ozzy71 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hei! Er det noen som kan forklare meg hva MAC adresse Maske er? Det står: Skriv inn MAC Adress: xx-xx-xx-xx-xx Mask: FF-FF-FF-FF-FF Hva skal jeg skrive i Mask? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Lurer på hvor / hvilket utstyr / program du finner dette? MAC adresser er vanligvis 6 tall (eller 8), ikke 5. Lenke til kommentar
ozzy71 Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Det er 8 tall/bokstaver xx= er lik to tall/bokstaver. MAC adressen forstår jeg, men ikke det etter "Mask": Lenke til kommentar
ArneHB Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hvilken sammenheng er dette? Du kan "maskere" mac adressen din ved å gjøre endringer i registry om du ikke ønsker at den skal bli vist siden en mac adresse er unik pr nettverkenhet. Stort sett vil du bare gjøre det om du gjør snuskete business. Jeg vil tro du kan skrive samme adresse som Mac adressen din er etter "mask" Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det er 8 tall/bokstaver xx= er lik to tall/bokstaver. MAC adressen forstår jeg, men ikke det etter "Mask": Hvor ser du dette? Skjermdump? Den adressestrukturen i OP gir ikke en gyldig MAC i hvert fall. Lenke til kommentar
ozzy71 Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 Det er ikke snakk om noe "snuske buisenisse"... Det gjelder "pass through" i en Zyxel N4100. Ref. manual side 144. Får ikke dette til å fungere, og tenkte det hadde noe med "Mask" og gjøre. Link til manualen: ftp://ftp.zyxel.com/N4100/user_guide/N4100_1_ed1.pdf Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Mask er noe du kan bruke hvis f.eks nett levrandøren din har sperra så kun mac adressen til modem dem leverer skal fungere. da skal du maskere Mac på den nye routeren din for og få den til og bli dem samme som den gamle. Hvis ikke du må bruke dette kan du bare la den være blank så vil den orginale mac adressen bli benyttet. Endret 7. april 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå