Gå til innhold

Øke antall kroppshevinger?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

 

Jeg har planer om utdanning i forsvaret hvor det er et minstekrav om 4 kroppshevinger men jeg skal klare minst 14. Akkurat nå klarer jeg 0. Push-ups, sit ups og løping ligger jeg rundt karakter 5 og 6. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal øke antall kroppshevinger.

 

Ved f.eks push ups når du bare klarer 5 er det jo bare å ta 5 reps til du klarer 6, så ta 6 til du klarer 7 o.s.v

 

Men når man ikke klarer å dra opp kroppen så føler jeg at jeg ikke har et startpunkt.

 

Jeg veier ca 70 kg men tar bare 40-50 kg på nedtrekk. Å prøve å øke antall kg i nedtrekk er vell også en ide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Kom deg over stanga med juks, og senk deg så sakte du kan nedover. Gjenta dette flere ganger. Gjør dette helt til du en dag klarer en rep. Ta ei lita pause, prøv enda en. Driv på sånn til du klarer to, pause, to til, tre, pause, tre til osv.

 

EDIT: Kombiner gjerne med nedtrekk, ja :)

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Tok selv 17 stk på testen i førstegangstjenesten. Min metode krever dog at du kan ta endel fra før, men slenger like så greit opp. Start med å ta 1-2 rep under din maks. Neste sett hjelper en partner deg forsiktig på alle reps slik at du får mange, deretter gjør du som tidligere nevnt, står på en står og heiser sakte ned.

Lenke til kommentar

Aleks, se:

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

 

og

 

http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BWChinup.html

 

Som du ser treffer chins hovedsaklig latissimus dorsi som er den store rygg-musklen du kan se som 'vinger' på store kroppsbyggere, mens stangroing treffer mye rart litt avhengig av grep osv. Anbefaler å ha begge i programmet ditt, men gjerne på forskjellige dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...