NotMyDay Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 I går kolliderte jeg i en bil. Det ble heldigvis ingen personskader(hadde relativt lav fart mtp. at kollisjonsputene ikke utløste seg), men bilen min ble så godt som smadret og politiet dukket raskt opp. Fikk skrevet skademelding og personen jeg krasjet inn i tok det veldig pent og rolig, noe jeg var takknemlig for. Men politiet sa derimot at jeg vil bli innkalt til et avhør og at dette kan havne på mitt sivile rulleblad, selv om det ikke var en veldig grov ulykke. Hva vil dette si for meg? Må man ikke bli dømt for å få ting på rullebladet? Neste uke skal jeg opp til Nord-Norge pga. jobb. Hvordan vil det da bli med avhør(ulykken skjedde i Oslo)? Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Slapp helt av, uansett om det var din feil så vil ikke dette ha noe utslag. Kollisjoner skjer hver dag og det vil dermed ikke komme noe som helst på rullebladet. Altså, du er ikke bevisst på at en ulykke kan skje. Så dette ville vært veldig rart om du skulle blitt nektet visum og enkelte jobb-plasser av den grunn, ta det helt med ro, det kommer til å gå HELT fint! Hvis det skulle være noe så kan du forklare sjefen din det. Han vil ikke gjøre annet enn å dra litt på smilebåndet. Det er noe helt annet om du hadde utført noe "kriminelt" i den forstand! *Vært borti samme ulla før. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Så lenge det ikke er grovt uaktsomt eller personskader vil jeg tro at du aldri vil bli innkalt til politiavhør. Hvis du blir innkalt vil jeg være veldig overrasket. Normalt sett bruker de ikke resurser på dette.... Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Dette varierer veldig. Du må ta avhøret i Oslo eller si til dem at du skal til Nord Norge også kan du ta det der. Men når de nevner at det kan komme på rullebladet ditt så er det noe du ikke nevner? Ettersom høres veldig stygt ut liksom. Lenke til kommentar
RTH666 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Høres rart ut at du skal få det på det sivile rullebladet ditt hvis det var en ren kollisjon uten påvirkning av alkohol eller andre stoffer eller uvettig kjøring. Når bilen din ble total smadret så tviler jeg også på om du forsøkte å stikke fra skadestedet. Har hatt min del av ulykker som har vært min egen og andres feil (elg, hjort, lyktestolpe, kollisjon med andre biler fra venstre og høyre, forfra og bakfra) uten at det noen gang har vært snakk om anmerkning på rullebladet. Jeg hadde en kollega som sovnet bak rattet og selv han klarte å komme seg unna Lenke til kommentar
settings Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 tror det er første gang jeg har hørt om politi avhør i en uproblematisk krasj. tror ikke det vil få noen alvolige følger, bortsett fra for kanskje lommeboka da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå