Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prestasjonsangst

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men kan begynne med litt kort info: Sjekk spoiler.

Jeg er en gutt på 21 år, jeg har nettopp blitt sammen med en kjempe søt jente som er 19 år.

Vi har det utrolig fint sammen, vi har vel holdt på i en måned nå, men ikke blitt offisielt sammen for noen dager siden. Hun har aldri kysset, rotet eller vært sammen sammen med noen. Med andre ord er jeg nå den gutten hun er blitt forelsket i. Og det er gjensidig.

Jeg har hatt en kjæreste før, det var ett forhold på 3 år, med andre ord har jeg erfaring.

Jenta jeg nå har blitt sammen med har vært litt usikker når det kommer til å rote/ prøve ut nye ting. Noe som er helt forståelig, vi har alle følt på det. For noen dager siden sov jeg hos henne (for første gang). Jeg fingret henne, hun var nervøs såklart, men det gikk helt fint. Jeg spurte henne om det gikk fint, å hun likte det. Jeg var også nervøs, men vi følte at det kanskje var tid å ta det ett steg videre. Ingenting av dette var planlagt, bare litt snakking i forkant hvor jeg fortalte henne at vi hadde all verdens tid å ta ting ettersom hun følte seg tryggere på meg. Jeg er aboslutt ikke den gutten som vil presse henne til noenting, jeg er en tålmodig person.

Så til prestasjonsangsten.

Jeg har hatt sex mange ganger før, og egentlig aldri hatt noe problemer med dette. Det er ikke før i senere tid jeg har merket dette.

Jeg går på en medisin som heter Lamictal, hvor mye dette spiller inn på ereksjonen vet jeg ikke, sist eg sjekket har kommer det med en bivirkning som gjør noe med blodstrømmen i kroppen (er ikke sikker, men mener å ha lest det).

Det plager meg at jeg ikke klarer å få den opp når jeg skal inn i jenta, men når vi roter, etc klarer jeg det fint. Jeg er klar over at å tenke på dette ikke gjør det noe bedre, å det prøver jeg jo selvfølgelig på. Alt jeg kan.I tillegg til at jeg ikke får den opp, har jeg også problemer med å holde ereksjonen, da penisen ikke klarer å holde seg hard over litt lengre tid. Dette klarte jeg før, da hadde jeg ingen problemer med noe av dette.

Men nå vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg vet at dette har jeg gjort hundre ganger før. Jeg er ikke dårlig i senga. Jeg kan endel å har alltid hatt et flott sexualliv.

Men i min alder skal en vel overhodet ikke miste ereksjonen etter 2-3 minutt med runking eller ha sex?

Jeg går fast på Lamictal, hvor min psykiater skriver resept.

Min far er lege, men har ikke spurt han om dette, men selvom det kanskje blir litt kleint så har jeg ingenting å tape. Vi har alltid hatt en åpen tone om alt.

Men uansett så lurer jeg på om dere har noen erfaring, innsikt eller forslag?

"Ikke tenke på at du kommer til å miste ereksjonen, etc" Trenger jeg ikke å vite for det vet jeg godt fra før av.

:)

Anonym poster: c64bb24f0c5118540b7d7d85412fc77e Anonym poster: f1de57322c7ab9a1ede40af5fcd7af3b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem, men cluet er å ikke tenke på det, spesieøt når en skal gjøre det. Hvis en først er inne på tanken før den skal inn så kan det være vanskelig å komme ut av det. Men er du førsy inne på tanken, bare prøv å tenke på hvor deilig det blir/er å få/ha den inne. :D

Lenke til kommentar

Det er vel først og fremst dopamin som trengs for å opprettholde en ereksjon, og lamictal'en demper vel først og fremst glutamat, men den har vel en del andre mekanismer også som kanskje ikke er så godt kartlagt.

I forhold til virkestoffet Lamotrigine som er i Lamictal så er det rapportert både økt og senket kjønnsdrift, så det er ikke utenkelig at dette har med medisinen og gjøre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...