Symmetrical Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) For meg har det alltid handlet om performance over looks/design. For meg så er det som sagt omvendt. Jeg setter anvendelighet og valgfrihet høyere en marginale ytelsesforskjeller. For eksempel så kan Metro brukes i sammenheng med en gamepad hvorav jeg kan bruke PCen som en 'slags' super konsoll. Ser at mange er misfornøyde men jeg er åpen for forandring. Det er nettopp det. Jeg har allerede en konsoll. Jeg trenger ikke en til. Jeg vil ha en PC. En konsoll er hovedsakelig en degradert PC med dårlig hardware og derav forferdelig grafikk. Hvorfor være fornøyd med det når du kan oppleve det samme men med mye bedre grafikk som kun high-end PCer kan tilby? Win - WIn for de som ønsker det. Det er sikkert artig at Win 8 booter 10 sekunder fortere enn Win 7, men jeg er litt usikker på hva dere har tenkt å bruke de 10 sekundene på. De kan ikke spares opp. Funksjonalitet trumfer hastighet uansett hvordan man ser på det. Du sparer tid dersom du bruker windows-keyen på tastaturet enn å bruke musen til å navigere deg fram til den. Windows-keyen + search (memoriser navnet på programmer) = mye raskere enn å bruke musen. Dette kan du gjøre i både Windows 7 og 8. Endret 5. april 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Nå må du slutte og snakke for alle her i verden Symmetrical. Jeg klarer ikke å jobbe på den måten du tydeligvis har innarbeidet. Det er også åpenbart at vi ikke bruker maskiner på samme måte. 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Nå må man ta hensyn til at man ikke skal bare være avhengig av tastaturet eller bare musa for å få jobben gjort . poenget med gui eter jo at man kan bruke både tastatur og mus uten at måtte må være avhengig av begge. For meg vil det være mye mer tungvindt å måtte trykke ned en spesifikk tast på tastaturet for å få frem en meny som jeg da bruker musen til å naviger meg gjennom enn å jeg klikker plass for å få frem menyen . hva er det som er så fryktelig galt med denne startknappen ? 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 En konsoll er hovedsakelig en degradert PC med dårlig hardware og derav forferdelig grafikk. Hvorfor være fornøyd med det når du kan oppleve det samme men med mye bedre grafikk som kun high-end PCer kan tilby? Win - WIn for de som ønsker det. Du sparer tid dersom du bruker windows-keyen på tastaturet enn å bruke musen til å navigere deg fram til den. Windows-keyen + search (memoriser navnet på programmer) = mye raskere enn å bruke musen. Dette kan du gjøre i både Windows 7 og 8. Det er en grunn til at konsoller har det grensesnittet de har og PCer har det grensesnittet de har: mus+keyboard != håndkontroller og du kan ikke bruke samme grensesnitt for dem. På PC vil jeg ha et grensesnitt som faktisk bruker den arbeidsplassen jeg har med 4.1 megapiksler, ikke et grensesnitt som er lagt opp til å fylle en skjerm med et program. Det er jo nettopp derfor det heter Windows og ikke Window. Man sparer tid med å bruke windows-tasten ja, det er en viktig del av hvordan Windows fungerer i dag. I Windows 8 har jeg forstått det slik at når du trykker win-key får du opp metro-launcheren. Det kommer ikke på tale at en skjerm fylles helt opp når jeg skal ha opp et nytt program, jeg liker startmenyen som den er fordi den er liten og jeg kan se på resten av skjermen samtidig. At mange programmer som IE fyller en hel skjerm er også totalt meningsløst, det er kanskje greit på en Galaxy Tab med 1280x720 og rimelig svak ytelse, men når jeg har 1920 piksler i bredden ønsker jeg faktisk å kunne bruke noen av disse til noe annet enn unyttig bakgrunn. 10% ekstra ytelse er bare et rykte, det er kanskje det du ender opp med i enkelte tilfeller, men jeg har aldri sett en Windows-utgave som faktisk konsekvent leverer X% bedre ytelse i alle tilfeller. Hvis du trenger mer ytelse oppgraderer du maskinvaren din, og om du sitter på en 3960X @ 5GHz + 4x 680 @+200/600 tviler jeg på at du blir tilfredsstilt av usle 10% ekstra ytelse uansett. 3 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) En konsoll er hovedsakelig en degradert PC med dårlig hardware og derav forferdelig grafikk. Hvorfor være fornøyd med det når du kan oppleve det samme men med mye bedre grafikk som kun high-end PCer kan tilby? Win - WIn for de som ønsker det. Du sparer tid dersom du bruker windows-keyen på tastaturet enn å bruke musen til å navigere deg fram til den. Windows-keyen + search (memoriser navnet på programmer) = mye raskere enn å bruke musen. Dette kan du gjøre i både Windows 7 og 8. Det er en grunn til at konsoller har det grensesnittet de har og PCer har det grensesnittet de har: mus+keyboard != håndkontroller og du kan ikke bruke samme grensesnitt for dem. På PC vil jeg ha et grensesnitt som faktisk bruker den arbeidsplassen jeg har med 4.1 megapiksler, ikke et grensesnitt som er lagt opp til å fylle en skjerm med et program. Det er jo nettopp derfor det heter Windows og ikke Window. Man sparer tid med å bruke windows-tasten ja, det er en viktig del av hvordan Windows fungerer i dag. I Windows 8 har jeg forstått det slik at når du trykker win-key får du opp metro-launcheren. Det kommer ikke på tale at en skjerm fylles helt opp når jeg skal ha opp et nytt program, jeg liker startmenyen som den er fordi den er liten og jeg kan se på resten av skjermen samtidig. At mange programmer som IE fyller en hel skjerm er også totalt meningsløst, det er kanskje greit på en Galaxy Tab med 1280x720 og rimelig svak ytelse, men når jeg har 1920 piksler i bredden ønsker jeg faktisk å kunne bruke noen av disse til noe annet enn unyttig bakgrunn. 10% ekstra ytelse er bare et rykte, det er kanskje det du ender opp med i enkelte tilfeller, men jeg har aldri sett en Windows-utgave som faktisk konsekvent leverer X% bedre ytelse i alle tilfeller. Hvis du trenger mer ytelse oppgraderer du maskinvaren din, og om du sitter på en 3960X @ 5GHz + 4x 680 @+200/600 tviler jeg på at du blir tilfredsstilt av usle 10% ekstra ytelse uansett. Metro er valgfritt og du kan bytte til det normale temaet med mange 'windows'. Det jeg konstaterte tidligere med 10% bedre ytelse er ikke et 'rykte'. Det har blitt gjennomført tester som viser dette til tross for at OSet mangler drivere og optimaliserte drivere. Nå må du slutte og snakke for alle her i verden Symmetrical. Jeg klarer ikke å jobbe på den måten du tydeligvis har innarbeidet. Det er også åpenbart at vi ikke bruker maskiner på samme måte. Ta det med ro jeg henviser til min egen mening. Min mening representerer ikke alle som en helhet og det gjør ikke din heller. Jeg ser tydeligvis et potensial som du ikke gjør. Betyr dette at jeg skriver for alle? Nei. Endret 5. april 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Problemet er jo at metro tilsvarer ingen start knapp slik jeg har forstått det Siden man har tatt bort startknappen så har de jo win8 tvunget gjennom deler av det uansett hva man velger. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Forøvrig har alle preview-versjoner av Windows opp gjennom all tid hatt minst 10% bedre ytelse enn den ferdige, installerte versionen. Preview er strippa for en masse greier som ikke er ferdig. Da jeg installerte første preview av Windows 97 var den mye kjappere enn den ferdige Windows 98. Sånn har det vært hver gang. Hvis det er ytelse du er ute etter, så er det jo forøvrig Linux du skulle ha brukt. Windows bruker man av andre, viktigere grunner. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Synes de bare skulle ha brukt Metro-layouten kun på tablets, ikke pcer. Eller, i det minste gjort det mulig å bruke den gamle Start-menyen. Hvorfor reparere noe som ikke er ødelagt? 1 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er imponert over at Microsoft i det hele tatt tør å gjøre det så få selskaper våger; være innovative 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Vel, skrivebords design i nettbrett-touch style kan knapt kalles spesielt innovativt i 2012, vi har liksom sett det før. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er imponert over at Microsoft i det hele tatt tør å gjøre det så få selskaper våger; være innovative Definitivt innovativt, spørsmålet er om det er en god innovasjon. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Er imponert over at Microsoft i det hele tatt tør å gjøre det så få selskaper våger; være innovative Definitivt innovativt, spørsmålet er om det er en god innovasjon. Det er nok subjektivt med mindre forandringene reduserer effektiviteten for de som bruker OSet. De kan forandre mye med tiden helt fram til lanseringen så det gjenstår å se.. Blir interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå