tomacro Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hei Har en Windows 7, der jeg ikke vet åssen jeg skal formatere den på andre måter enn å restarte pcen trykke på esc ,så F11 for restore, men det funker ikke å trykke på FN og F11 . Hva annet får jeg gjort? Jeg har ikke fått noe cd med pcen akkurat,så kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
code Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Litt usikker på om jeg forsto deg rett, vil du bare formatere HDD så kan du gjøre det inne i Windows, samme med reformatering, men vil du reinstallere Win7, så må du gjøre noe ala. dette: - Finn Win7 på internet - Brenn ut .ico på DVD. - Sett inn DVDen og restart datan. Det skal komme opp en tekst hvor det står at du må trykke en tast for å; "boot from CD/DVD" også trykker du på en knapp, og starter installasjon. Deretter skal det være lett å følge instruksene. Skal du formatere HDD inne i Windows så kan du; (OBS: Ikke reformater Windows HDDen din herfra) - Høyre klikke på My Computer/Min Datamaskin - Trykke Manage/Behandle - Disk Management under Storage, også formatere derifra. PS: Pass på at du har navnet på all hardware'n din, så du lettere finner drivere som ikke følger med Win7. Endret 3. april 2012 av ANONIII Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Litt usikker på om jeg forsto deg rett, vil du bare formatere HDD så kan du gjøre det inne i Windows, samme med reformatering, men vil du reinstallere Win7, så må du gjøre noe ala. dette: - Finn Win7 på internet - Brenn ut .ico på DVD. - Sett inn DVDen og restart datan. Det skal komme opp en tekst hvor det står at du må trykke en tast for å; "boot from CD/DVD" også trykker du på en knapp, og starter installasjon. Deretter skal det være lett å følge instruksene. PS: Pass på at du har navnet på alle hardware'n din, så du lettere finner drivere som ikke følger med Win7. Jeg vil bare rense pcen litt,jeg har gjort dette før på denne måten ,men hvorfor det ikke funker nå skjønner jeg ingenting av Jeg vil rett og slett skrivebordet og programmer blir som når jeg kjøpte pcen mens mappene under local disc c kan godt bare være der, der jeg har filmene mine osv Lenke til kommentar
code Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Gå på Start -> Accessories -> System Tools -> System Recovery Husker ikke hva mappene heter på Norsk, også har jeg engelsk windows, men der har du programmet du leter etter. Tror ikke dette heter formatering men Endret 3. april 2012 av ANONIII Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 ta Gå på Start -> Accessories -> System Tools -> System Recovery Husker ikke hva mappene heter på Norsk, også har jeg engelsk windows, men der har du programmet du leter etter. Tror ikke dette heter formatering men system gjennomoppretning kanskje ja takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå