dado Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Har en CPU E8500 som er klokka til 4,2 2 Ati radeon 4870 i crossfire( hver av kortene har 512 GDDR5 SDRAM) 8 Gb med Kingston DDR2 HyperX PC 8500 GIGABYTE EP45-Extreme Motherboard Har tenkt å kjøpe nytt skjermkort, så jeg lurer på om den her blir overkill for min nåvarende PC Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5 http://www.komplett....ku=744501#extra Lurer på om jeg kommer til å merke en del forskjell i spill med det nye skjermokrtet. Håper på svar snarest før jeg bestiller Endret 5. april 2012 av dado Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Kjøp heller HD 6870 i så fall da gir best ytelse for kronene. Var jeg deg ville jeg ventet litt og spart penger på enten HD 7950 eller HD 7870 som muligens er bedre kjøp for deg, eventuelt nyere prosessor + hovedkort + ram men da kan du vente til ivybrigde. Endret 3. april 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
dado Skrevet 3. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Skal Kjøpe ny Pc til høsten, men tenkte til da så kunne jeg oppgradert sjermkortet. Merker at de nye spilla lagger mer, selv om jeg ikke kjører på Ultra eller Highe grafikk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Jeg har akkurat samme dilemma som deg. Sitter på en E8450/8800GTS kombo som ikke holder mål lenger, Samtidig så føler jeg at standard oppgraderingen til i5-2500k/GTX 560ti blir i dyreste laget så jeg funderer på om jeg skal gå veien via en i3 cpu/GTX 560ti for å spare noen kroner. Da kan man jo alltids oppgradere cpu neste gang man bytter skjermkort. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Jeg har akkurat samme dilemma som deg. Sitter på en E8450/8800GTS kombo som ikke holder mål lenger, Samtidig så føler jeg at standard oppgraderingen til i5-2500k/GTX 560ti blir i dyreste laget så jeg funderer på om jeg skal gå veien via en i3 cpu/GTX 560ti for å spare noen kroner. Da kan man jo alltids oppgradere cpu neste gang man bytter skjermkort. Jeg syns iallefall en god cpu er grunnlaget. Det er iallefall slik jeg tenker når jeg bygger ny pc. Hvis jeg har vært deg ville jeg kanskje ventet til ivy bridge, og kjøpt noe tilsvarende i5-2500k eller bedre. Også kan du velge og vrake i gtx 680 skjermkort når de kommer i aftermarket coolere osv:) Lenke til kommentar
dado Skrevet 3. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Skal kJøpe ny pc til høsten, det eneste jeg lurer på om Sapphire Radeon HD 7770 1GB GDDR5 blir overkill for min CPU. Orker ikke bruke mye penger, sparer til ny pc med ivy bridge. Siden jeg har 2 ati 4870 i crossfire, blir det merkbar forbedring med Ati 7770 1GB, eller er det best å vente til høsten Endret 5. april 2012 av dado Lenke til kommentar
dado Skrevet 3. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Ser at Jeg har pci express 2, og den her støtter pci express 3. Da kan jeg vel ikke bruke HD 7770 1 GB eller. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Det er litt uggent å komme med en eksakt anbefaling når spørsmålet ligger helt i grenseland på om cpu blir en flaskehals til et slikt kort. Jeg veit at flere har oppgradert til lavere speccede kort med godt hell. Jeg ville googlet den komboen du er ute etter og sett om det finnes noen utenlandske forumtråder hvor noen faktisk har gjort en tilsvarende oppgradering. Lenke til kommentar
dado Skrevet 3. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Det er litt uggent å komme med en eksakt anbefaling når spørsmålet ligger helt i grenseland på om cpu blir en flaskehals til et slikt kort. Jeg veit at flere har oppgradert til lavere speccede kort med godt hell. Jeg ville googlet den komboen du er ute etter og sett om det finnes noen utenlandske forumtråder hvor noen faktisk har gjort en tilsvarende oppgradering. Helt enig med deg her. Men nå har jeg oppdaget at hovedkortet ikke støtter PCI express 3,0, jeg har 2,0. Det er ikke noe skjermkort med 2,0 å kjøpe heller. Men kan man sette inn den med pci express 3,0 i 2,0. Lenke til kommentar
gholie Skrevet 3. april 2012 Rapporter Del Skrevet 3. april 2012 Det er bakoverkompatibelt ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå