Gå til innhold

HD kvalitet til YouTube eller Vimeo fra Pinnacle 14

Anbefalte innlegg

Hei

Bruker nå et Canon HD20 videokamera. Når jeg kjører filmen inn på en flatskjerm blir resultatet supert. Når jeg kjører det inn på pc via Firewire og redigerer det i Pinnacle 14 og så kjører det ut til Youtube blir resultatet ikke supert. Det blir grøtete.

Pinnacle 14 takler HD.

Når jeg har redigert ferdig slik at videoen er under 10 min i Pinnacle 14 går jeg på funksjonen Lage film og Fil. På Filtype velger jeg MPEG-4 og på Preset HD. Så har vi to valg - Lag fil eller Innstillinger. Fant ut her om dagen at denne er vesentlig :-)

Stiller Filtype på MPEG-4 og Preset på HD.

Komprimering på MPEG-4

Oppløsning på HD (Bredde 1280 - Høyde 720

Framerate på Standard 25

Kbits/sek har jeg hørt skal stå på 5000.

Ok og lag fil.

Og når jeg legger denne fila inn i YouTube er den ikke i HD (ser ihvertfall ikke slik ut)

Er det noen her som kan se hvor problemet ligger? Jeg må tydeligvis gjøre noe feil.

Mvh

Roar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5000kb/s er litt lite for ein HD film, sett opp til 10-13k ish. kanskje meir også. Skal og seiast at det tar litt tid før filmen blir i sjåande i HD kvalitet på Youtube ( Ein kan sjå SD versjonen med eingang, medan det tar litt tid før HD versjonen er klar )

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må linke til en film du har lastet opp som du mener er for dårlig kvalitet elelrs må vi bare gjette hvor problemet ligger. Jeg har brukt 4Mbit/s på youtube og fått det jeg mener er god kvalitet. Kvaliteten avhenger av programvaren du bruker men også av hvor rask linje du har og instillinger som er gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skal dere ha gholie og Kristallo.

Som sagt bruker jeg Pinnacle Studio Ultimate 14 HD. Når jeg skal "Lage Film" går jeg da på Lag fil eller kjør til Web? Skal som sagt ha den inn på YouTube.2.

Lag Fil. Der velger jeg MPEG-4 og under Preset HD 1080p eller HD 720p?

Ser det at når jeg går på innstillinger kan jeg velge helt opp til 12000 Kbits/sek så da tar jeg det så høyt det går.

Vet en kan se SD med en gang, men det er over en uke siden jeg la den inn.

Prøver litt til og hvis ikke det hjelper så linker jeg til filmen så dere kan se.

Veldig glad for å få hjelp med dette :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...