil. Lenke til kommentar
ScottPott Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Så det kommer altså av seg selv ang. hva som skal hvor? Bare å bruke hodet? Lenke til kommentar
Norish Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 ja, bruk hodet og manualen så skal det gå veldig greit. Hvis det skulle oppstå problemer så er det bare å spørre på forumet her eller søke og du vil mest sannsynlig få svar Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ja, i tillegg til å lese gjennom en manual eller to og ta en titt på nett hvis du sitter fast. Hvis man stresser seg gjennom byggingen og i tillegg er uerfaren går det ofte galt. Lenke til kommentar
ScottPott Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Får sånn spesiell følelse i kroppen når jeg tenker på at jeg skal bygge en pc for 10 000 kr! Tror dere det kan påvirke bygginga mi? Hvis jeg sett på videoer flere ganger (over 50 ganger) og er bombesikker på hva som skal hvor(utenom kabler da) tror dere det vil gå bra? Tror jeg bruker 2 -3 timer Hva burde jeg gå for? Phanteks eller D14? Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Får sånn spesiell følelse i kroppen når jeg tenker på at jeg skal bygge en pc for 10 000 kr! Tror dere det kan påvirke bygginga mi? Hvis jeg sett på videoer flere ganger (over 50 ganger) og er bombesikker på hva som skal hvor(utenom kabler da) tror dere det vil gå bra? Tror jeg bruker 2 -3 timer Hva burde jeg gå for? Phanteks eller D14? Bare ta det helt med ro og ikke freak out. Se newegg's tut & hardware sin bygger tut så kan du det:) er ikke verre! Bare husk å legg kablene vekk slik at de ikke sperrer luftstrømmen/lager kabelrot som ser j**** ut! Lenke til kommentar
ScottPott Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Når jeg skal gjemme vekk kabler på andre siden av kabinettet, kan jeg teipe det fast inntill siden av kabinettet da? Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Ser ikke noe grunn til hvorfor du ikke skulle kunne gjøre det. Lenke til kommentar
ScottPott Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Ikke jeg heller, så da jeg gjør jeg det. Lenke til kommentar
jahnkare Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Har nettopp bygd omtrent samme maskin selv, samme hovedkort, cpu, kabinett, psu, 4pk av samme ram og noctua nh-d14, og ekstra vifte i døra. Har ikke tatt meg tid til å overklokke skikkelig ennå, men med auto tuning så surrer den på 4,3GHz. Med cpu-viftene koblet til 'ultra quiet'-adapterene fikk jeg registrert maks temp såvidt opp i 60 grader i løpet av en kort 10minutters hardkjør. (prime95) Har planer om å overklokke til 4,5-4,8 med skikkelig stabilitetstest etterhvert, men foreløpig har jeg i alle fall fått bekreftet at kjølingen er tilstrekkelig med noctua-en. Det sies at phanteks-kjøleren kan gi deg en eller to grader kaldere cpu, men festemekanismen er bedre på noctua-en. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Takk for svar. edit: står det på f.eks en kabel som er til PCI EXPRESS, at det er en PCI express kabel? eller må man tenke seg frem? Hvis du sjekker infoen på den psuen du har valgt så står det PCIe 6+2 . PCIe kabler er enten 6 eller 8 pins og i ditt tifelle en kombinasjon. Ergo de passer bare ett sted med mindre du bruker makt. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Alt passer bare en plass med unntatt av frontpanel ledningen, altså på og resett knapp. men dette står tydelig på hovedkortet, i manualen og på ledningene hvor disse skal hen Det er heller ikke farlig å sette disse feil. Eneste som skjer er at du feks skrur pcen på med resett knappen, eller at den ikke vil starte i det hele tatt Å for guds skyld husk avstandsskruer mellom hovedkort og kabinett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå