Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kawasaki Ninja 650R


Anbefalte innlegg

Hei.

 

"Motorsykkel" er ikke akkurat min domene, men jeg begynner i alle fall aa opparbeide meg en viss interesse for det.

 

 

Jeg har grublet og fundert lenge over "min foerste motorsykkel". Jeg har da kommet frem til "Kawasaki Ninja 650R (2012 modell)". Er dette en god sykkel for en nybegynner, eller er jeg langt ut paa viddene? Jeg har hoert at tyngdepunktet paa sykkelen er plassert relativt lavt ned slik at den skal vaere lettere aa manoevrere, og at den er svaert egnet som ens aller foerste sykkel. Stemmer dette?

 

 

Jeg er ikke helt sikker paa hvilken prisklasse den befinner seg i, men er villig til aa punge ut en del grunker for aa faa kloerna i den...

 

 

 

Takk paa forhaand.

Endret av You confound me brother
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

I Europa så heter den ER6-F, så den er å få kjøpt.

Jeg har tilsvarende i nakensykkel som 2008-modell, og kan skrive under på at den er veldig kurrant som førstegangssykkel, og den er lettkjørt som få egentlig.

Om du skal kjøpe ny, så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe med ABS.

 

Det er fullt mulig å reise på lengre turer, men du har det nok mer behagelig på en større sykkel, men det hindret ikke meg å kjøre fra Norge til Italia ifjor sommer.

 

 

http://www.kawasaki.no/ER-6f

Lenke til kommentar

Etter dine andre tråder har jeg forstått at du er ute etter en mellom-tung. Kawasakien du ser på (ER6-F) har 72 HK, noe som gjør at den ligger i tung motorsykkel-klassen.

Tar jeg ikke feil, er mellomtung opptil 34 hk.

 

Ninja 250R går akkurat under klassen som mellomtung, og jeg tror dette vil være en meget god sykkel. Utrolig tøff er den også!

 

Her kan du også lese test;

http://www.mc24.no/article.php?articleID=1210&categoryID=213

 

Har også lest flere som skriver at dette er en veldig god førstegangssykkel :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Du burde finne deg en motorsykkelforretning, hvor du kan prøve sykkelen.

Leste dette her;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=21&t=1027

 

"Sykkelen er utrolig morsom å kjøre, spesielt i rushtrafikk (i den grad det er gøy å kjøre i rush) da den er liten, lett og veldig lettmanøvrert.

Jeg synes setehøyden og sittestillingen er perfekt, mens gubben som er 1.80 høy synes den blir litt i miste laget.

Så jeg vil ikke ukritisk anbefale sykkelen til folk som er no særlig høyere enn det, men det er jo en smakssak hvordan sittestilling en liker.

Når det gjelder setet synes jeg det er helt ok, en får jo tresmak i rævva, men kjørte faktisk Lillehammer - Oslo uten stopp, uten større problemer enn litt slitne håndledd.

Sykkelen har en toppfart på 160, fortere enn det går den ikke, det kan jeg bekrefte"

Lenke til kommentar

250R kommer meg bekjent ikke med ABS, bare så det er nevnt. ER-6f på sin side kan plomberes og registreres som laveffekt om du ikke er gammel nok til å kjøre over 34 hk enda.

 

Kjøpte meg selv nylig en brukt, plombert ER-6f 07 mod på bakgrunn av at jeg har lest mye bra om den og fikk en grei pris. Er ikke ferdig med lappen enda, så jeg kan ikke selv si noe vettugt fra eller til. Omregistrering til fulleffekt koster meg om lag 5700 kr, noe jeg vil vurdere å ordne når lappen er i boks da jeg selv er gammel nok til slikt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...