Gå til innhold

Kjøp av bærbar. Ultraportabel med ytelse

Anbefalte innlegg

Hei!

Macen min synger på siste verset og jeg har lyst til å komme meg tilbake til PC.

Det jeg er på utkikk etter er en liten og nett Pc som jeg kan ta lett med, men som også biter fra seg ytelsesmessig. Den MÅ også ha Blu-ray spiller.

Et ok skjermkort er også greit hvis det blir tilfellet å spille litt.

Jeg er ikke så opptatt av pris, men at jeg heller får valuta for pengene.

Har vært inne på forskjellige nettbutikker og har fått et godt øye til Sony Vaio.

Fant denne på DustinHome på kampanje.

http://www.dustinhome.no/sony-vaio-sb1a-ci7-27-8gb-128-ssd-blu-ray-3g-133-w7p-4-cellers-utvidet-batteri/product/5010587634?intcmp=searchProvider_dacsa

Hva tenker dere om denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1366 x 768 oppløsning er lite for blueray avspilling da 720p er mere nok.

Asus G74SX 17,3" bærbar PC. Spillmonster med Blu-ray

i7-2670QM/8GB/750GB/GTX560M-3GB/Blu-ray/USB3/THX+EAX 5.0 3D lyd er vel den som er god på spill, videoredigering og blueray. Men harddisken er nok treg og skjermen er kanskje i største laget?

Genielt er Sony/Apple ganske så dyre, så Asus/Lenovo kan være like bra til en billigere pris selv om det er plast rundt maskinen trenger ikke maskinen være dårlig av den grunnen.

Lenke til kommentar

Sjelden du finner en 13,3" med 1920*1080 oppløsning, visst det overhodet finnes da.

Jo det finnes, ikke på lager ennå men søk på "Sony Vaio VPC-Z23Z9E" riktignok med intel skjermkort, dermed kan man ikke regne med annet en blueray avspilling.

Ellers er nok 15" det minste i så fall som har brukbart ATI skjermkort.

Lenke til kommentar

Nå har jeg for tiden en forkjærlighet for Sony - har hatt en Vaio Z i et år, og kjøpte nå nettopp en Vaio SE for å få større skjerm.

Ser at da jeg leste tester av Vaio SE, så var det noen som klaget på at skjermen på SB var blass og lyssvak, så jeg ville sjekket ut det mer - funnet tester og lest.

Hvis du kunne tåle at maskinen er litt bredere, så ville jeg absolutt tatt en titt på Sony SE. Den er 15,5", med full HD, men veier bare 2kg og er ca 24mm tykk.

Hvis du kunne klare deg med bare dvd-stasjon i stedet for bluray, så har Dustin denne

Jeg kjøpte den sølvgrå versjonen, og er så langt svært fornøyd. Legger du til en 4GB eller 8GB minnemodul og en ekstern blueray, så har du en heftig maskin til en levelig pris.

Eventuelt så kan du gå til Sony Online og konfigurere her, da kan du velge intern bluray.

Hvis SE blir for stort, uansett - så er det også Sony SA, som kan være verdt å sjekke ut.

Sony har en egen bryter for å veksle mellom integrert skjermkort (Intel) og Radeon korteren. Dette blir det klaget på i noen tester, men jeg synes det er en fordel. Jeg kjøpte først en HP med Intel/Radeon kombinasjon. Denne skulle skifte automatisk - men i praksis gjør den ikke det på alle spill (jeg har bare testet 2, spiller bare litt). Så for å skifte på HP-en så må jeg reboote og gå inn i bios for å sette fast at Radeon-kortet skal brukes.

Lenke til kommentar

Kurt: Du trenger strengt tatt ikke gå i bios for å endre. Høyreklikk på spillet så får du dette valget.

post-88331-0-17602900-1333460387_thumb.jpg

Takk for tipset (og bildet) ;)

Jeg mener at jeg sjekket om det var en slik mulighet, men kan ikke sjekke igjen fordi HP-en er på vei til service for å få fikset den ene tasten. Men skal ha det i bakhodet når jeg får igjen maskinen.

Ser at du har nVidia (som jeg har lest har bedre løsninger for å bytte mellom kortene) - så mistenker at dette er noe nVidia Optimus spesifikk.

HP-en har en løsning hvor en i et eget konfigurasjonsprogram kunne angi hvilke programmer som skulle bruke hvilket skjermkort - men kunne ikke se at dette heller klarte å dra igang Radeon-kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...