Niklasp Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Microsoft vil heller at alle skal bruke Metro i Windows 8. ? Nei, Start-knappen kommer ikke tilbake Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Jeg synes Microsoft er meget modige. Folk har alltid en tendens til å sutre over forandringer (hint: Facebook), men så roer det seg etter noen uker og verden har gått frem enda et steg. Endret 3. april 2012 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Dette er kun en liten forandring som folk burde klare å tilpasse seg. Jeg syntes Metro er bra og det føles 'nytt' i kontrast med Win 7 og Vista. 1 Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg er nok en av de traverene som ikke liker at man kødder med det som fungerer. Men jeg tror ikke jeg bruker mange funksjoner under startmenyen lenger utenom søkefunksjonen, så så lenge det fungerer greit og raskt fortsatt så skal vel jeg overleve fremtiden også. 3 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Har det ikke vært enklere å legge til den fordømte start knappen da istendenfor å bruke tid og penger på å skrive/lage mange guider? Selv bruker jeg den sjeldent etter XP, men som det kommer frem i artikkelen er det ingen sak å få start knappen på andre måter. 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Du har uansett en tast på tastaturet dedikert til funksjonen som start knappen hadde; den har tilogmed samme bilde på seg.. 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Mangel på start knappen er vel ikke det verste med Win8. Metro er sikkert bra til nettbrett, men IKKE til desktop bruk. Jeg går heller over til Linux da enn å bruke det nye vrælet Metro. Men Win7 funker leeeeeenge enda 4 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Mangel på start knappen er vel ikke det verste med Win8. Metro er sikkert bra til nettbrett, men IKKE til desktop bruk. Jeg går heller over til Linux da enn å bruke det nye vrælet Metro. Men Win7 funker leeeeeenge enda Metro 'kan' være bra til desktop bruk. Det er subjektivt. Dersom en ikke liker metro så kan de bytte til det 'vanlige' Win 8 temaet som er lik Win 7 minus start-knappen. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Håper salgstallet vil gå mye ned i forhold til hva de vil forvente når W8 kommer. Sånn at de kanskje da vil få start menyen tilbake.. 3 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Håper salgstallet vil gå mye ned i forhold til hva de vil forvente når W8 kommer. Sånn at de kanskje da vil få start menyen tilbake.. Bare på bakgrunn av at du ikke liker mangelen av en 'start-knapp'? Kan garantere at salgstallet til Win 8 blir enormt - spesielt med tanke på 'tablets'. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor dem ikke kan ha en "option" i feks. kontroll-panelet som sier: "start-knapp av eller på" så hadde alle blitt fornøyd... Men men alt kan hackes, det er jo kun programvare Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hvorfor kan man da ikke kun deaktivere startmenyen? Er redd en del folk vil installere 3dpart verktøy å få startmenyen tilbake. Det er uheldig hvis det viser seg enkelte ser morsome ved å legge med verktøy som har virus. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Er ikke så bekymret for startmenyen, men muligheten til å trykke på en knapp og skrive inn navnet på programmet du vil åpne vil jeg savne i Win8. Det er jo bare å installere Launchy eller noe lignende, men fremdeles et skritt tilbake. En annen ting er jo at mange tastaturer har en dedikert windowsknapp - hva vil denne gjøre i Win8? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Har ikke prøvd startmenyen knappen i windows 8, men regner med den åpner metro isteden. Man kan jo si det er startmenyen i windows 8, men jeg syns den er litt tåplig, er ikke enkelt å finne ting der. Endret 3. april 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Er ikke så bekymret for startmenyen, men muligheten til å trykke på en knapp og skrive inn navnet på programmet du vil åpne vil jeg savne i Win8. Det er jo bare å installere Launchy eller noe lignende, men fremdeles et skritt tilbake. En annen ting er jo at mange tastaturer har en dedikert windowsknapp - hva vil denne gjøre i Win8? Windowsknappen vil åpne Metro-grensesnittet. Du kan deretter begynne å skrive navnet på et program og trykke enter, så åpner du programmet. Oppførselen er dermed identisk med Win7, bare at den nye start-menyen (Metro-grensesnittet) er i fullskjerm i stedet for nede i venstre hjørne. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Neste som skjer er vel at tastaturet får en slik logo: isteden for: Så spørsmålet er vel heller om det er noe fornuftig i det heller med mindre det er en touch skjerm. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Tror vi overlever. Har ikke et direkte savn i OS X. Som sagt tidligere, så blir nok søkefunksjonene en erstatter for mye av det vi har gjort manuelt siden Windows kom med musepeker. Elsker Albert i OS X - to trykk på Cmd-knappen og søkeboksen popper opp. Veldig rask måte å starte programmer på. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg har brukt W8 i flere måneder, og det er egentlig veldig lite som er annerledes. Jeg har alltid bare brukt Win-knappen på tastaturet så savner ikke knappen.. Men det de fleste ikke har fått med seg er at "knappen" faktisk fortsatt er der.. Om en drar musa helt ned i venstre hjørne og trykker så åpner start menyen seg.. Lenke til kommentar
Frufsa Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Kjenner jeg blir litt irritert nå, jeg hater mange av de "nye" funksjonene i w7, så jeg kjører helt standar start meny, eneste jeg liker er funksjonen med søk i start menyen. Også kommer det mye mer i w8 og jeg kan ikke gå tilbake til gode gamle grå standar startmenyen MED STARTKNAPP! , nei huffameg Blir nok 3. Parts programmvare på w8 ja. Endret 3. april 2012 av EvenBratsberg Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 De kunne lagt startknappen på høyre museknapp men det skjer nok ikke. Har alltid savnet den funksjonaliteten fra Solaris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå