Gå til innhold

Studere i England?

-eddy-

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å lurer på hva og hvor jeg skal studere til neste år. Har tenkt på å studere noe innenfor teknologi, programmering, matte eller ingeniør. Har veldig lyst til å få testet meg skikkelig innen matte, gjerne i kombinasjon med teknologi/ingeniør. Studiet "Matematikk, informatikk og teknologi" på UiO så dermed ut til å passe meg godt. Har vert innstilt på dette inntil jeg var på besøk hos UCL i London forrige uke. Har hatt det i bakhodet lenge men etter turen til London fikk jeg veldig lyst til å studere der.

Er jeg for sent ute til å søke på studier i England? Hvilke/hvor mange skoler har jeg sjans for å komme inn på med rundt 4,0 i snitt og 5-ere i realfagene? Er det tøffere å studere realfag i England? Hvilke skoler og studiesteder bør jeg satse på? Noen som har erfaringer med å studere matte generelt?

Vet ikke om det har noe å si men av valgfag har jeg R2, Fy2, Kj1, TFX, Int. Eng. og BID.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta gjerne en tur innom Tråden for alle studenter i UK.

Du er ikke _for_ sent ute. I UK er det ingen frist for nordmenn, men jo lenger du venter jo færre plasser er det igjen. For topp 10-skolene innen realfag og ingeniør så trenger du 5 i snitt og 6 i relevante fag(R2 og Fy2) - så du vil eventuelt måtte ta en titt litt lenger ned på tabellene hvis du ikke har dette. Men du har alle de nødvendige valgfagene for alle skolene.

De fleste vil vel kun ha tatt bachelor en av plassene, så det vil nok være vanskelig å sette ting opp mot hverandre. Det avhenger selvsagt på skolene, men der jeg går er det rene mattestudiet bygget opp på en mer rigid og teoretisk måte enn i Norge, hvor det ser ut til at det blir mer fokusert på anvendelser allerede i førsteåret. Jeg tok "Kalkulus" og "Kalkulus og lineær algebra" på Blindern samtidig som jeg var i militæret, og det var en lek i forhold til tilsvarende fag førsteåret i England. Hvordan det utvikler seg etter det vet jeg ikke.

Angående matte generelt: det kan kanskje være vanskelig å se hvordan du skal få brukt det du lærer i begynnelsen. Til gjengjeld vil du etter en ferdig utdannelse mye enklere kunne sette deg inn i og lære mer anvendte tekniske fag som du nevner, da alle disse i utgangspunktet bygger på relativt avansert matematikk. Jeg vil anbefale deg å ta en bachelor i matte, det er gode muligheter for å deretter spesialisere seg mot hva enn du finner interessant av mer anvendte fag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...