Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hull i hjertet + psykisk stress

lvks

Anbefalte innlegg

For to år siden så husket plutselig min mor å fortelle meg at jeg var født med hull i hjertet. (det var kansje "på tide" å si det da, når jeg var 24 :p ) Dette var vist så lite at det ikke var noe problem og det ble ikke gjort noe med, og de håpet på at det ville vokse igjen med årene. Det har det altså ikke, men jeg kan leve på vanlig måte..

Men når man har gått en "ny diagnose" så aner man jo ikke hvordan man skal tolke de folkskjellige signalene.

I det siste så har jeg hatt ett par runder der det har stukket i brystet.

Min far har vært dødsyk, og jeg har bare roet meg selv med at stikkingen bare har vært angst.

Nå er det 14dager siden min far døde, og nå de siste to dagene har jeg hatt utrolig vondt i brystet!

Og nå begynner jeg å bli litt små bekymret for meg selv. Men mitt største problem er vell at jeg er redd for å bli stemplet som en hypokonder og går så og si aldri til legen, utenom når jeg MÅ.

Men nå har jeg begynt å bli litt skremt her. Da min morfar døde så fikk min mor hjerteinnfark pga den psykiske påkjenningen ved å miste sin far. I går fikk min tante (min fars søster) hjerteinnfark pga den psykiske påkjenningen ved å miste min far. Og nå tenker jeg; er jeg i en risikogruppe for å få lettere hjerteinnfark siden jeg har hull i hjertet??? Jeg er 110% knust pga min fars bortgang, og jeg forstår veldig godt at det kan være grunnen til at jeg har så vondt. Men er det kun psykisk, eller er jeg i en gruppe så jeg bør gå til legen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til legen og få ting klart. Du burde ikke sitte der som en hypokondrier for noe moren din sier.

Gå til legen og få ting klart. Du burde ikke sitte der som en hypokondrier for noe moren din sier.

ja da, jeg har alt vært til legen å fått klarert at det mamma sier er sant.

Problemet er at jeg vet alt for lite om problemene dette kan medføre seg.

Jeg har prøvd å google litt om det, men det eneste jeg finner da er om hvor friske man blir av å opperere.. men det hjelper jo ikke meg nå i dag :p

Lenke til kommentar

Blir jo fort litt ekstra fysiologisk stress av en slik situasjon som du er i, både p.g.a bortgangen av din far og også at moren din nå forteller deg om hjertet ditt, men nå vet du jo at grunnen til at det skjer er psykisk. Du kan jo alltids få undersøkt dette fysiologisk hvis du vil bil mer beroliget og eventuelt vurderer en operasjon, men jeg tror dette går over med tiden og at det neppe er verdt mye bekymring.

Det ligger nok en medisinsk vurdering bak som ikke anser hjerte ditt til å være så alvorlig skadet, og om du har levd i 24 år uten at de har påvirket deg så sier vel det ganske mye.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...