Bjerknez Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Tok bla. dette bildet på "Mærrapanna" i Fredrikstad om søndagen da jeg og en kompis var på en liten "Makrotur". Utstyr brukt: Kamera: Canon 5D Mark III Optikk: Canon 100mm f/2.8L USM IS Lukkertid: 1/80sek. ISO: 1600 Blender: f/4.0 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Lekkert. Jeg er svært svak for makrobilder Men vinkelen likte jeg ikke helt. Skulle kanskje om mulig, plassert kameraet litt lavere slik at man får mindre forgrunn og mer bakgrunn. Og så føler jeg det kanskje er litt for lav hvitbalanse? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Takker for tilbakemeldingen Plassert kamera lavere for å få mindre forgrunn? Mener du omvendt? Uansett, er ikke helt enig med deg der, da jeg synes forgrunnen på en måte rammer inn motivet. Det jeg derimot ser i ettertid er at jeg kunne ønsker LITT mer dybdeskarphet. Kan ikke se helt hva somkan være galt med hvitbalansen her vertfall. Er ganske nøyaktig slik jeg så motivet (bortsett fra den uklare bakgrunnen da :!: Endret 4. april 2012 av BjerkneZ Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Takker for tilbakemeldingen Plassert kamera lavere for å få mindre forgrunn? Mener du omvendt? Uansett, er ikke helt enig med deg der, da jeg synes forgrunnen på en måte rammer inn motivet. Det jeg derimot ser i ettertid er at jeg kunne ønsker LITT mer dybdeskarphet. Kan ikke se helt hva somkan være galt med hvitbalansen her vertfall. Er ganske nøyaktig slik jeg så motivet (bortsett fra den uklare bakgrunnen da :!: Ja okei. Da er det nok bare meg som misforstod fargene i bildet Ser jeg skulle omformulert meg. Mente å plassere kameraet lavere siden du da kunne vinklet det mer oppover og fått med mer bakgrunn, men det er bare min personlige smak Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Tja, vi tolker vel farger annerledes og det kan jo godt være at DU synes fargene er feil. Skal ikke si noe på det Kameraet lå på en papplate helt nede på steinen som konglen lå på og hadde jeg vippet kameraet lenger opp, så hadde all forgrunn forsvunnet og da hadde jeg mistet dybden i bildet. Vertfall slik JEG ser det Men takker for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Okei, jeg skjønner Ja det er ikke lett å begi seg ut på slik kritikk når det gjelder makro. Man har jo igrunn ingen snøring om hvordan kamera/motiv er plassert, hva de er plasser på og hvor mange graders vinkel de har Uansett et veldig kult bilde Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Takk for det Ice... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå