XPUserz Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Har en kompis som har Online ADSL, og dette har fungert Ok hele tiden. Men for noen dager siden ville det plustlig ikke koble til. Jeg er tom for ideer og lurer på om dere har noe å anbefale? Dette er prøvd: - Ringe telenor å spørre om abonnentet er i orden - DSL modemet lyser riktig på alle - Installert med telenor's setup CD på nytt - Installert drivere til nettverkskortet på nytt - jeg har også kjørt inn Windows XP pro på nytt (valgte bare E under oppstart så systemfilene ble byttet ut med nye) - Er ingen feilmeldinger i enhetsbehandlig på maskinvaren heller Maskinen er laptop / Acer Aspire 1400 med 2GHz prosessor, 256MB minne og kjører med WinXP pro. Er ikke noe virus heller for den har oppdatert Norton Internet Security 2003.. maskina er forsåvidt ganske ny også. Så hva er galt?? LAN porten på bærbare datamaskiner er ikke det første som ryker, men er det mulig å teste denne på en eller annen måte i tilfelle det er denne som har feil? Jeg er tom for ideer, alternativet er å re-installere WinXP - men det burde være unødvendig. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Til opplysning er det Online ADSL med 768 ned og 1GB pr måned som sikkert er brukt opp for flere uker siden , men det fortsetter å virke på 7-8kbit likevel...? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Har en kompis som har Online ADSL, og dette har fungert Ok hele tiden. Men for noen dager siden ville det plustlig ikke koble til. Jeg er tom for ideer og lurer på om dere har noe å anbefale? Dette er prøvd: - Ringe telenor å spørre om abonnentet er i orden - DSL modemet lyser riktig på alle - Installert med telenor's setup CD på nytt Maskinen er laptop / Acer Aspire 1400 med 2GHz prosessor, 256MB minne og kjører med WinXP pro. Er ikke noe virus heller for den har oppdatert Norton Internet Security 2003.. maskina er forsåvidt ganske ny også. Prøv og bruk XP sitt eget oppkoblingsprogram, da må du huske @online.no etter brukernavnet. Du får vel en feilmelding? i så fall hva sier den? At en av de på førstelinjesupport på TN sier at alt er OK sier i grunn lite, funker ingenting så bør du feilmelde linja. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Det er den vanlige feilmeldingen når online ikke får koblet til. husker ikke helt hva som står der. kom til å tenke på at det ikke lyser i den lille led-lampa når nettverkskabelen settes inn i laptoppen. kan tenkes at porten er utbrennt eller ødelagt? noen som har opplevd noe slikt? har jo vært litt lyn og torden men.. skal prøve noe lurt, har laptop selv så jeg skal prøve om den kobler til, gjør den det er det porten. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 kom til å tenke på at det ikke lyser i den lille led-lampa når nettverkskabelen settes inn i laptoppen. kan tenkes at porten er utbrennt eller ødelagt? noen som har opplevd noe slikt? Vel, jeg antar dere har prøvd med en annen kabel? Og du sa det lyste som det skulle på modemet, men lyser lampen for nettverkskontakt når lampen på PC-en ikke lyser? Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Har prøvd annen kabel ja, lyser fint på modemet men PC'en oppdaterer ingenting når kabelen settes inn. Vanligvis popper det opp en "boble" med meldingen "lokal tilkobling funnet" eller noe. Det kan jo være Windows XP også... kjipt å installere alt på nytt men. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Har prøvd annen kabel ja, lyser fint på modemet men PC'en oppdaterer ingenting når kabelen settes inn. Vanligvis popper det opp en "boble" med meldingen "lokal tilkobling funnet" eller noe. Det kan jo være Windows XP også... kjipt å installere alt på nytt men. Men lyser tilsvarende lampe på modemet når du plugger i ledningen? Har du et annet ADSL-modem du kan prøve? Lenke til kommentar
Sharkey Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hadde vært kjekt å ¨fått den eksakte feilmeldingen. "Den standard meldingen som kommer når ADSL ikke vil koble opp......jaja finne jo bare et titalls av dem hvertfall et par tre Dere har ringt Telenor og sjekket at det ikke er feil på noden dere er tilkoblet? Har dere testet nettverkskortet? Evt. prøvd et annet? Prøvd en annen maskin på ADSL modemet? Mye rart å sjekke Start --> Run --> cmd Skriv "ping localhost" uten "" Får du reply skal nettverkskortet fungere. Men test et annet et for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 agvg samme lampen lyser når kabelen blir satt inn. Sharkey husker ikke hva slags feilmelding det var, men skal notere den når jeg ser den igjen. får forhåpentlig sett litt på det i kveld, og da finner jeg ut mer. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Ok, fant løsning på problemet nå. Årsaken var at 2 av de pinnene i nettverkskortet var revet bort. Trolig når kabelen har blitt tatt ut en eller annen gang så har disse hengt med. Er normalt 8 pinner og der var bare 6 igjen... Hehe siden det er bærbar PC er det ikke godt å bytte heller, da må vel hele hovedkortet ut. Men ja sa stikk heller å kjøp en trådløs pakke med PCMCIA kort, Da virker det nok ! Takker for svarene likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå