MKgrublere Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Olympus' lille godbit gir mye glede, men kunne prestert litt bedre. Test: Olympus E-PM1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hvor mye mindre enn Olympus Mini er egentlig Nikon J1? Ellers så må jeg som amatør si at disse art-filterene faktisk er ganske kule. Jeg synes absolutt de gjør det morsommere å ta bilder, og gir litt kreativ inspirasjon. I tillegg så fungerer det på andre folk også, andre synes det er motor, og det er lett å få folk til å more seg med å være motiver. Noe som fører til flere artige bilder. AtW Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Du påpeker dårlig dynamikk uten å dokumentere dette med målinger. Da burde du vel i alle fall tatt med direkte sammenligning av samme motiv tatt under samme lysforhorhold med referansekamera i tilsvarende klasse? Ellers framstår jo lett dette (alvorlige) ankepunktet mot E-PM1 som synsing. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Du påpeker dårlig dynamikk uten å dokumentere dette med målinger. Da burde du vel i alle fall tatt med direkte sammenligning av samme motiv tatt under samme lysforhorhold med referansekamera i tilsvarende klasse? Ellers framstår jo lett dette (alvorlige) ankepunktet mot E-PM1 som synsing. Gode spørsmål. For oss som har lang erfraring med 12MP sensoren som står i mange Panasonic og Olympus µ-4/3 kameraer, så kjenner vi oss igjen i kritikken/argumentasjonen. Og den sensoren sliter når man sammenligner med Sony's brilliante 16Mpx sensor som står i bl.a. NEX-7. I praksis så har det lite å si, med et unntak; man må passe på høylysene i vanskelige forhold - men det er noe man kan fort lære seg. Jeg synes det er en liten pris å betale når man ser fordelene til µ-4/3 systemene, sammenlignet med hva konkurrentene har å tilby. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Art filterene til Olympus er digg, stort sett brukt ene sort-hvit filteret og vips ferdig oldschool bilder uten å måtte sitte å slite ræva av seg foran redigeringsprogram. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hvor mye mindre enn Olympus Mini er egentlig Nikon J1? Sjekket på camera size comparison nå, Olympus sin er marginalt bredere øg høyere, men marginalt tynnere. Jeg vil si at forskjellen i praksis er ikke-eksisterende. AtW Lenke til kommentar
LASL Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Du påpeker dårlig dynamikk uten å dokumentere dette med målinger. Da burde du vel i alle fall tatt med direkte sammenligning av samme motiv tatt under samme lysforhorhold med referansekamera i tilsvarende klasse? Ellers framstår jo lett dette (alvorlige) ankepunktet mot E-PM1 som synsing. Hmm, når jeg leser testen er det noe feil med HTML-koden - hvor avsnittet om dynamikkomfanget blir gjemt under avsnittet om fargegjengivelse. Skal rette opp i det - for vi har selvsagt målt dynamikkomfanget på sedvanlig vis mot andre kameraer. Beklager feilen! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Her har det skjedd noe styggedom i bakenforliggende kode. Jeg har sjekket grundig og kunne ikke finne noe galt i selve testens HTML. Samtidig dukker samme feilen opp i A77-testen, og den hadde ikke noen slik feil tidligere. Mads er på saken og vil fikse den så snart vi har fått lempet en jomfru i vulkanen. Endret 2. april 2012 av Aetius 2 Lenke til kommentar
mads Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Da skal HTML-en i artikkelen være fikset :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg