sveibuen Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Alle specsene mine: HK: ASUS P8Z67 LE 1155 socket CPU: Intel Core i7 2600k (ingen OC) RAM: 8GB Kingston DDR3 1333MHz 4x2 GPU: nVidia Gainward GeForce GTX560 1 GB PhysX HDD: Western Digital Caviar Blue 1TB SATA 3.0 SSD: Intel 520 Series 60 GB (OS, nettleser, spill) PSU: Silver Power SP - SS500 500W Case: Cooler Master Elite 430 Black Takker. Ser nå hvilken PSU du har, og det er jo ikke den aller beste her i verden, men holder nok til et AMD HD7870. Jeg anbefaler deg sterkt å gå for enten HD7870 eller 7850, eller og vente på Nvidia slipper sine mid-range kort, når enn dem gjør dette?? Sommeren? Lenke til kommentar
settings Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 kommer noen flere mot slutten av april tror jeg. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg har vært trofast mot ati siden radeon 9800 pro xt eller noe kom ut og jeg må si at hvis du skal kjøpe deg et nytt kort nå så ville jeg uten tvil gått for et fra nvidia, og ventet til prisen evt går ned. Jeg er så drittlei alle driver eller nvidia biased game engine problemer som aldri blir fikset eller kommer et halvt år etter et spill blir lansert, noe som har vært en gjenganger siden radeon hd 3800 serien kom. For meg er det ingen tvil om hva mitt neste kort blir, jeg gidder ikke laste ned rc drivere og alltid måtte velge mellom bugs i et spill eller et annet alt etter hva driver jeg bruker... Kan du nevne hvilke spill du har bugs i? For jeg brukte 7970 rc driveren lenge, og hadde ikke noen problemer med den. Ei heller mitt gamle 5870. Gjerne kom med linker til tester som viser det. Vil bare se om det er du som har hatt uflaks eller ei. For slik som det er nå, så har ikke nvidia ett eneste bra kort i prisklasse 3000. Og da er det dumt å ikke kjøpe amd kort hvis det er bare du som har hatt dårlig personlig opplevelse. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Det er like mye svinn og dårlige drivere i begge leirene, eneste plassen det finnes unntak og hvor du må velge etter driver er om du skal kjøre gamle spill eller spill som bruker OpenGL 1 og 2.0 teknologi slik som Second Life. Årsaken er simpel, koden i driverne er gammel og utdatert og ingen av produsentene vil jobbe mer med den, så her har Nvidia ett fortrinn da dette ble faset ut rundt Radeon 8500 - 9700 dagene til fordel for DirectX og resultatet er at ståa med Nvidia i ledelsen blir slik til evig tid. For moderne spill så velger du etter beste ytelsen som lommeboka de tåler, også får du sjekke hvilken type kort du får tak i og se om det er referanse design (Ingen forskjell mellom produsentene som bruker denne unntatt klistremerket) eller en egen utviklet kjølerdesign (Kjøleevne, støynivå og plass er forskjellene som gjelder her.) Lenke til kommentar
Storz Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Det er like mye svinn og dårlige drivere i begge leirene, eneste plassen det finnes unntak og hvor du må velge etter driver er om du skal kjøre gamle spill eller spill som bruker OpenGL 1 og 2.0 teknologi slik som Second Life. Årsaken er simpel, koden i driverne er gammel og utdatert og ingen av produsentene vil jobbe mer med den, så her har Nvidia ett fortrinn da dette ble faset ut rundt Radeon 8500 - 9700 dagene til fordel for DirectX og resultatet er at ståa med Nvidia i ledelsen blir slik til evig tid. For moderne spill så velger du etter beste ytelsen som lommeboka de tåler, også får du sjekke hvilken type kort du får tak i og se om det er referanse design (Ingen forskjell mellom produsentene som bruker denne unntatt klistremerket) eller en egen utviklet kjølerdesign (Kjøleevne, støynivå og plass er forskjellene som gjelder her.) Hva er din anbefaling på prisklasse rett under 3000 kr som klarer å dra BF3 veldig bra? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hva er din anbefaling på prisklasse rett under 3000 kr som klarer å dra BF3 veldig bra? Det er kun 7870 som er verdt å kjøpe i det prisområdet nå. Lenke til kommentar
Storz Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Okei, bare lurte på om det var noen andre. Men vet du forskjellene på 7870 og 7850? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Okei, bare lurte på om det var noen andre. Men vet du forskjellene på 7870 og 7850? Her ser du forskjellen på 7870 mot 7850 i spesifikasjoner: 7870 vil også typisk være noen centimeter lengre og støye hakket mer enn et 7850 med samme kjøleløsning. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): I praksis betyr det at der 7850 leverer 50 fps vil et 7870 levere 60 fps, eller at 7870 har ca 20% bedre ytelse. Var det det du lurte på? Lenke til kommentar
Storz Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 Okei, bare lurte på om det var noen andre. Men vet du forskjellene på 7870 og 7850? Her ser du forskjellen på 7870 mot 7850 i spesifikasjoner: 7870 vil også typisk være noen centimeter lengre og støye hakket mer enn et 7850 med samme kjøleløsning. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): I praksis betyr det at der 7850 leverer 50 fps vil et 7870 levere 60 fps, eller at 7870 har ca 20% bedre ytelse. Var det det du lurte på? Akkurat det jeg vil vite, takk arni! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå