Storz Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hei! Jeg har kjøpt en SSD-disk, og jeg er så fascinert over hvor rask den er! Så jeg har lyst til å få chrome-nettleseren min til å starte opp samtidig med windows 7. Må jeg bruke msconfig og legge det inn manuelt? Takk! Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Har du prøvd å putte Google Chrome i startup (oppstart) mappen din? siden du nevnte msconfig, så virker det ikke som det er dette du ønsker. Endret 3. april 2012 av bajamsen Lenke til kommentar
Storz Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Hvor finner jeg den? I windows på C: disken? Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Jeg har bare lesst at man kan starte "Kjør" og skrive inn msconfig. Der er det en fane som heter oppstart, men jeg finner ikke Google Chrome der. Skype er der, antivirus er der og javaupdater og lignende, jeg har deaktivert alt jeg ikke trenger i booten, men jeg vil legge inn Google Chrome. Lenke til kommentar
Icedragon520 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Hvor finner jeg den? I windows på C: disken? Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Jeg har bare lesst at man kan starte "Kjør" og skrive inn msconfig. Der er det en fane som heter oppstart, men jeg finner ikke Google Chrome der. Skype er der, antivirus er der og javaupdater og lignende, jeg har deaktivert alt jeg ikke trenger i booten, men jeg vil legge inn Google Chrome. Han mener nok "Oppstart" som ligger under start menyen&--#62;Alle programmer Edit: Testet nettopp og det virker. Høyreklikk på "oppstart" mappen>utforsk og legg inn snarveien til Chrome inn der. Endret 3. april 2012 av Icedragon520 Lenke til kommentar
LaxMan Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Jeg kan gå dypere inn i det. Har ikke windows 7 på denne maskinen her så er litt usikker, men tror det skal være slik. C:\Users\(User-Name)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup (dette er da engelsk windows installasjon) Hvis du trykker på startmenyen din så har du en mappe som heter Oppstart/Startup. Her kan du trekke snarveien din inn. Eventuelt høyreklikke og trykke utforsk. Hvor du åpner mappen i nytt vindu. Håper dette hjelper deg. Endret 3. april 2012 av bajamsen Lenke til kommentar
Storz Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Takk bajamsen, ble litt lettere å skjønne med det bildet Skal sjekke om det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå