Gå til innhold

Hvordan kan jeg få Chrome til å være med i bootup?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kjøpt en SSD-disk, og jeg er så fascinert over hvor rask den er! Så jeg har lyst til å få chrome-nettleseren min til å starte opp samtidig med windows 7. Må jeg bruke msconfig og legge det inn manuelt?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor finner jeg den? I windows på C: disken? Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Jeg har bare lesst at man kan starte "Kjør" og skrive inn msconfig. Der er det en fane som heter oppstart, men jeg finner ikke Google Chrome der. Skype er der, antivirus er der og javaupdater og lignende, jeg har deaktivert alt jeg ikke trenger i booten, men jeg vil legge inn Google Chrome.

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg den? I windows på C: disken? Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Jeg har bare lesst at man kan starte "Kjør" og skrive inn msconfig. Der er det en fane som heter oppstart, men jeg finner ikke Google Chrome der. Skype er der, antivirus er der og javaupdater og lignende, jeg har deaktivert alt jeg ikke trenger i booten, men jeg vil legge inn Google Chrome.

Han mener nok "Oppstart" som ligger under start menyen&--#62;Alle programmer

Edit: Testet nettopp og det virker.

Høyreklikk på "oppstart" mappen>utforsk og legg inn snarveien til Chrome inn der.

Endret av Icedragon520
Lenke til kommentar

Jeg kan gå dypere inn i det. Har ikke windows 7 på denne maskinen her så er litt usikker, men tror det skal være slik.

C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (dette er da engelsk windows installasjon)

Hvis du trykker på startmenyen din så har du en mappe som heter Oppstart/Startup. Her kan du trekke snarveien din inn. Eventuelt høyreklikke og trykke utforsk. Hvor du åpner mappen i nytt vindu. :)

2156d1231219909-startup-programs-change-start_menu_startup_folder.jpg

Håper dette hjelper deg. :)

Endret av bajamsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...