Gå til innhold

Feature: Game Park - GP32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok flere av oss som ønsker en GP32, men føler at pengene ikke strekker helt til :) På den andre siden så holder det egentlig med en SP enn så lenge...

Tar du de billige spillene (og alt som faktisk er gratis) i betraktning så er nok ikke GP32 dyrere enn GBA SP. Jeg prioriterte ganske enkelt å kjøpe GP32 fremfor GBA SP (som jeg også hadde lyst på).

Lenke til kommentar
noen som kan fortelle meg om sine erfaringer med denne?

Hadde vært qlt å hatt doom/2, super mario world, zelda og andre spill på dn :D

Featuren består i en stor del av fakta, men du får i grunn en del av mine erfaringer i den også. ;) Doom fungerer helt utmerket, men hvorvidt Super Mario World fungerer godt vet jeg ikke. SNES-emulatorene klarer oftest ikke å kjøre spillene i full hastighet, men en ny emulator som skal kunne kjøre det aller meste på ca. 90% hastighet (oftest uten lyd) er ventet en av de nærmeste dagene. De fleste tror at det vil komme emulatorer som kjører SNES i full hastighet også, men noe frem i tid. Zelda-spillene til NES fungerer i alle fall utmerket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderte sterkt å kjøpe meg GP32 selv, muligheten for å spille alle de gamle NES/Atari ST/Doom/Scumm spillene var veldig fristende, men siden SNES støtten foreløpig er veldig begrenset og den ikke er sterk nok til å emulere GBA spill, kjøpte jeg GBA isteden. Du kan si mye fint om NES/SNES spill, men de er laget for tv og du vil sansynligvis merke det. Samme gjelder nok for mange andre, å spille Monkey Island på en så liten skjerm hørest ut som ett mareritt :) . Tror heller jeg venter på neste generasjons nintendo som er sterk nok til å kjøre xvid og snes spill, eller PSP som i alle fall burde vær mer enn sterk nok for alt.

Likevel, props til GP32 folka for ett lage knall-solid produkt, synd at det skal være så begrenset til Korea.

Lenke til kommentar

HEI PÅ ALLE DERE GP-32 (GamePark 32-bit)intreserte!

Alt begynte med at http://www.itavisen.no/art/1300951.html la ut en artikkel om denne nye skapningen fra Korea. Den var jo da ganske så spennede i og met at den bl.a. kunne lagre opptil 128mb (med smart media card), spille av divx og mp3, kjøre gamle klasikkere som doom og Wolfeinstein 3D (den første 3d shooteren på markedet).

Etter å ha lest artikkelen fant jeg en engelsk importør av GP-32 (www.gbax.com), de skulle/skal ha 129,99£ for GP-32 BACKLIT (bagrunns-lys versjonen)og 99,99£ for versjonen uten lys. Så etter å ha rota litt med valuta kalkulatoren endte det på ca. 1500 + 24% ca 1900-2000. Dette blir jo alt for dyrt når jeg akurat skulle betale for en reparasjon av min el-gitar på 800.

-Så... jeg lurer på om det er noen her som vet om andre importører som tar mindre for den lille interaktive underholdnings-maskina!?

PS:

Har inmari lyst på denne, så hvis noen vet svaret, svar så fort som mulig da :-)

PPS: Kameraten min er så heldig at han har fått fatt på denne og er intresert i spill... det er vel ikke noen som vet om linker til steder der de selger eller deler spill?

Lenke til kommentar
Du kan si mye fint om NES/SNES spill, men de er laget for tv og du vil sansynligvis merke det.

Både ja og nei. Mange spill gjør seg svært godt også på GP32. SMB3 for eksempel, aldeles nydelig.

Samme gjelder nok for mange andre, å spille Monkey Island på en så liten skjerm hørest ut som ett mareritt :)

Jeg har ikke prøvd akkurat MI, men jeg har runnet Day of The Tentacle på den, og det var rett og slett nydelig!

Tror heller jeg venter på neste generasjons nintendo som er sterk nok til å kjøre xvid og snes spill, eller PSP som i alle fall burde vær mer enn sterk nok for alt.

GP32 kjører Xvid. De fleste SNES-spill går fullspeed uten lyd nå, mange skal også være spillbare med lyd. Det kommer selvsagt kraftigere ting, men da må du vente en stund.

Likevel, props til GP32 folka for ett lage knall-solid produkt, synd at det skal være så begrenset til Korea.

Skal lanseres i Europa i høst, så får vi se hvor det ender.

Lenke til kommentar
Har inmari lyst på denne, så hvis noen vet svaret, svar så fort som mulig da :-)

Beklager, du må nok ut med såpass. Kjøper du versjonen uten lys kan du kanskje slippe med ca. 1500kr, men jeg vil anbefale deg å betale noen hundre ekstra for FLU. Har du flaks slipper du moms, men det er ikke akkurat noe å ta sjansen på...

PPS: Kameraten min er så heldig at han har fått fatt på denne og er intresert i spill... det er vel ikke noen som vet om linker til steder der de selger eller deler spill?

http://joygp.entware.com/ selger en del spill billig (lastes ned), gratisspill og demoer kan lastes ned på mange steder. http://www.gp32x.com er en god side.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...