Gå til innhold

Gammel I7 VS. Ny I5 ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter med litt for mye utstyr som jeg har kjøpt på meg da jeg har ventet på mine komponenter til nye maskinen. Så jeg skal bruke noe av dette til en "ny" kontormaskin til fruen her i huset. Men spm. er hva jeg bør spare å hva jeg bør selge.

Jeg har en kombo av I5 2500K og Asus P8Z68V/GEN3 og en kombo av I7 950 og Asus Rampage III Extreme.

Samt at jeg har et HIS HD 4870x2 2GB og et MSI N 460 GTX CYCLONE

Resten av maskina blir lik uansett HK/CPU oppsett. Men jeg vet ikke hva jeg bør spare på å hva jeg bør selge med tanke på at man vil jo også få tilbake litt for det man selger.

Kom gjerne med forslag :)

HAr jeg postet dette i rett forum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2500k er best for kontorbruk, da kan du droppe grafikkkort.

pris på lga1366 er vel omtrent likt med lga1155.

Takker for svar, Ser du sier at jeg kan droppe GPU, men ville du ikke brukt GTX 460, når man har det liggendes?

Kan vel tenke meg at 4870x2 er et bedre kort til en gamer?

Lenke til kommentar

GTX 460 vil være det beste kortet til gaming. 4870X2 vil skore best i benchmarks.

Hold deg alltid til 1 GPU om du kommer innenfor ~75% av hva 2 GPUer klarer.

Hadde solgt 4870X2 for 7-800 kr og hatt 460 som backup-kort i tilfelle ditt nåværende kort går til helvete.

Om du kun skal se video og flash er intel-grafikk helt utmerket, effektivt og gjør jobben glimrende til kontor.

Lenke til kommentar

GTX 460 vil være det beste kortet til gaming. 4870X2 vil skore best i benchmarks.

Hold deg alltid til 1 GPU om du kommer innenfor ~75% av hva 2 GPUer klarer.

Hadde solgt 4870X2 for 7-800 kr og hatt 460 som backup-kort i tilfelle ditt nåværende kort går til helvete.

Om du kun skal se video og flash er intel-grafikk helt utmerket, effektivt og gjør jobben glimrende til kontor.

Helt utrolig hvilken kunskap dere sitter på her inne!

Fruen kommer ikke til å spille noe spess, er mest youtube, bloggen å facebook :)

Men ha noe kort som backup vet jeg ikke om ejg trenger da jeg er en crosfire eller SLI fantast, 2 kort ser gromt ut :) Men ikke alltid det funker som jeg vil. Sitter jo på 2stk 7970 til min gamer men dem er ikke helt hva jeg forventet så vurderer 2stk 680 nå.

Blir rart å bygge maskin uten GPU... men noengang skal være den første :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...