Gå til innhold

Joystick Til Battlefield 3 ?

Anbefalte innlegg

Spilt en god del Battlefield 3 og unlocka stort sett det som er og unlocke på alle class, Men jeg synes det og fly jet er veldig gøy bortsett fra at jeg synes det er utrolig vansklig og holde seg i live i lufta . Jeg kan fly nokså bra men jeg lurer på om Joystick er veldig mye bedre ?

Jeg har aldri noen gang spilt med joystick på noe som helst spill . Lurer da på om hvor mye bedre joystick er en mus+tastatur når det kommer til det og fly jet i battlefield 3.

Noen som har erfaring med Joystick ? Eller enda bedre, Noen som har erfaring med og gå fra og bruke mus+tastatur til og bruke joystick ?

Bonus: Noen spesielle ting jeg burde se etter på en joystick når jeg skal kjøpe det spesielt til og fly i battlefield 3 ? noen "spesifikasjoner" joysticken burde ha ?

Tusen takk for svar :) Om du vil ta noen runder på bf3 så heter jeg Eriksendrul på Battlelog ;)

Har sett på Logitech Extreme™ 3D Pro

SAITEK Joystick Aviator

Cyborg F.L.Y. 5 Stick

Saitek Cyborg V1 Stick

Ps: Alle er under 400 kr og jeg kommer heller ikke til og betale mer , så evt anbefal en av de over eller link noen andre til under 400 om du vet om noen :) takk.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg styrt vekk fra Logitech sitt. Den er ganske kjip.

Jeg har Cyborg FLY 5, og er meget fornøyd, billig pris ca 400Kr. Sitter godt i hånden, masse knapper å programere, bonus er at throttlestick ligger vekk imotsettning til Logitech sitt.

Jeg fant ut at joystick fungerte dårlig til helekopter, men meget bra til Jet. Foretrekker nøyaktigheten til keybord/mus til helekopter.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt BF3 selv, men erfaringsmessig fra andre arkadeflyspill er det gjerne bedre å spille med XBOX360-kontroller enn joystick. Det bør ikke være umulig å få lånt seg en 360-kontroll for å teste før du evt. bestemmer deg for å kjøpe.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt BF3 selv, men erfaringsmessig fra andre arkadeflyspill er det gjerne bedre å spille med XBOX360-kontroller enn joystick. Det bør ikke være umulig å få lånt seg en 360-kontroll for å teste før du evt. bestemmer deg for å kjøpe.

aldri kobla noe xbox kontrol på dataen før heller , åssen funker det ?

Lenke til kommentar

aldri kobla noe xbox kontrol på dataen før heller , åssen funker det ?

Begge produktene er fra Microsoft, så her er det plug and play. Hvis du har Xbox360 kontroller med kabel er det bare å plugge den i PCen. Vil du spille trådløst trenger du en slik:

http://www.microsoft...forWindows.aspx

har 360 kontroller nå plugga den i og den blinker grønt og har instalert driver men den reagerer ikke inne i battlefield 3

Lenke til kommentar

Har du sjekket om det finnes kontrollinnstillinger inne i Battlefield, eventuelt i en oppstartsmeny?

Har du sjekket om kontrollen fungerer i det hele tatt? Er den gjenkjent som en 360-kontroller i kontrollpanelet?

inne på "device manager" er det xbox Controller ja . den er instalert med riktig driver og nei det er ikke noe inne i bf3 som jeg må "enable". funker fortsatt ikke , Utrolig plagsomt !

Lenke til kommentar

Hm, snodig. Hvis du går på keybindings (eller lignende) og vehicle controls. Kan du velge styreakse og velge knapper der?

Som nevnt spiller jeg ikke BF3 selv, så om det heller ikke fungerer anbefaler jeg deg å prøve et nettsøk, forhåpentligvis har noen andre svaret. Jeg får ikke gjort det selv da det meste av spillforum er blokkert på nettet her.

Lenke til kommentar

Hm, snodig. Hvis du går på keybindings (eller lignende) og vehicle controls. Kan du velge styreakse og velge knapper der?

Som nevnt spiller jeg ikke BF3 selv, så om det heller ikke fungerer anbefaler jeg deg å prøve et nettsøk, forhåpentligvis har noen andre svaret. Jeg får ikke gjort det selv da det meste av spillforum er blokkert på nettet her.

jeg har sitti i over 1 time for og prøve og finne det ut ,. er ingen som har noen konkret svar .

Lenke til kommentar

Jeg har gjort dette med ps3 kontroller. Skulle tro xbox var enklere, mtp Microsoft kompabilitet... Uansett; jeg koblet kontroller (med ledning) til pc, og lastet automatisk inn enhetsdrivere. Deretter lastet jeg ned Motioninjoy-verktøyet fra http://www.motioninjoy.com/. Da kan man konfigurere spaker og knapper. Inne i Battlefieldmenyen (in-game), under keybindings, må du også sette knappene til det du vil de skal være, altså keybindings. (Her finner du hvordan knappene er satt opp originalt på xbox: http://www.ign.com/wikis/battlefield-3/Flight_Controls)

Før du skal spille, må verktøyet fra Motioninjoy være startet, hvis ikke virker ikke kontrolleren. Det var iallefall det jeg oppdaget med en PS3 kontroller. Det er mulig du slipper Motioninjoy mtp at det er Microsoft, og at jeg minnes og ha lest at dette skal funke sømløst, men du skriver jo at du har prøvd dette og ikke fått det til. Gå inn i Battlefield menyen (in-game) og prøv å konfigurere knappene før du evt begynner med Motioninjoy.

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...