EC Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har ikke noe imot KukMo, men synes nok karen er veldig krass og noe kravstor. Det er veldig lett å si "jeg vil ha", men ikke fullt så lett å innfri et hvert krav. Ærlig talt, mener du virkelig at jeg er kravstor fordi jeg ønsker mer overklokking på overklokking.no? Kan du med hånden på hjertet si at dere har "innfridd kravene"? Forøvrig setter jeg stor pris på seriøs tilbakemelding fra deg, og gleder meg til å se hva dere skal gjør utover høsten. Du er ikke kravstor, men måten du framstiller saken på har et snev av "sutrete drittunge" - ikke at jeg beskylder deg for å være en! Anyway - vi håper å kunne bidra med mye interessant lesestoff framover. Om ikke direkte overklokking, så i alle fall svært nyttige ting. Ting som er under utvikling eller planlegging: - Kjølerguiden - Vannkjølingsguide i flere deler - Prosjekt hvor vi overklokker det meste i maskina Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hva ditt inntrykk av meg er, bryr meg mildt sagt ikkke. Jeg føler at jeg allerede, tross liten postcount (det er vel det som teller her, er det ikke?) har bidratt med mer enn de fleste her. Har du flere "morsomme" trønderutsagn? Etter å ha lest hva du skriver så er dette ikke noe å skryte av. Eller som når du kritiserer enkelte for å komme med et smil som svar for å få flere poster, så gjør du det samme selv?. Det jeg leste er mesta bare oksebæsj og lite konstruktivt og du har bidrat til å lage kvalme!. Så konklusjonen er at du har bidrat med mest kvale og bråk og omtrent minst av alle med lure ting! Det heter: "Skulle vært piska på baillan me en flisat vaier". Sier meg helt enig og bringer selvsagt med rusten vaier av typen "skitt rusten nr8" Lenke til kommentar
EC Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Tror vi roer oss ned flere hakk, alle sammen. Eller hva sier dere? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Tror vi roer oss ned flere hakk, alle sammen. Eller hva sier dere? Enig med du, men måtte jo bare få det ut... Lenke til kommentar
sten Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Enig i at det har vært meget tynt med skikkelig OC relaterte saker her det siste 6 mnd.... skuffer stort dessverre. glemmer ikke den fabelaktige artikkelen "PSU mod med farget deksel" grøss.. (er klar over at jeg ripper opp i gammelt skit nå, men når det har vært dårlig med artikler så....) EN stor grunn til at jeg stikker innom sidene fremdeles er hovedsakelig for å kikke etter "stoff" som brukere av forumet har lagt ned mye tid i. sikter da til tester og tips feks. unike Oc guide nf7s osv. STOR takk til alle dere !! Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 PS: det er EN ting som det er veldig vanskelig å få tak i - prosessorer. Vi kan ikke kjøpe inn prosessorer hele tiden. Og så langt har vi ikke fått tilsendt en eneste prosessor. Intel støtter ikke konseptet overklokking, og AMD har vi ikke hørt et pip fra. Da _blir_ det litt vanskelig. Å låne prosessorer er alltids en mulighet, men når sannsynligheten for at den prosessoren som ankommer oss går en viss død i møte er stor - da sier det seg selv at det ikke er så lett. Men - jeg jobber med å finne løsninger hele tiden. Virker det ikke litt rart at x antall andre sider som driver med bare overklokking, eller litt iallefall, ofte får tak i CPU'r som de tester? Kanskje OK.no burde være litt mer "frempå" for og sikre seg noen prosessorer? Just a thought Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Nå er jo du ekstremt hissig med tåpelige utsagn. Hva så om det er den første høstdagen? Poenget hans var jo at det er 9 mnd siden forige OC, og ikke at høsten har vært treg. Og det at yummy lovte å komme med mer i løpet av høsten ble skrevet etter at han skrev sin post. http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=140895 Ja, stemmer det. Jeg hadde helt glemt at det er kun på høsten at det er mulig å drive med overklokking. Det har jo ikke vært både høst, vinter vår og sommer siden sist gang. Dette beklager jeg virkelig, jeg er jo bare en bortskjemt drittunge. Nå har det nettopp vært sommer, og da er det praktisk talt umulig å få til noe særlig overklokking uten å snu seg til ekstreme løsninger. Selv da kan det være vanskelig pga. de høye temperaturene. I tillegg så er mange av folka her på ok.no studenter, og det betyr to måneder ferie. Hvis du nå hadde tatt deg litt tid til å lese rundt om på forumet før du hadde laget denne tråden, så hadde du helt sikker funnet dette, og da hadde du hatt svar på dine spørsmål. Når folk ikke gjør det så er det åpenbart at de bare er ute etter bråk, og da fyrer jeg meg. Hva ditt inntrykk av meg er, bryr meg mildt sagt ikkke. Det er kanskje derfor at du får slike tilbakemeldinger fra bla. meg. Jeg føler at jeg allerede, tross liten postcount (det er vel det som teller her, er det ikke?) har bidratt med mer enn de fleste her. Du har ikke bidratt til noe godt i denne saken, tvert i mot! Hvis postcounten hadde betydd noe for meg så måtte jeg ha postet rundt 4-5 tusen flere poster her. Har du flere "morsomme" trønderutsagn? Kan alltids komme med mer hvis du gjør dæ fortjent til d =P D va nordnorsk gutten "Du har ikke tenkt på at de kanskje ikke liker deg, og at de ikke har lyst å kaste perler for svin ved å svare deg?" Vet du hva? Faktisk ikke. Jeg har nemlig tatt utgangspunkt i at dette er en seriøs side, skjønner du. Hvis du tar utganskpunk i at dette er en seriøs side, så bør du være mer seriøs enn du har vært frem til nå. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Tror vi roer oss ned flere hakk, alle sammen. Eller hva sier dere? Oi, så ikke den før nå :oops: Ok, skal roe meg ned Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 "Etter å ha lest hva du skriver så er dette ikke noe å skryte av." Nei, ironi er tydeligvis vanskelig for deg å forstå. "Eller når du "zkriver på zmz zpråk"" Hva behager? Du er klar over at det er en annen bruker du refererer til i linken din? Er det noe jeg aldri gjør, så er det å skrive SMS-språk. "Eller som når du kritiserer enkelte for å komme med et smil som svar for å få flere poster, så gjør du det samme selv?" Vi sier det én gang til: Ironi er vanskelig for deg å forstå, lille venn. "Det jeg leste er mesta bare oksebæsj og lite konstruktivt og du har bidrat til å lage kvalme!. Så konklusjonen er at du har bidrat med mest kvale og bråk og omtrent minst av alle med lure ting! " Meget smart konklusjon. Du refererer til 3 innlegg, hvorav jeg har skrevet 2, og bruker dette som grunnlag. Lille venn: Et godt tips du tydeligvis ikke har fått med deg, er å gjøre bakgrunnsarbeid. Ta en titt til du, før du roter deg selv enda mer vekk. Det heter: "Skulle vært piska på baillan me en flisat vaier". Sier meg helt enig og bringer selvsagt med rusten vaier av typen "skitt rusten nr8" Tøft, altså. Skittøft. Har du fler? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Sorry kukmo, i farten så jeg ikke at det var kuktryne som hadde skrevet denne. Det beklager jeg så meget. Ironi er en fin bil ikke sant? Det er ikke noe ironi i det du skrev... på de 2 linken vel å merke Det er jo ikke lett å se forskjell på kuktryne og kukmo... samme person? Har dett over postene lit mere og jeg må bare si en ting, du bidrar med svært lite, men iriterer vist mye. Skjønner? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 "Nå har det nettopp vært sommer, og da er det praktisk talt umulig å få til noe særlig overklokking uten å snu seg til ekstreme løsninger. Selv da kan det være vanskelig pga. de høye temperaturene. I tillegg så er mange av folka her på ok.no studenter, og det betyr to måneder ferie." Mhm. Det har vært varmt ute siden november. Hvis du nå hadde tatt deg litt tid til å lese rundt om på forumet før du hadde laget denne tråden, så hadde du helt sikker funnet dette, og da hadde du hatt svar på dine spørsmål. Nei, det hadde jeg ikke hatt. Jeg husker "Vi kommer med en artikkel hver mandag på grunn av ferieavvikling." Tydeligvis kommer mandager én gang i mnd. hos overklokking.no- "Når folk ikke gjør det så er det åpenbart at de bare er ute etter bråk, og da fyrer jeg meg." Mhm, når folk ikke søker i et forum, er det ensbetydende med at man vil ha bråk. Det heter forresten "fyrer jeg meg opp", men slapp av, det er ikke noe problem å slukke deg. "Det er kanskje derfor at du får slike tilbakemeldinger fra bla. meg." Kan du ikke lese? Det bryr meg ikke. "Du har ikke bidratt til noe godt i denne saken, tvert i mot!" Jo, jeg har faktisk det. Jeg har bidratt til å blåse litt liv i folks kritiske sans. "Hvis postcounten hadde betydd noe for meg så måtte jeg ha postet rundt 4-5 tusen flere poster her." Hva prøver du å få fram her? "D va nordnorsk gutten ;)" Beklager, snakker hverken trøndersk, nordnorsk eller sms-språk. "Hvis du tar utganskpunk i at dette er en seriøs side, så bør du være mer seriøs enn du har vært frem til nå." På hvilken måte har jeg vært useriøs? Jeg stiller et kristisk spørsmål på hvorvidt vi kan forvente mer overklokking på overklokking.no enn dét det har vært siste tiden. Er det useriøst? Synes du én "overklokk" i året er akkurat passe? Jeg leser på overklokking.no for jeg er interessert i temaet OVERKLOKKING, ikke lys, deksler osv, og nettopp derfor gir jeg min tilbakemelding (som jeg tydeligvis ikke er alene om å mene) om at jeg faktisk synes det har vært for lite. Jeg vil også spørre dere moderatorer: Dere skriver at det er dyrt og vanskelig å skaffe prosessorer, noe jeg synes er litt merkelig. Selv har jeg hatt 5 eller 6 forskjellige CPU'er dette året, og det har kanskje kostet meg en tusenlapp eller to tilsammen. Jeg går utifra at dere stiller med tyngre skyts ovenfor leverandører enn det jeg som privatperson gjør. Hadde dere kunnet forklare meg sammenhengen? (Seriøst, ikke ment som "negativt"). Dere kan vel klare f.eks. en XP2500+ for én tusenlapp, eller er budskjettet så trangt at det ikke går? (Nok engang, jeg lurer, er ikke ment som negativt). Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Sorry kukmo, i farten så jeg ikke at det var kuktryne som hadde skrevet denne. Det beklager jeg så meget. Ironi er en fin bil ikke sant? Det er ikke noe ironi i det du skrev... på de 2 linken vel å merke" Nei, det er ikke ironisk å komme med "hundre innlegg!!!!!!!!!!" og en smiley i en tråd som omhandler nettopp hvor mye folk misliker dette. Det er ikke ironisk, det er heller ikke dette. "Det er jo ikke lett å se forskjell på kuktryne og kukmo... samme person? Har dett over postene lit mere og jeg må bare si en ting, du bidrar med svært lite, men iriterer vist mye. Skjønner?" Du har tydeligvis ikke lest nok, eller så ljuger du. Hadde du gjort det du påstår, hadde du fått med deg at andre har stilt spørsmålet om hvorvidt jeg og "kuktryne" var samme person, men dette ble tilbakevist av en moderator. Videre, om du ikke hadde løyet, hadde du sett at jeg faktisk har bidratt med en god del. Klapp igjen nå, du driter deg ut. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 "Du har ikke bidratt til noe godt i denne saken, tvert i mot!" Jo, jeg har faktisk det. Jeg har bidratt til å blåse litt liv i folks kritiske sans. Nei du iriterer! Jeg vil også spørre dere moderatorer: Dere skriver at det er dyrt og vanskelig å skaffe prosessorer, noe jeg synes er litt merkelig. Selv har jeg hatt 5 eller 6 forskjellige CPU'er dette året, og det har kanskje kostet meg en tusenlapp eller to tilsammen. Jeg går utifra at dere stiller med tyngre skyts ovenfor leverandører enn det jeg som privatperson gjør. Hadde dere kunnet forklare meg sammenhengen? (Seriøst, ikke ment som "negativt"). Dere kan vel klare f.eks. en XP2500+ for én tusenlapp, eller er budskjettet så trangt at det ikke går? (Nok engang, jeg lurer, er ikke ment som negativt). Vill gjerne høre hvordan du får 2k til å finansiere 5-6 cpu`er, :smile: Nei, det er ikke ironisk å komme med "hundre innlegg!!!!!!!!!!" og en smiley i en tråd som omhandler nettopp hvor mye folk misliker dette. Det er ikke ironisk, det er heller ikke dette. "Det er jo ikke lett å se forskjell på kuktryne og kukmo... samme person? Har dett over postene lit mere og jeg må bare si en ting, du bidrar med svært lite, men iriterer vist mye. Skjønner?" Du har tydeligvis ikke lest nok, eller så ljuger du. Hadde du gjort det du påstår, hadde du fått med deg at andre har stilt spørsmålet om hvorvidt jeg og "kuktryne" var samme person, men dette ble tilbakevist av en moderator. Videre, om du ikke hadde løyet, hadde du sett at jeg faktisk har bidratt med en god del. Klapp igjen nå, du driter deg ut. Som du selv har sagt så tror du dette er et seriøst forum, så hvorfor ber du meg klappe igjen da?, du tar ikke forumet seriøst i det hele tatt! Og som du vil ha det til så ser / vet du at jeg sier det som er rett. Lenke til kommentar
EC Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Vi setter strek for flaminga HER OG NÅ, eller tar jeg fram ban-lista og fører opp brukere ukritisk, okay? Overklokking.no dreier seg ikke _bare_ om overklokking. Vi tar oss av casemod, kjøleløsninger (som for øvrig er nært knyttet til overklokking), elektronikk, tester av kabinett mv. Dette vil vi så absolutt fortsette med! Når det gjelder å få tak i prosessorer, er det noe jeg skal gjøre grundige forsøk på. Fram til en løsning presenterer seg, er det svært lite vi faktisk kan gjøre - det burde ikke være så vanskelig å skjønne. Før sommeren håpet vi på å kunne holde en viss aktivitet. Dessverre sviktet dette totalt. Ut over høsten burde imidlertid aktiviteten ta seg opp - betraktelig! Og da blir det mer overklokking, det kan jeg love! For øvrig må jeg få lov til å komme med et hjertesukk: Det er så lett for dere å forlange det ene og det andre. Problemet mitt er at det er mangel på tid og mangel på innsendte artikler. Jeg _kan_ ikke gjøre alt selv. Jeg forsøker etter beste evne å tilfredsstille et hvert ønske som måtte komme, men da forlanger jeg til gjengjeld både tålmodighet og forståelse. Jeg kan ikke bare knipse med fingrene, så er både testvarer og artikkel klare - det krever faktisk temmelig mye tid og ressurser. Det er heller ikke aktuelt for oss å kjøpe prosessorer hele tiden, det har jeg sagt før. Vi har rimelig god råd, men ikke SÅ god råd. Og når vi tenker på holdningen visse prosessorfabrikanter har til overklokking, burde det være lett forståelig at ting ikke er så enkle. Uansett - jeg lover at vi skal komme med mer overklokking framover. Bare gi oss litt tid, okay?` En ting til: moderatorer har SQAT å si om driften av noen av websidene i Hardware -nettverket. Selv styrer jeg Overklokking.no, og har den totale kontrollen der. Derfor bør ting rettes til meg, ikke moderatorene. For det er jeg som har uttalelsesrett i forbindelse med Overklokking.no. Husk det! :) Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Vi setter strek for flaminga HER OG NÅ, eller tar jeg fram ban-lista og fører opp brukere ukritisk, okay?" OK. Som du sikker vet er jeg nettopp blitt fjernet fra listen. "Når det gjelder å få tak i prosessorer, er det noe jeg skal gjøre grundige forsøk på. Fram til en løsning presenterer seg, er det svært lite vi faktisk kan gjøre - det burde ikke være så vanskelig å skjønne." Kjempebra, det er jo akkurat det jeg maser på "Før sommeren håpet vi på å kunne holde en viss aktivitet. Dessverre sviktet dette totalt. Ut over høsten burde imidlertid aktiviteten ta seg opp - betraktelig! Og da blir det mer overklokking, det kan jeg love!" Høres bra ut. "For øvrig må jeg få lov til å komme med et hjertesukk: Det er så lett for dere å forlange det ene og det andre. Problemet mitt er at det er mangel på tid og mangel på innsendte artikler. Jeg _kan_ ikke gjøre alt selv. Jeg forsøker etter beste evne å tilfredsstille et hvert ønske som måtte komme, men da forlanger jeg til gjengjeld både tålmodighet og forståelse. Jeg kan ikke bare knipse med fingrene, så er både testvarer og artikkel klare - det krever faktisk temmelig mye tid og ressurser." Jeg har tydeligvis misforstått hvordan overklokking.no fungerer. Jeg visste ikke at dere outsourcet "Det er heller ikke aktuelt for oss å kjøpe prosessorer hele tiden, det har jeg sagt før. Vi har rimelig god råd, men ikke SÅ god råd. Og når vi tenker på holdningen visse prosessorfabrikanter har til overklokking, burde det være lett forståelig at ting ikke er så enkle." Joda, men man kan jo også se det fra den andre siden: Kanskje en tusenlapp investert i en XP2500 som klokkes til skyene trekker flere lesere? Flere lesere, mer penger, mer overklokking. Uansett - jeg lover at vi skal komme med mer overklokking framover. Bare gi oss litt tid, okay?` Veldig bra Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 KukMo: I sakens anledning: Nicket ditt kan jo assossieres med mindre heldige "ting" i et offentlig forum, og dermed også seriøsiteten din. For det er et faktum at forumet tidvis har vært belemret med "idiotinnlegg" under lignende nick, og umiddelbart vil man fort kunne trekke paraleller. Jeg har vært med en stund, og har derfor belegg for en slik påstand. Uten dermed å fremstå som snerpete. Om du måtte tro det, tar du feil. Paradoksalt nok er mye av det du skriver fornuftig lesning, stort sett. Men de kunne gjerne vært foruten "hundre" utropstegn, som av og til forekommer. Hvorfor da et slikt "toskete" nick? Du bør ha fantasi god nok til å finne på noe bedre. At man av og til tar seg vann over hodet, gjeldende også moderatorer her i forumet, bør du tolerere. Det er faktisk mennesker som deg og meg det er snakk om, på godt og vondt. Du er sikkert klar over at denne siten langt på vei drives på idealistisk grunnlag, av mennesker som enten går på skole, eller har annen fulldags beskjeftigelse? Det bør du ha fått med deg. Av samme grunn bør du kunne innse det faktum at langt de fleste som drifter Ok.no har begrenset tid, og derved også av og til en begrenset mulighet til å følge opp sine intensjoner. Det er ikke alltid at det går som man håper her i verden, det være seg for KukMo eller driftere av diverse fora. Min personlige mening: Skift (det provoserende) nicket ditt, og begrens din kritikk og sarkasme! Rom ble ikke bygget på én dag, ei heller Ok.no! Som garantert vil komme sterkt tilbake! Amen. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 "I sakens anledning: Nicket ditt kan jo assossieres med mindre heldige "ting" i et offentlig forum, og dermed også seriøsiteten din. For det er et faktum at forumet tidvis har vært belemret med "idiotinnlegg" under lignende nick, og umiddelbart vil man fort kunne trekke paraleller. Jeg har vært med en stund, og har derfor belegg for en slik påstand. Uten dermed å fremstå som snerpete. Om du måtte tro det, tar du feil. Paradoksalt nok er mye av det du skriver fornuftig lesning, stort sett. Men de kunne gjerne vært foruten "hundre" utropstegn, som av og til forekommer. Hvorfor da et slikt "toskete" nick? Du bør ha fantasi god nok til å finne på noe bedre." "KukMo" er et nick jeg bruker flere steder, enkelt og greit. Jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen din vedr. bruk av "hundre utropstegn". Dette er noe jeg har gjort i ett, ironisk innlegg. Jeg garanterer deg at du ikke vil finne denne synden noe annet sted. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 "KukMo" er et nick jeg bruker flere steder, enkelt og greit. Men du må innrømme at du ikke akkurat ber om å bli tatt seriøst med et slikt nick Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 "KukMo" er et nick jeg bruker flere steder, enkelt og greit. Men du må innrømme at du ikke akkurat ber om å bli tatt seriøst med et slikt nick Selvfølgelig, men jeg går ut ifra at de fleste ser på innhold og ikke "nick". Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Selvfølgelig, men jeg går ut ifra at de fleste ser på innhold og ikke "nick". Joda, og det kan jeg love deg at de fleste her gjorde i nettopp dette tilfellet. Poenget er bare at du fremstår som en mindre seriøs person når du trer frem med et slik nick, og da gir du ikke inntrykk om at du er seriøs. Det er med på å avgjøre hvordan folk vil se på deg, og dermed også hvordan de vil ta imot det du poster rundt om på forumet. Dette er en helt vanlig "uskreven" regel ang. hvordan man opptrer sosialt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå