paithlezz Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg kjøpte akkurat i5-2500k for 1300kr, og hovedkortet asus maximus v gene z77 for 1400kr. Tenkte å vente på ivy bridge, men når jeg fikk cpu så billig og et ivy bridge hovedkort klarte jeg ikke å vente. Kan jo evt selge i5'en og kjøpe noe tilsvarende når ivy bridge kommer ut. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Med dagens minnemengder burde flere gå feilkorrigerende minne, Xeon-prosessor og WorkStation hovedkort, spesielt for oppsett som er på 24/7. Feks: Asus P8B-WS LGA 1155 til ca 1400 kr Intel Xeon E3-1245 Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 8MB til ca 2100kr evt E3-1225 Socket-LGA1155, Quad Core, 3.1Ghz, 6MB til ca 1600 kr Ønsket mengde 1333 MHz ECC-minne Nå som kostnaden for et ordentlig oppsett er blitt så lav er det stort sett bare en unnskyldning igjen, manglende kunnskap om problemet med bitfeil og løsningen. Får ikke like heftig overklokking på et slikt oppsett som med forbruker-chipset oh K-prosessor men man har fremdeles turbo-funksjonen og stabilitet er viktigere enn hastighet. Selv om det kanskje ikke er så kritisk på hvermansens PC kunne en del systemkrasj og feil vært unngått med feilkorrigerende minne. Ser en del ignorante folk slenger inn 32 GiB minne 1155-riggen sin pga den lave kostnaden i forhold til prisene som var ved og etter lansering av DDR3. Dersom man ikke går for ECC er det en ulempe å ha mer minne enn absolutt nødvendig. ECC-minne kan også være nyttig i en seriøs gaming-PC. Tenk hvor fatalt det er med systemkrasj midt i en avgjørende kamp i en FPS-turnering eller midt i et progress raid i World of Warcraft. Ganske sikkert at det er game over innen man rekker å ta en omstart, koble seg til serveren og få opp voice over IP. Endret 4. april 2012 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå