MrVilla Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Hei. Har fått en merkelig høyfrekevnt lyd fra PC'en som jeg ikke klarer å plassere. Den kommer ca rett etter at BIOS er ferdig loadet og den varierer etter belastning. Når jeg gjør noe på pc'en så endrer lyden seg og blir mer høyfrekevent, men forsvinner ikke. Det er ingen vifter som forårsaker lyden. Jeg har fjernet alle harddisker bortsett fra OS disk som er SSD. Jeg har disablet onboard lydkort uten effekt, og har også koblet ifra alle unødvendige kabler til alle usb enheter og lignende uten effekt. Har oppdatert alle drivere. Noen som har noen ide om hva som kan forårsake dette? Jeg har reinstallert pc'en to ganger uten at det har hjulpet. Jeg har også demontert hele pc'en og gjort skikkelig rent i alle vifter, kjøleribbe til cpu, grafikkort og strømforsyning. Hjalp godt på temp, men ingen endring på lyd desverre. Hadde egentlig tenkt å vente til neste år med å investere i ny pc, men nå ser det ut som at jeg må fremskynde de planene. Så dersom ingen har noen gode råd så er det fritt frem å foreslå nytt HK og prosessor Endret 2. april 2012 av MrVilla Lenke til kommentar
MrPurple Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Har samme støyen her, og som jeg har forstått, så er det lyden fra en kondensator på skjermkortet. Jeg har ATI Asus 5850 HD radeon kort, og det blir nok muligens byttet ut snart, for jeg er bra lei den lyden der, spes etter at jeg kjøpte meg nytt kabinett og ssd disk. Søkte det opp igjen nå, og fant denne tråden på et forum, er muligens på hovedkortet og ikke skjermkortet også. http://hardforum.com/showthread.php?t=1482296 Endret 2. april 2012 av MrPurple Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Takker for svar. Ser ut som at det blir vanskelig å fikse dette, og jeg er også usikker på hvordan jeg skal få sjekket om det er grafikk-kortet eller hk'et. Tror ikke det er strømsforsyningen. Skal sjekke litt mer i dag og se om jeg klarer å lokalisere kilden. Finnes det noen garanti på dette dersom jeg f.eks finner ut at det er på hovedkortet? Mener jeg kjøpte det for ca 2-3 år siden på netonnet. Kan ikke finne noen sted å logge seg inn der da slik som på komplett så jeg er litt usikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå