Gå til innhold

Kickass hovedkort (AMD)


Anbefalte innlegg

Jeg har sett mange tråder med komentarer om hovedkort og jeg har et jeg er storfornøyd med (Epox 8RDA+) Nå vet jeg at det er godt som gull for meg, så nå skal jeg ha nytt hehe... Grunnen er litt ombygging og utkasting av gammelt utstyr, skal gi bort en komplett gammel 1,4Ghz PC.

 

Men jeg VET Epox er bra, men skal ha noe annet bare for å prøve og det skal være like bra eller bedre Epox kortet mitt Socket A selvf, og koste rundt 1000-1500

 

Henvis gjerne til tester og hardware info som bekrefter påstandene deres, jeg vil ikke at dette skal bli no krangle tråd for det er ikke det som er vitsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe just what i was looking for :D Jeg skal også ha hovedkort så jeg snapper ei anbefaling her jeg :)

 

Databutikken.com

Din bestilling består av følgende:

ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM ATA133 LAN USB 2.0 6CH-Audio SocketA ATX - 1051.00,-

 

Gleder meg villt :yes:

Lenke til kommentar

alle 3 nevnte kort er bra hk.... Samme chipset, så det er ikke enorme forskjeller.... Selv ville jeg gått for Abit pga tester jeg har lest. Satte det opp hos en kompis for ikke så lenge siden heller. Funker knallbra!

 

Men en ting du bør huske:

 

"If it aint broke, don't fix it"

Lenke til kommentar

Ja jeg er ikke i tvil om at det er skikkelig brae hovedkort, bare hvilket jeg skal velge hehe.

 

Sånn som jeg ser det så er det snakk om så lite forskjell at det ikke er noe man merker og kan kun få fram forskjeller med benchmark programmer, med mindre ett har SATA og ett har RAID og sånnt da hehehe

Lenke til kommentar
Hva med DFI Lanparty da? det fikk jo 6'er i terningkast her på hw.no... Jeg hadde tatt dette, dersom jeg skulle ha nytt kort nå. Bare for å ikke holde meg i mainstream og gå for Abit eller Asus, som kommer fram hver gang dette blir diskutert.

 

Nei hvorfor skal man velge det beste bare fordi alle andre har det? :lol:

 

Men seriøst, Abit er vel det eneste av kortene nevnt som har soundstorm. http://www.nvidia.com/object/motherboards.html

 

Det vil såvidt jeg har forstått si at Nvidia som sitter på rettighetene til nForce chipsettet har testet Abit kortet og mener at lydchip løsningen er så pass bra integrert i kortet at det fortjener betegnelsen "Soundstorm". De som har greie på lydkort sier at for å slå de integrerte soundstorm løsningene må du opp i eksterne lydkort i 2000kr klassen. (Audigy2 etc.). Abit er etter min mening det kortet som gir mest for pengene i forhold til spesifikkasjoner; s-ata raid, osv. + det er klart best til å overklokke med.

 

Når det gjelder kvaliteten er jeg derimot ikke like overbevist, jeg sitter på mitt tredje kort nå ettersom 2 av dem har sluttet å virke for meg. Jeg har ikke lagt merke til mange poster som klager på kvaliteten til noen nForce2 baserte kort. (Bortsett fra MSI som er et yndet mobbeobjekt, ufortjent etter min mening.) Men man har jo uansett garanti, vil anbefale alle å handle med etablerte webshopper som har god retur policy. Se her for eksempel: http://www.hardware.no/webshoper/

Lenke til kommentar

Skulle tro at det er helt i samme klasse som de "beste" i og med at Hw.no har gitt det en 6'er.

 

Abit har jeg prøvd. og det likte seg ikke sammen med noe av det andre stashet mitt. Jeg veit ikke hva, men noe var det ihvertfall...

Hva som er best for noen, trenger ikke være det for alle. Man må nesten prøve seg frem. Men for all del, det er jo ikke sikkert at DFI hadde blitt noe bedre heller

Lenke til kommentar

Joey1313 - Jeg har Audigy 2 Platinum, men det er jo veldig bra at Abit tar intergrert lydkort seriøst.

 

Når det gjelder DFI Lanparty så mener jeg at jeg så no negativ omtale, hva det gjaldt husker jeg ikke, men ille nok til å lage "hakk i harddisken min (Ja den som er intergrert i hodet :p ) Noen som har sett eller hørt no?

 

Eriond - At Abit og Asus kommer inn i sånne poster som dette er vel ikke mulig å unngå, skal ikke legge skjul på at de har mange gode produkter og da blir de anbefalt.

Jeg vet om både Soyo, Tyan, Aopen, Shuttle, Gigabyte, Leadtek, Soltek og mange flere og få prøver dem når det er som på komplett - Meget begrenset merke utvalg :shrug: så da kjøper færre det, egerntlig så er det butikkene som bestemmer hva vi kjøper og det er virkelig synd :roll: man blir jo gammel og trangsynt med sånnt system, hvis du skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Jeg har sett mange tråder med komentarer om hovedkort og jeg har et jeg er storfornøyd med (Epox 8RDA+) Nå vet jeg at det er godt som gull for meg, så nå skal jeg ha nytt hehe... Grunnen er litt ombygging og utkasting av gammelt utstyr, skal gi bort en komplett gammel 1,4Ghz PC.

 

Men jeg VET Epox er bra, men skal ha noe annet bare for å prøve og det skal være like bra eller bedre Epox kortet mitt Socket A selvf, og koste rundt 1000-1500

 

Henvis gjerne til tester og hardware info som bekrefter påstandene deres, jeg vil ikke at dette skal bli no krangle tråd for det er ikke det som er vitsen.

 

Bare så det er sagt, EPoX 8RDA+ er det beste AMD kortet du kan få... men utenom dem ville jeg sett på ASUS A7N8X Deluxe og ABIT NF7 kortene...

Vært fristet å bytte inn EPoX'en min med ett slikt, men ikke nå lenger, mitt er C1.

Lenke til kommentar

Jepp Epox ruler, men jeg vil bare prøve annet merke for ikke å bli for opphengt og fastgrodd, kan høres dumt ut, men jeg liker å teste nye ting. Om jeg ikke blir fornøyd med hovedkort valget mitt nå, så gir jeg det til gamlingen som gir meg penger for det og så kjøper jeg noe annet hehe.

 

Jeg tror jeg kommer til å ta ASUS A7N8X Deluxe i skrivende øyeblikk.

Lenke til kommentar

Quoter meg selv fra 1. post - Henvis gjerne til tester og hardware info som bekrefter påstandene deres, jeg vil ikke at dette skal bli no krangle tråd for det er ikke det som er vitsen.

 

Vi som har prøvd Epox kort VET at de er bra, og det er mange tester som sier det samme...Om du har prøvd noe annet du har god erfaring med så væsegod og informer om det istedenfor å bare si "Hvorfor det?"

Lenke til kommentar
xthal - Hmm, rakk Asus og nvidia å gi ut no kort med soundstorm på da? Bare lurer.

 

Jeg har en dirrende spent magefølelse nå. Gleder meg til å få ASUS A7N8X Deluxe kortet mitt :D Tror det blir goodie. Håper jeg får det iløpet av uken.

 

ja du har noe å glede deg til, det er det beste kortet jeg har vært borti, og jeg har hatt mange forskjellige hk :yes:

 

:evil: chaintech :evil:

:evil: MSI :evil:

:woot: ASUS :woot:

:evil: ABIT :evil: (var et gammelt kort!, de har forbedret seg veldig)

Lenke til kommentar
Hehe just what i was looking for :D Jeg skal også ha hovedkort så jeg snapper ei anbefaling her jeg :)

 

Databutikken.com

Din bestilling består av følgende:

ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM ATA133 LAN USB 2.0 6CH-Audio SocketA ATX - 1051.00,-

 

Gleder meg villt :yes:

 

Ditto - Bestillte akkurat samme saken fra samme plassen. Ønsk meg velkommen i gjengen hehe :smile:

Lenke til kommentar
Det vil såvidt jeg har forstått si at Nvidia som sitter på rettighetene til nForce chipsettet har testet Abit kortet og mener at lydchip løsningen er så pass bra integrert i kortet at det fortjener betegnelsen "Soundstorm". De som har greie på lydkort sier at for å slå de integrerte soundstorm løsningene må du opp i eksterne lydkort i 2000kr klassen. (Audigy2 etc.).

 

Audigy2 til 2000kr? Det koster 773kr hos komplett... (selv om det er bulk

så er jo ikke kvaliteten på lyden noe lavere)

Lenke til kommentar
Hehe just what i was looking for :D Jeg skal også ha hovedkort så jeg snapper ei anbefaling her jeg :)

 

Databutikken.com

Din bestilling består av følgende:

ASUS A7N8X Deluxe/GD nForce2 5PCI 1AGP8x 3DDR-DIMM ATA133 LAN USB 2.0 6CH-Audio SocketA ATX - 1051.00,-

 

Gleder meg villt :yes:

 

Ditto - Bestillte akkurat samme saken fra samme plassen. Ønsk meg velkommen i gjengen hehe :smile:

 

A7N8X er litt rått kort må jeg si, jeg snakker da om Deluxe'en.

Det er så ,mye duppeditter og stuff som Intergert SCSI og slikt at det er jo gøy å fikle med slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...