Gå til innhold

[Løst] Crossfire - hvordan fordele load?

JayMJay

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nylig fått meg et skjermkort til bare for å teste ut crossfire "Hypen". Jeg føler at jeg ikke får noe særlig ut av dette.

Det ene skjermkortet idler nærmest mens det andre ligger på 70-80% load og 54 C idle med 70-90C på load.

Tenkte bare hvis det var noen måte å teste det her på eller prøve å fordele loaden jevnt 50/50.

Har fundert over det her en stund nå så all comback blir satt vel pris på.

Maskinvare (PC)

NZXT Phantom Big Tower Sort.

2 x XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan".

ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+.

AMD Phenom II X4 945, NZXT HAVIK 140 CPU Kjøler.

Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB.

BenQ 24" LCD G2450HM,BenQ 24" LCD G2411HD.

Cooler Master Silent Pro Gold 1200W PSU.

Sennheiser PC 360 G4ME, Creative Inspire T6160.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet i Bf3 men spiller også skyrim fra dag til dag, men fant akkurat Amd crossfire mode for 3d applications og satt den til "use Amd pre-defined profile" og da fikk jeg et bump på 30 fps opp og ligger nå på alt fra 45-60+. fikk også fordelt loaden litt bedre.

skulle gjerne hatt noen tips om hvordan jeg kunne pressa det her enda litt opp muligens noen software eller noen test programmer for å ta noen pålitelige benchmark tests.

Hva mener du er galt med gode gamle phenom II 945 ?

Lenke til kommentar

Skyrim skalerer elendig med både SLI og Crossfire.

Men du har for svak cpu til å pushe et CFX oppsett med såpass kraftige kort & de fleste moderne spill.

Phenom II 945 har ikke rart å slå i bordet med sammenlignet med f.eks Intel SB cpu'er - f.eks en i5 2500k eller i7 2600/2700 - forskjellen er ganske enkelt enorm.

Lenke til kommentar

Hmm, kan jo ikke si noe imot det, men så lenge er den jo klokket til ynkelige 3.2ghz..

Noen forslag til ny cpu helst amd er jo ganske fast støtter der men, ser jo at Intel helt klart har de beste cpu-ene.

Hele pcen er jo forsåvidt alt hvert bygd etter amd specs og kan jo ikke akkurat nå hoppe over til en intel cpu nå.

Btw, jeg har lurt på et rykte jeg hørte at amd cpuene blir jo pressa ut fra samme "brett" og det er mulig å unlocke flere kjerner en det du har betalt for.

veit ikke om dette er sant bare lurer?

http://www.cpubenchm...henom+II+X4+945

Endret av JayMJay
Lenke til kommentar

Vel... AMD har ikke akkurat rare greiene å slå i bordet med, prøv å let opp en Phenom II X6 1090/1100 - det er den beste AM3/AM3+ cpu'n AMD har, Bulldozer ville jeg rett og slett styrt unna - en FX8120/8150 vil nok yte bra nok i spillene dine, men strømforbruket og varmeutviklingen er altfor høy - det sammen med enkelttrådytelsen som er katastrofalt dårlig......

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

JayMJay.

Har du ingen planer om oppgradering av HK og CPU på en stund,anbefaler jeg en overklokking av CPUen din.

4GHz er det ganske sikkert at du klarer på CPUen din.

Det vil hjelpe litt på de værste FPS droppene.

Min HTPC i stuen har samme CPU som din og HD5870 1GB,spiller nå skyrim på den og er fornøyd med jevnt 60FPS på HIGH settings (1920X1080).

Er jo litt liv i X4 945 ennu.

Men som folket her sier.. Intel til CFX.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hehe har hatt amd cpuer så lenge jeg kan huske, ikke at jeg visste hva som var inne i de gamle IBM`ene.

Så det er ikke akkurat noe nytt jeg har begynt med, men det er ganske lenge siden jeg kjøpte en ny cpu og at intel har kommet så langt foran og at det ikke er et kompatibelt kort for begge er noe dritt.

Får vel heller bite i det og vente på noe nytt og pålitelig.

Jeg kan være enig i at AMD Phenom II X6 Black 1100T ser ut som det beste alternativet så langt ikke at den scorer veldig høyt på tester, men kan jo klokkes til 4.2Ghz på det meste og dette er jo hele 1Ghz høyere en det jeg ligger på i dag.

tenkte i hvertfall på denne. (btw liker ikke link systemet virker litt tungvint)

også er det noe benchmark utstyr/program jeg kan teste på skjermkortet evt hele pcen.

http://shop.amd.com/US/All/Detail/Processor/HDE00ZFBGRBOX

Lenke til kommentar

last ned msi afterburner, koble fra overvåkeren og strekk den ut. finn så ut hvor gpu usage ligger og spill så i 30 minutter. en overklokk på cpu vil kunne dra opp bruken med 15% per kort, men om et kort ligger på 70-80% load vil du virkelig slite med å få det du har betalt for. En i5-2500k kan fint pushe dobbelt så kraftige kort uten noen problemer med flaskehalser som du har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

tusen hjertelig takk.

har nå kjørt fire runder bf3 ca 30min skjønner nå at ati "jugde litt til meg for her nå ser jeg jo at loaden ligger perfectly jevnt kunne ikke hvert gladere max load ligger jevnt på 55-56 max og helt nede i 40-48 når jeg gamer bf3.dette er da på begge på cpu usage 1 og 2.

så da er det bare å klokke i vei.

Takk igjen til dere alle setter stor pris på kjapp comeback

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...