Gå til innhold

Dårlig graffik-kort, hvilket burde jeg bytte det ut med *GTX 560*

Storz

Anbefalte innlegg

Jeg jeg kjørte en Benchmark test av grafikk-kortet mitt, et nVidia GeForce GTX 560, kjøpt fra komplett.no i en Komplett-PC.

Her er resultatene:

11 FPS på det laveste (!!)

Temperaturen var oppi hele 74*C på det meste

Stockviften på kjøleren til kortet hadde 3000 RPM

BILDE

2nk3lvk.png

ENDA ET BILDE (oppdatert og jeg brukte Extreme):

2i7tvgm.png

Nå kommer spørsmålene:

1. Hvorfor er kortet så dårlig? Det ble lansert for ca. 1 år siden...

2. Hvilket grafikk-kort ville dere byttet dette ut med?

Jeg skal kjøpe BF3, kommer til å spille på 1 1920x1080 skjerm, og jeg vil gjerne ha stabil FPS på minst 50-60, da med alle innstillinger på High.

3. Burde jeg vente på GTX 660/70?

4. Er det safe å kjøre nyere kort med bare 500 W PSU? Fikk høre at det kunne bli ustabilt. (Vet ikke hva som er "stabilt" og "ustabilt" jeg, men jeg er like ubrukelig innen for det temaet som en sekk poteter... Fikk også høre av en ekspert at 660/670 kanskje er bedre enn 2600K CPUen min, og for å ikke få bottleneck, så måtte CPUen bli OCet en liten smule.

5. Hvilken PSU ville dere gått for med et, la oss si 660 og en OCet CPU, la oss si til 4-4.2 GHz her?

Tusen takk.

Mvh

Storz

EDIT: Litt mer ryddig.

Endret av Storz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvorfor er kortet så dårlig? 560 er egentlig et overklokka 460, så 560 var egentlig ikke et bra kjøp...

kommer an på lommeboka som spør.

du kunne sikkert kjøpe bare 560ti som er en evighet bedre en 560. men har du penger kan du gå høyere. 680 er jo kommet, men ville ventet til prisene synker litt og det kommer fler varianter av kortet.

3. Burde jeg vente på GTX 660/70? kanskje, 680 er her med en prislapp på 4000

4. Er det safe å kjøre nyere kort med bare 500 W PSU? Fikk høre at det kunne bli ustabilt. (Vet ikke hva som er "stabilt" og "ustabilt" jeg, men jeg er like ubrukelig innen for det temaet som en sekk poteter... Fikk også høre av en ekspert at 660/670 kanskje er bedre enn 2600K CPUen min, og for å ikke få bottleneck, så måtte CPUen bli OCet en liten smule.

skulle ikke bli noe problem med 500w, PSU er somregel den delen med mest overkill.

CPU'en din er god som gull den, vil ikke bli flaskehals der, har en følese at eksperten din har kommet inn på feil område (sier ikke at han ikke er ekspert, bare ikke ekspert her)

5. Hvilken PSU ville dere gått for med et, la oss si 660 og en OCet CPU, la oss si til 4-4.2 GHz her?

den du har.

vil også slenge på at 74 grader er ikke illevarslende, kort tåler over 100, men bør ikke kjøres lenge over 75 grader.

Endret av settings
Lenke til kommentar

kommer an på lommeboka som spør.

Foreløpig er det ingen makspris, men helst under 2500-3000. Men som sagt:

Siterer meg selv: "Jeg skal kjøpe BF3, kommer til å spille på 1 1920x1080 skjerm, og jeg vil gjerne ha stabil FPS på minst 50-60, da med alle innstillinger på High." Så det er et krav.

660 er jo kommet, men ville ventet til prisene synker litt og det kommer fler varianter av kortet.

Det er 680 som er blitt gitt ut. :)

Lenke til kommentar

SÅ DET ER FLERE TYPER AV FLERE TYPER?! :eek: Nei her må jeg bøye meg i støvet, for jeg vet mindre og mindre jo mer dere sier :mellow:

Noen modeller har bedre kjøling eller er billigere. Andre er basert på referansedesignet og støyer vanligvis mer.

ASUS og MSI har typisk noen veldig gode alternativer til disse og pleier ikke koste mer heller.

Lenke til kommentar

Alle specsene mine:

HK: ASUS P8Z67 LE 1155 socket

CPU: Intel Core i7 2600k (ingen OC)

RAM: 8GB Kingston DDR3 1333MHz 4x2

GPU: nVidia Gainward GeForce GTX560 1 GB PhysX

HDD: Western Digital Caviar Blue 1TB SATA 3.0

SSD: Intel 520 Series 60 GB (OS, nettleser, spill)

PSU: Silver Power SP - SS500 500W

Case: Cooler Master Elite 430 Black

Lenke til kommentar

Jeg har vært trofast mot ati siden radeon 9800 pro xt eller noe kom ut og jeg må si at hvis du skal kjøpe deg et nytt kort nå så ville jeg uten tvil gått for et fra nvidia, og ventet til prisen evt går ned.

Jeg er så drittlei alle driver eller nvidia biased game engine problemer som aldri blir fikset eller kommer et halvt år etter et spill blir lansert, noe som har vært en gjenganger siden radeon hd 3800 serien kom.

For meg er det ingen tvil om hva mitt neste kort blir, jeg gidder ikke laste ned rc drivere og alltid måtte velge mellom bugs i et spill eller et annet alt etter hva driver jeg bruker...

Lenke til kommentar

Jeg har vært trofast mot ati siden radeon 9800 pro xt eller noe kom ut og jeg må si at hvis du skal kjøpe deg et nytt kort nå så ville jeg uten tvil gått for et fra nvidia, og ventet til prisen evt går ned.

Jeg er så drittlei alle driver eller nvidia biased game engine problemer som aldri blir fikset eller kommer et halvt år etter et spill blir lansert, noe som har vært en gjenganger siden radeon hd 3800 serien kom.

For meg er det ingen tvil om hva mitt neste kort blir, jeg gidder ikke laste ned rc drivere og alltid måtte velge mellom bugs i et spill eller et annet alt etter hva driver jeg bruker...

Kan du redigere det? ble utrolig vanskelig å følge med... :/
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...