acornia Skrevet 2. april 2012 Rapporter Del Skrevet 2. april 2012 Har et AMD 7770 skjermkort og en philips 27" skjerm. Skjermen har hdmi inngang og jeg tenkte å bruke den men bildet blir uskarp, bytter jeg derimot til DVI kabel er det veldig skarp. Vil helst bruke hdmi kabel fordi de er oransje Native oppløsning på skjermen er 1920*1080. Alle innstillinger er likens når jeg bruker DVI, men med HDMI ser det ikke ut. kabelen er ok. Nyeste drivere (prøvd forskjellige) Ser at mange har dette problemet, med forskjellige skjermkort, både AMD og Nvidia. Ingen har en forklaring og/eller en løsning ser det ut som. Noen her som vet hvorfor det skjer eller har en løsning? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2012 Rapporter Del Skrevet 2. april 2012 Det er fordi HDMI inngangen skalerer bildet. HDMI er beregnet til video (TV), DVI er beregnet til data. Det finnes beskrivelse på løsning mange steder, er 'sticky' tråd om skalering i kategoriene Skjermkort (denne) og Skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå