Gå til innhold

Blir kastet ut av spill - for dårlig skjermkort?

goggen

Anbefalte innlegg

Blir kastet ut av spill som er 3d krevende. Det er demoer, så det e rnok ikke spillene det er noe feil med.

Kommer som regel inn i menyen og kan gjøre valg der, men når spillet loader blir jeg som regel hivd ut til skrivebordet.

Er det et tegn på at skjermkortet er dårlig/ bør oppgraderes? Eller kan det være andre ting?

Har et Asus GeForce 2 64 mb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm kan du nevne noen av spillene du prøver å kjøre, og skjermkortet er nok ganske utdatert ja. det kan jo så vere at du ikkje hat installert nyeste versjon av directX elle no sånt?? De nyere spill krever denne installert får å kunne kjøre :-?

Lenke til kommentar

kortet skal være stort nok til å kjøre alle spill i dag men kvaliteten og oppløsningen blir dårlig samt at det kommer til å hakke noe for jæ...

at du blir kasta ut pga for dårlig skjermkort høres meget rart ut tror nok at det kan være andre grunner. Kortet bør tilfredstille så vidt de absolutt minmumskravene som spill i dag krever

sjekk directx og de siste driverene

men uansett vil jeg anbefale å oppgradere, men det kommer oxo an på resten av maskinen

Lenke til kommentar
kortet skal være stort nok til å kjøre alle spill i dag men kvaliteten og oppløsningen blir dårlig samt at det kommer til å hakke noe for jæ...

at du blir kasta ut pga for dårlig skjermkort høres meget rart ut tror nok at det kan være andre grunner. Kortet bør tilfredstille så vidt de absolutt minmumskravene som spill i dag krever

sjekk directx og de siste driverene

men uansett vil jeg anbefale å oppgradere, men det kommer oxo an på resten av maskinen

Jeg er enig med deg, det er neppe hardwaren sin feil. Det er litt vanskelig å uttale seg om kvaliteten på grafikkortet, det finnes så mange varianter av GeForce2. "Asus GeForce 2 64 mb" sier fint meg lite. Er det et GeForce 2 TI200/500/GTS kort? Så lenge det ikke er et GF2MX basert, så burde det da ikke være så dårlig.

Lenke til kommentar

Stort nok? og når ble kvalitet og etc målt i str?

Men altså.. du burde komme inn i alt av spill, selv om det kan hakke no sinnsykt, så gjør som de sire over, last ned siste directX(windows update) og last ned driver fra nvidia.com

Lenke til kommentar
Kjører du XP eller 2000, disse os er noxo kresne til spill. F.eks fifa 2002 (tror jeg) og GTA3 vil du ikke få inn.

GTA3 og vice fungerer da utmerket på både 2k og xp..

:yes::yes: Har selv et GF2TI200 og det funker i alle de nyeste spilla men det hakker litt...

Lenke til kommentar

Har Asus Geforce 2 v7700 ti.

Skjer bla. i Madden 2004 og Warrior Kings.

Lettere spill som nyeste Sim City, Links 2003, NHL 2002 funker greit.

Skjer også av og til at bildet blir helt ødelagt, masse streker og corrupte greier. I de tilfellene fungerer spillet, men går ikke an å spille for grafikken er bare et virvar.

Trur ikke minnet eller harddisken eller annet hardware er problemet.

Lenke til kommentar
Skjer også av og til at bildet blir helt ødelagt, masse streker og corrupte greier. I de tilfellene fungerer spillet, men går ikke an å spille for grafikken er bare et virvar.

Samme skjer med meg i Warcraft III, plutselig kommer det oppe masse streker som ødelegger hele bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...