Ponderosa Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Min gamle tv sluttet å virke i løpet av reklamasjonsperioden, og forretningen har tilbudt ny tv som erstatning. Vi ble enige om at de skulle skaffe meg en Samsung UE46 D6505 (jeg hadde lest en test som jeg fant via teknofil.no...), og alt var bare fryd og gammen. Nå viser det seg imidlertid at leverandøren ikke klarer å skaffe denne modellen likevel, så de tilbyr i stedet en ny modell som visstnok skal komme i midten av april. Dette er en Samsung UE46 ES5505. Denne er bedre fordi den er nyere, sier de, men jeg synes ikke spesifikasjonene ser så gode ut. Jeg har fint lite kunnskap om dette, så jeg googler og leser tester, og har muligens altfor stor tillit til konklusjonene på disse. Og siden ES5505 er helt ny, har jeg ikke funnet noen tester. Jeg er dermed veldig usikker på hva jeg skal gjøre... - prøve å forhandle meg frem til å få penger i stedet (slik at jeg selv kan kjøpe D6505 i en nettbutikk), eller takke ja til tilbudet om ES5505? Eller eventuelt forsøke å foreslå at jeg i stedet får en enda bedre modell... Jeg må legge til at jeg selvfølgelig er fullstendig klar over at begge modellene er langt bedre enn tv'en som skal erstattes. Men nå hadde både jeg og sønnen min begynt å glede oss til tv med 3D og WiFi og flott utseende, så da virket ikke den andre fullt så fristende... :-) Noen tips eller betraktninger? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Du skal vel få en tilsvarende modell tilbake, så om du blir tilbudt en modell uten 3d og wifi og den som tok kvelden hadde det så er det ikke det samme du får igjen mener jeg. Om det er tomt for D modelelr bør de gå opp en modell, og ikke ned. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Ville smelt på noen lapper og gått for en av de nye flotte modellene til LG. Men hvis ikke det er aktuelt, så ville jeg iallefall krevd å få en TV som har samme funksjoner og minst like bra bildekvalitet, altså som blir sagt over her, du burde få tilbud om å gå opp et hakk, og ikke ned.. Hvis de er vrange, så ville jeg krevd pengene tilbake. Lenke til kommentar
samco Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Ser nok ut som samsusng ikke har klart å bli kvill 2011 problemene sine så det er nokk hip som happ Ville ha sett på lgs nydelige 2012 tvr enn noe samsung i år Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Helt enig med etpar andre her. Samsung er ikke bra når det kommer til bildekvalitet. LG's nye 2012-serie derimot, det er en drøm for øyet. Du har strengt tatt ikke krav om 3D på tv'n siden det virker som om din gamle døde TV ikke hadde det. Beste du kan gjøre er vel å heve kjøpet, få pengene du betalte for tv'n, og gå ut og jakt. Da kan du legge akkurat så mye penger du vil i kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå