Gå til innhold

Fikk du raskere nett i helgen?


Anbefalte innlegg

Har coax fra Get. 15/2 (pakke med telefoni og TV) ...ingen endring :(

Hvilket abb. har du? Akkurat nå leverer de kunn 10/2 og 30/5. Ingen mellomting.

Husker jeg rett, hadde vi også 15 før, så oppgraderte get det til 17, så til 20 senere..

 

Du får ringe inn til get så høre. Virker som de har latt deg gå i glemmeboksen :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betaler for 16/16 elns hos Telenor, har 6/0,5. Kan det være andre problemer enn at jeg bor et stykke unna den sentral-greia?

1. Tråden gjelder GET.

2. Så vidt jeg vet selger ikke Telenor 16/16 linjer. Hvis du er på kobber har linjelengde noe å si.

 

Husker ikke om det var 16 opp, men husker da det skulle være 16 ned hvertfall. Er over ett år siden vi begynte å betale for det. Kobber eller gull, aner ikke. Så nvm

Lenke til kommentar

Betaler for 16/16 elns hos Telenor, har 6/0,5. Kan det være andre problemer enn at jeg bor et stykke unna den sentral-greia?

1. Tråden gjelder GET.

2. Så vidt jeg vet selger ikke Telenor 16/16 linjer. Hvis du er på kobber har linjelengde noe å si.

 

Husker ikke om det var 16 opp, men husker da det skulle være 16 ned hvertfall. Er over ett år siden vi begynte å betale for det. Kobber eller gull, aner ikke. Så nvm

Er nok 16/0.8, ADSL2. Uansett er dette off topic

 

On topic: Venter fortsatt på at min 100/10 linje skal oppdateres :hm:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Tok kontakt med Get på lørdag og [..] hvorfor kunne de ikke vært serviceminded nok til å sende kundene nye modemer selv istedet for at vi må ta kontakt for å få den nye hastigheten?

 

Kanskje fordi at modem ikke er gratis ? Å ha folk som deler ut "penger" koster gjerne litt penger liksom

Tok kontakt med Get på lørdag og [..] hvorfor kunne de ikke vært serviceminded nok til å sende kundene nye modemer selv istedet for at vi må ta kontakt for å få den nye hastigheten?

 

Det beror helt enkelt på att de allra flesta inte bryr sig om de får 40 i stället för 20. Varför ska de sända ut modem till en massa folk som inte "må" ha det?

 

Var vel egentlig et retorisk spørsmål. Jeg vet hvorfor Get ikke sender ut nye modem, men mener allikevel at det hadde vært en hyggelig gest fra Get sin side å sende ut nye modem til de som ville ha behov for det for å få noe glede av hastighetsøkningen.

 

Og jeg tror også at de fleste som gidder å betale ekstra for å få 20Mbps er ganske så¨opptatt av å få de ekstra megabitene både opp og ned. De som har Small-pakka derimot er vel neppe like opptatt av hva de har og hva de får.

Lenke til kommentar

Tok kontakt med Get på lørdag og lurte på når jeg kunne forvente meg høyere hastighet. Da fikk jeg vite at for å få hastigheter over 20Mbps måtte de sende meg et nytt modem. De kunne de sende meg i dag og jeg håper at det kommer i posten i morgen.

 

Men poenget er, når Get VET at alle de som har 20Mbps i dag vil trenge et nytt modem, hvorfor kunne de ikke vært serviceminded nok til å sende kundene nye modemer selv istedet for at vi må ta kontakt for å få den nye hastigheten?

 

Har fortsatt kun 20/5 :hrm:.

 

Jeg har et CISCO EPC2100R2 kabel modem som støtter DOCSIS 2.0. I følge spec'en skal det støtte hastigheter opp til 43/10. Det burde vel holde for 30/10 hastigheter? Eller skulle du kanskje få et DOCSIS 3.0 modem?

Lenke til kommentar
Vårt nett skal egentlig være 1 mb. Men på en måler har vi 4/5 mb.(Telenor)
Da jeg var utplassert i fjor høst, og drev med feilretting på Telenor sine bredbånds linjer, oppdaget jeg at det er mange som får mer enn det de betaler for. Så du er nok ikke den eneste med denne lille fordelen ;)

 

Ditto mange som får mye mindre enn det de betaler for. Telenor kundeservice forklarer dette med at de fikk så mange klager, at de sluttet å oppgradere folk til raskere abonnement automatisk.

Lenke til kommentar

til dere som trengte nytt modem for å få over 20Mbit, hvilket modem hadde dere fra før? Jeg fikk nytt modem i vinter en gang, men ser ikke ut til at de har klart å fikse hastigheten på nettet enda, selv etter restart av modem

 

Har Arris TM602b, ifølge tekniske data så burde det ikke være noe problem med Get M 30. Må nå ha to modemer da nytt modem ikke har tlf.

WAN throughput: 51 Mbps

WAN throughput upstream: 47 Mbps

LAN ports type: 10/100 Base-TX (RJ-45)

http://www.speedguide.net/routers/arris-touchstone-tm602b-eurodocsis-20-telephony-1625

Lenke til kommentar

Har fortsatt kun 20/5 :hrm:.

 

Jeg har et CISCO EPC2100R2 kabel modem som støtter DOCSIS 2.0. I følge spec'en skal det støtte hastigheter opp til 43/10. Det burde vel holde for 30/10 hastigheter? Eller skulle du kanskje få et DOCSIS 3.0 modem?

 

Er Cisco WebSTAR EPC2100R2 jeg har også, og det er bl.a. den modellen Get mener ikke håndterer hastigheter over 20Mbps. Jeg prøvde å spørre og grave litt om hva det nye modemet het slik at jeg kunne hente et nytt modem selv på Elkjøp og være sikker på å få det riktige.. han mente det het "Øhh.. æhh.. spørr etter høyhastighetsmodemet". :wee: Elkjøp var uansett tom for modem.

Lenke til kommentar

til dere som trengte nytt modem for å få over 20Mbit, hvilket modem hadde dere fra før? Jeg fikk nytt modem i vinter en gang, men ser ikke ut til at de har klart å fikse hastigheten på nettet enda, selv etter restart av modem

 

Jeg har Cisco WebSTAR EPC2100R2. Og det var altså for tregt.

Lenke til kommentar

Hadde vært bedre om de klarte å fikse denne driftsmeldingen som ligge rute for temmelig mange postnummere i Oslo ihvertfall:

Enkelte kunder i dette området kan oppleve redusert kapasitet på tjenesten bredbånd i perioder med stor pågang.

Dette kan oppleves som tregere hastighet.

 

Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte. Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid, men til dette arbeidet er ferdig, vil enkelte av våre kunder kunne oppleve tjenesten som noe ustabil.

 

 

"Nærmeste framtid", temmelig artig når driftsmeldingene ofte har vært der i 8-9 måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...