Gå til innhold

Hva blir midt mellom Trondheim og Oslo i jerbanestrekning?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har seg sånn nå at jeg (gutt 20år) har blitt kjent med ei jente (20år) på nettet og at vi kanskje skal møtes litt senere. Problemet er at vi bor litt langt unna hverandre, men vi prøver likevel. Jeg bor i Trøndelag (1.5t nord for Trondheim, men vi sier Trondheim som utganspunkt), og hun bor i Lillestrøm / Oslo.

Blir jo at vi møtes hos hverandre osv hvis det går bra etterhvert, men første gangen++ har vi snakkes om å møtes på midten.

Så da er spørsmålet; hva blir midt mellom Trondheim og Oslo i jerbanestrekning? Korteste og kjappeste?

Blir vel da "Dovrebanen" som utganspunkt tenker jeg (se linjekart)..

- http://no.wikipedia....wiki/Dovrebanen

Er "Dombås" kanskje i midten? Har sjekket på nsb.no og reisetiden/distansen blir så og si den samme for begge hvis vi tenker at "Dombås" blir midten (jeg bor som sagt 1.5t nord for Trondheim så ta det i betraktning).

Ellers har vi tenkt på "Røros", men det blir kanskje litt lengre unna eller evnt. en annen bane?

Litt hjelp? :-)

Takk på forhånd!

Endret av AnonymGutt91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker dere på å reise i 2-3 timer en vei for å møtes for noen timer i en bygd dere ikke kjenner før dere reiser like lenge for å komme hjem?

Høres ut som mye penger og styr for noen timer....

om dere tenker på å tilbringe en dag eller to sammen så er det vel bedre at en flyr til den andre elns, og så får den som er vert heller stå for mat, snop osv.

blir ikke mer enn rundt en høvding for tur-retur trondheim oslo om du er litt tidlig ute med å booke billett

Edit: denne kategorien passer vel bedre i reise og ferie så ba en mod om å vurdere flytting.

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Tenker dere på å reise i 2-3 timer en vei for å møtes for noen timer i en bygd dere ikke kjenner før dere reiser like lenge for å komme hjem?

Bare første gangen... og vi får utforsket Norge litt ;):p

om dere tenker på å tilbringe en dag eller to sammen så er det vel bedre at en flyr til den andre elns, og så får den som er vert heller stå for mat, snop osv.

Det som mest sannsynlig skjer etter hvert da (med tog), og kanskje med flere dager/uke, vet ikke.

Verdt å prøve.

Men var ikke dette jeg skulle diskutere... hva er midt i mellom? ;):D

Endret av AnonymGutt91
Lenke til kommentar

en og en halv time nord for trondheim blir vel sånn ca steinkjersområdet, om jeg tar utgangspunkt i dette så er det sånn ca like lang tid fra oslo sentrum og steinkjer sentrum med bil til dombås, toget følger mer eller mindre samme rute så i % reiseavstand/tid så er nok det midt i mellom ja.

Er nok dombås, ja. Og der finnes det faktisk steder å overnatte og lignende, så er vel det nærmeste du kommer "i midten" i allefall. Det er ikke verdens kuleste sted å henge dog..

Agreed, er ikke store greiene å gjøre på dombås, om ting er litt småawkward så blir det ikke mindre awkward om det eneste dere kan gjøre er å gå rundt i ei søvnig bygd liksom.

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Nei, ikke dra på Rørosbanen, "dårligere" tog og 0 matservering, kun en automat som selger kaff/te. Røros er en flott by, men det blir en lang tur for henne. Det tar ca 2t og 20 min fra Trondheim til Røros, mens fra Oslo til Røros tar det ca 5timer+ med togbytte på Hamar.

På Dovrebanen velger du 73-sett(tidligere kalt for signatur) så kan du få internett på reisen, om det er bra aner jeg ikke :p Men du har stor risiko få plass med ryggen mot kjøreretningen.

En ting til, ikke reis i påska, Dovrebanen er stengt 2 plasser, i Soknedal og på Lillehammer, buss for tog er kjedelig. Bruddet i Soknedal vil sannsynlig vare ut april. Jeg ville ha satset på Dombås, eller at kun en av dere reiser, så deler dere billetten i stedet?

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Nei, ikke dra på Rørosbanen, "dårligere" tog og 0 matservering, kun en automat som selger kaff/te. Røros er en flott by, men det blir en lang tur for henne. Det tar ca 2t og 20 min fra Trondheim til Røros, mens fra Oslo til Røros tar det ca 5timer+ med togbytte på Hamar.

På Dovrebanen velger du 73-sett(tidligere kalt for signatur) så kan du få internett på reisen, om det er bra aner jeg ikke :p Men du har stor risiko få plass med ryggen mot kjøreretningen.

En ting til, ikke reis i påska, Dovrebanen er stengt 2 plasser, i Soknedal og på Lillehammer, buss for tog er kjedelig. Bruddet i Soknedal vil sannsynlig vare ut april. Jeg ville ha satset på Dombås, eller at kun en av dere reiser, så deler dere billetten i stedet?

Okey, skjønner den med toget. Men er stort sett ikke bedre her på Nordlansbanen da (Trondheim - Steinkjer), er bare kaffeautomater på lokaltogene her også.. ;)

Og hvis du hadde lest posten min så hadde du sett at jeg bor 1.5t NORD for Trondheim, så legg til det i beregningen din.....

Og nei, skal ikke reise nå i påska nei. Hun er på ferie uansett, og vi skal uansett snakkes mye mere på nett før vi evnt. møtes. Håper at alle jerbanebruddene er fikset innen da, vet at det er flere brudd sør for Trondheim..

Så ja, får tenke litt på Dombås da.. :)

Noen andre? ;):D

Endret av AnonymGutt91
Lenke til kommentar

Ja, jeg leste posten din, men siterer det du skrev likevel:

men vi sier Trondheim som utganspunkt

Derfor brukte jeg Trondheim som utgangspunkt. Og ikke Levanger eller hvor det var du bodde :)

Hva med fly da?

Trondheim(værnes) - Oslo(gardermoen) tur/retur, billigste billetten for 768,-

Reisedato: fredag 4.mai, hjemmreise søndag 6.mai.

Lenke til kommentar

Hva med Røros da, blir det en annen bane?

Jeg vil også anbefale Røros. Veldig fint sted og kanskje duket for litt romanse samtidig? Greit nok at serveringen p Rørosbanen kanskje ikke er den beste men er ikke stedet dere skal treffes på en del av opplevelsen da? Røros er iallefall laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt bedre enn Dombås.

Det tar max et par minutter å hoppe over på toget på Hamar. Det toget venter faktisk på perrongen og drar når alle er ombord så sånn sett slipper en endel hassel kontra andre dogbytter. Se forløvrig kommentar om sannenligning Dombås <-> Røros over.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at det ikke er lange ventetiden, og vet faktisk at det venter. Men at det tar max et par minutter skjer ikke vær gang. Uansett mente jeg at et togbytte veier imot å reise på Rørosbanen, ikke at selve togbytte tok all verdens med tid.

Jeg ga mine erfaringer ut i fra hvilke tog/bane som er best å reise på, skulle jeg valgt mellom Dombås og Røros hadde jeg valgt sistnevnte.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at det ikke er lange ventetiden, og vet faktisk at det venter. Men at det tar max et par minutter skjer ikke vær gang. Uansett mente jeg at et togbytte veier imot å reise på Rørosbanen, ikke at selve togbytte tok all verdens med tid.

Jeg ga mine erfaringer ut i fra hvilke tog/bane som er best å reise på, skulle jeg valgt mellom Dombås og Røros hadde jeg valgt sistnevnte.

Du sier du nå ville lagt Røros når du tidligere sa IKKE velg Røros? :p

Anyway, sitter nå og tenker at det blir sikkert mere spennende og utforskende å dra til Røros enn Dombås.. sier seg kanskje selv :p

Anyway, blir uansett ETT togbytte for begge av oss uavhengig om vi velger Dombås eller Røros. ;):D

Endret av AnonymGutt91
Lenke til kommentar

Du sier du nå ville lagt Røros når du tidligere sa IKKE velg Røros? :p

Nei, jeg sa jeg ville ha valgt Dovrebanen. Jeg analyserte etter hvilken bane som var best å reise på, mulig det var feil av meg. Skulle jeg valgt kun etter by hadde det blitt Røros(Dombås er vel heller ikke by? ). Men selv har jeg ikke ville valgt noen av alternativene. Jeg ville valgt at enten hun kom til Trondheim eller du til Oslo, med spleising på billett selvfølgelig, overnatting må dere jo skaffe dere uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...