Gå til innhold

Eit bra MMORPG?

Anbefalte innlegg

Guild Wars 2 er P2W så ikke noe for han, det nevner han jo i posten sin. Allods som noen nevner er også bra, men er P2W det også.

Går fint an og kose seg med Allods uten og betale, men du blir så klart ikke så god som de som betaler.

Du tar helt feil! Guild Wars 2 er ikke P2W. Det er som alle andre P2P spill bare F2P etter at du har betalt for selve spillet - du kan ikke kjøpe fordeler utenfor spillet.

Har du ikke lest om in game butikken de skal lansere med spillet? Det er P2W.

Quote:

"Nothing you buy in the cash shop has any influence whatsoever on the competetive PvP game type."

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/473/view/forums/thread/345066/page/1

Hva med PvE? Har lest du kan kjøpe in game gems for ekte penger og selge de i spillet for in game cash. Viss dette stemmer er spillet P2W. Men det jeg har lest er mest fra forum, så alt er vell ikke bekreftet enda. Vi får se ;)

PvE er ikke competitive mellom spillere og derav bir en 'cash shop' for PvE egentlig ubetydelig etter min mening. Med tanke på at Guild Wars 2 mest sannsynlig blir det beste MMO spillet som er laget ser jeg ingen grunn till å ødelegge spillet på denne måten.

Vent på Guildwars 2, er nok ikke lenge til en lansering nå.

Guild Wars 2 har 'kanskje' en lansering i løpet av Q4 2012 (desember).. Er en god stund til det.

Jeg tror ikke det er så lenge til jeg...ikke siden forhåndsbestilling starter om 7 dager.

Forhåndsbestillinger kan da skje mange, mange måneder før lansering.

Klart det er betydelig i PvE også da dette er en stor del av et mmo. De som betaler vil da bli foretrukket til raids og lignende da de kan "perform" mye bedre enn de som ikke betaler..

Angående de andre du skriver om at det sansynligvis blir det beste mmoet er du jo helt på bærtur. The Secret World blir sansynligvis det, alt jeg har sett av gameplay og in game videoer fra begge spillene ligger TSW milevis forann. Skal mye til for at GW2 blir bedre. Og med tanke på at GW1 er det dårligeste mmoet jeg har prøvd (av cirka 20 stk) ligger de ikke så bra ann. Nå ser da GW2 mye bedre ut enn GW1 så skal gi de en sjanse alikevell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Guild Wars 2 er P2W så ikke noe for han, det nevner han jo i posten sin. Allods som noen nevner er også bra, men er P2W det også.

Går fint an og kose seg med Allods uten og betale, men du blir så klart ikke så god som de som betaler.

Du tar helt feil! Guild Wars 2 er ikke P2W. Det er som alle andre P2P spill bare F2P etter at du har betalt for selve spillet - du kan ikke kjøpe fordeler utenfor spillet.

Har du ikke lest om in game butikken de skal lansere med spillet? Det er P2W.

Quote:

"Nothing you buy in the cash shop has any influence whatsoever on the competetive PvP game type."

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/473/view/forums/thread/345066/page/1

Hva med PvE? Har lest du kan kjøpe in game gems for ekte penger og selge de i spillet for in game cash. Viss dette stemmer er spillet P2W. Men det jeg har lest er mest fra forum, så alt er vell ikke bekreftet enda. Vi får se ;)

PvE er ikke competitive mellom spillere og derav bir en 'cash shop' for PvE egentlig ubetydelig etter min mening. Med tanke på at Guild Wars 2 mest sannsynlig blir det beste MMO spillet som er laget ser jeg ingen grunn till å ødelegge spillet på denne måten.

Vent på Guildwars 2, er nok ikke lenge til en lansering nå.

Guild Wars 2 har 'kanskje' en lansering i løpet av Q4 2012 (desember).. Er en god stund til det.

Jeg tror ikke det er så lenge til jeg...ikke siden forhåndsbestilling starter om 7 dager.

Forhåndsbestillinger kan da skje mange, mange måneder før lansering.

Klart det er betydelig i PvE også da dette er en stor del av et mmo. De som betaler vil da bli foretrukket til raids og lignende da de kan "perform" mye bedre enn de som ikke betaler..

Angående de andre du skriver om at det sansynligvis blir det beste mmoet er du jo helt på bærtur. The Secret World blir sansynligvis det, alt jeg har sett av gameplay og in game videoer fra begge spillene ligger TSW milevis forann. Skal mye til for at GW2 blir bedre. Og med tanke på at GW1 er det dårligeste mmoet jeg har prøvd (av cirka 20 stk) ligger de ikke så bra ann. Nå ser da GW2 mye bedre ut enn GW1 så skal gi de en sjanse alikevell.

Alt tyder på at Guild Wars 2 blir den beste MMOen som skal lanseres i år dersom en tar utgangspunkt i kritikken fra blant annet IGN og andre spill-kritikkere som har spillt betaen. Jeg hatet selv Guild Wars 1 og Guild Wars 2 er HELT ulikt det første spillet.

The Secret World blir kritisert for det dårlige combat-systemet. Men den ser interessant ut. På en annen side så tror jeg at FunCom ikke sikter til en stor målgruppe med spillet. Deres tidligere online spill er ikke noe å skryte av heller..

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

GW2 tidligere spill er heller ikke noe og skryte av ;) Men som du sier ser GW2 mye bedre ut. Kjenner beta testere på TSW og di skryter da. Skal selv teste begge, men er ikke vits at vi tar opp mer plass i og diskutere dette på denne posten.

Tror nok Allods er det rette for trådstarter. Til eventuelt GW2 kommer ut.

Lenke til kommentar

Runes of magic. Test dette, en wow klone. Er nesten 4 år siden det var i open beta og mange flere som spiller nå enn ved release, og det er ikke pay to win i større grad enn at alt man kan kjøpe for penger kan man skaffe gratis, det tar bare lengre tid. Men mange av de hardeste endgame spillerne er f2p.

Vet det er mange som kommer fra andre MMO som ikke er helt fan av dette, men jeg synes faktisk spillmekanikken er bedre enn wow sin :p Selv om grafikkmotoren de kjører kunne vært overhalt. Men som sagt, test det og gjør deg opp en mening selv. Virker som et spill som passer beskrivelsen din i allefall :)

Kan legge meg til (Bentein) på serveren Siochan/Biofriendly hvis du ser etter en guild eller noen å spille med :) Er ikke veldig aktiv lengre tough da jeg ikke føler jeg helt har tid til å satse på et MMO for tiden.

runes of magic er noe av det verste p2w du får etter min erfaring .. om du ikke spiller det 24/7 er så å si umulig å få bra gear uten å betale

Bare å kunne sine ting det, er f2p der selv og selv om jeg ikke spiller mye kan jeg løpe opp til SC nå, som er den nest hardeste instancen i spillet. Trenger ikke clean statte alt av gear, er jo der pengene flyr.

Hvor lenge spillte du og på hvilken server? Økonomien har jo utviklet seg helt ekstremt på en par servere, så ser at det kan være mye vanskeligere der enn på den jeg er på. Men INGENTING på RoM kan kjøpes for penger som ikke kan skaffes for ingame gold! :) og kommer du deg høyt nok opp til å farme bra stuff er ikke gold noe problem.

Lenke til kommentar

RuneScape spelte eg i MAAAAAAANGE år! Det er eit bra spel, men du går no lei... SWOTOR blir kanskje litt for mykje, tenker at vist eg skal spele eit slikt spel, så må eg faktisk spele det. Men no er Runes of Magic nedlasta, og skal teste det ut :) GW2 ser fantastisk ut! Og er eit definitivt kjøp!!!

Lenke til kommentar

Ikke få for store forventninger, Runes of Magic er et av de dårligeste spillene jeg har spillt. Og jeg har spillt mange mmo. Allods er milevis forann i gameplay og grafikk.

Må sei meg ganske einig! xD Grafikken var ganske dritt... samt bruker snittet.. nei huff... godt fornøgd med allods så langt i alle fall :)

Får ein følse av awesomeness på allods ganske tidlig i spelet, men var ikkje i nærheiten på Runes of Magic....

[EDIT]

Haha, fant nett ut at WoW har ein gratis versjon! med level cap på 20! :D

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar

Ikke få for store forventninger, Runes of Magic er et av de dårligeste spillene jeg har spillt. Og jeg har spillt mange mmo. Allods er milevis forann i gameplay og grafikk.

Smaken er som baken, jeg elsker refining systemet på RoM, men grafikkmotoren er svak ja. Etter alle utvidelsespakkene med årene er også spillet for stort til det motoren var bygd for, så er heller ikke så stabilt som det en gang var. RoM har faktisk en temmelig stor spillerbase og er så vidt meg bekjent en av de mest spillte f2p mmo'ene. De har tross alt holdt på i 4 år og ny utvidelsespakke kommer til sommeren, så regner med de tjener penger på dette! :)

Lenke til kommentar

Både EverQuest 2 og Lord of the Rings Online er blitt gratis å spille. Ellers har vi jo Allods Online, som jeg koste meg med ganske lenge.

EverQuest 2 er kanskje gratis, men jeg synes det burde forbli P2P. De tjener vel bedre enn de gjorde når de var P2P, da spillet blir tilgjengelig for et større antall spillere.

Lord of the Rings Online suger. Enkelt og greit.

Allods? Dritt. Jeg vil mye heller spille World of Warcraft enn rip-off som Allods og Runes of Magic. De blir jo like dyre i lengden, uansett! :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...