FrkCam Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Før noen kommer med "les og gjør dine egne lekser" så har jeg gjort dette og sitter fullstendig fast på et spørsmål, og delvis fast på et annet. Jeg har også i full lov til å bruke venner, bekjente, internett og lignende for å svare på disse oppgavene, så da håper jeg noen her kan svare meg. "Describe a typical prokaryotic mRNA with respect to all of its cis-acting elements. For each element, name the trans-acting factor(s) that recognize it." Dette sitter jeg fullstendig fast på.. Har fått dette som "hjelp på veien" "Tenk på hva slags informasjon ligger i et prokaryotisk transkript (fordelt på cis-virkende sekvenselementer) og hvordan de tolkes eller kommer til uttrykk (i from av det kodede polypeptidet) ved hjelp av andre molekyler (spesifikke protein eller RNA eller en kombinasjon; disse er trans-virkende faktorer)." Og spørsmål to som jeg sitter delvis fast på: "Describe how DNase I is used to analyze the chromatin structure of expressed genes vs. nonexpressed genes." Anyone? Håper virkelig noen kan hjelpe, for jeg er rimelig desperat nå. Skal leveres om 15 timer.. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå