FonderPrism Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg vurderer å skaffe meg et mekanisk tastatur, men klarer ikke helt å få oversikten over hva som finnes der ute. Etter å ha lest gjennom diverse guider tror jeg at Cherry MX Brown eller Clear brytere er de beste for meg, siden de har tactile feedback, men ikke ekstra klikkelyd (tror ikke kona setter stor pris på klikkelyder!). Er det noen som vet om tastaturer med nordisk layout, og Brown eller Clear brytere? Helst som selges i Norge, men alt av interesse! Mulig jeg klarer meg uten nordisk layout også, men prøver i første omgang å skaffe med dette. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Vel, Q-pad MK-85 eller MK-50 kan bestilles fra Q-pad sin online store I alle farger untatt Clear. http://www.corporate.qpad.se/modules/news/index.php?storytopic=11 Koster ikke så mye heller, (ca 1280kr per dagens kurs) Tenker på og handle her selv om ei lita stund. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Takk for tipset, jeg fant nettopp ut det samme selv. MK-50 med MX Brown brytere kommer vell på litt over 1000 inkludert frakt, moms og fortollingsgegebyr fra Qpads nettbutikk. Men det blir litt drøyt når norske nettbutikker har samme tastaturet, med MX Red brytere, til 600. Jeg sendte en mail til de som fører Qpad i Norge og hørte om de kan skaffe tastaturet med MX Brown brytere, så får vi se hva som skjer. Et annet alternativ jeg fant er Zowie Celeritas, som selges til 1000 hos blant annet CDON (861,- hos Multicom, men de har det ikke på lager). Men dette tastaturet fikk litt blandet tilbakemelding... (Offtopic: Hva skjer med at det ikke funker å copy-paste i Chrome på forumet?!) Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Fortollingsgebyr kan du slippe om du fortoller selv på nett. http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=72206 Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Men da må du betale 120,- kr til Posten for "Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad", så du er like langt. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Jeg endte opp med å bestille Zowie Celeritas Pro med MX Brown brytere fra MaxFPS.no til kr 885. Det følger faktisk med et ekstra sett hvite knapper, og prisen er like lav som den billigste jeg finner i prisguiden (Multicom til kr 861, men de har ikke på lager), så jeg vil si det var et godt kjøp. Tastaturet ble sendt i dag, og jeg gleder meg som en unge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå