Møreboy Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) Hei! Jeg mister jobben min om en ukes tid. Uansett, i fjor tjente jeg 118 398,-. 1,5 G tilsvarer 118 824,-. Jeg mangler da ca. 400,- for å komme opp i 1,5 G. Vil jeg virkelig ikke få dagpenger på grunn av disse 400,-? Kan jo legge til at jeg i år har tjent nærmere 100 000,-, men det har kanskje ikke noe å si? Endret 2. april 2012 av Møreboy Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Kan du ikke registrere "jobb-intekt" fra en kompis eller noe da? skatte av 400 blir ikke så tungt uansett. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hvem kan få dagpenger? Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst 1,5 G (folketrygdens grunnbeløp) i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst 3 G (folketrygdens grunnbeløp) i løpet av de siste tre avsluttede kalenderårene. Foreldrepenger, svangerskapspenger og svangerskapsrelaterte sykepenger regnes med i kravet til minsteinntekt har du minst 3G iløpet av de 3 siste år få kan du få dagpenger. Lenke til kommentar
Møreboy Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Jeg har ikke 3G de siste 3 år.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Korrekt. Disse 400 kronene vil effektivt ta livet av dagpengesøknaden din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå