Gå til innhold

i7 2960xm vs i7 990x!

Anbefalte innlegg

Title says it all!

i7 2960xm vs i7 990x!

Begge av disse er svært bra prossesorer, der hvor 2960xm (Sandy Bridge) er quad og 990x er hexa.

Prisen på disse varierer, men begge ligger rundt 1k dollar.

Sett på at disse prossessorer ville bli brukt til hva som helst (gaming, filmredigering, skole, film, you name it).

Pris har vel ikke så veldig mye å si, men om dere har prisen for 2960xm og 990x, og sammenligne det med specs også så ville det vært fint.

Er vel ikke mange spill som trenger eller tar imot hexa, men hva vet jeg.

Sier ikke det at jeg ikke bryr meg om prisen, men overall - hva er best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7 2960xm er en laptop prossesor, 990X er forrige genrasjons desktop extreme edition. Er egentlig ingen poeng i og sammenligne, kjøp en 3960X dersom du skal ha desktop, og en 2960X for laptop. Viste foresten ikke at det eksisterte en extreme edition for laptops...

Lenke til kommentar

Burde nevnes at om du skal ha desktop vil en 3930K, som koster halvparten av en 3960X, ha mer eller mindre nøyaktig samme ytelsen.

En av grunnen til at man kjøper disse prosessorene er for å overklokke de. Selve ytelsen som de har på stock klokk, er ikke spesielt syk.

Lenke til kommentar

990X rundjuler en 2960XM

Mest fordi det er snakk om bærbar vs stasjonær CPU og at den stasjonære prosessoren tillates å bruke dobbelt så mye effekt som betyr høyere klokkefrekvens og i dette tilfellet flere kjerner.

3960X har dog tatt over for 990X, men forskjellen er ikke enorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...