Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prøver å holde på denne jenta

Anbefalte innlegg

Hei jeg har pratet mye med denne jenta på internett i 2 måneder nå og vi kommer godt overens. Det virker nesten som om jeg er hoved fokuset da ho sitter på pcen.

Om 4 måneder så flytter vi nærmere hverandre pga skole.

Jeg vet ikke om det er noe mere en gode venner dette fører til, men jeg føler at visst vi bare prater over skype osv i 4 måneder til så blir all den positive kontakten borte. Det går liksom i normal prat for det meste og litt sånn nesten skjult flørt av og til da det lar jeg gjøres og steningen er god.

Jeg føler at når jeg får muligheten til å invitere henne ut og finne på ting så blir det annerledes uten at jeg skal si at jeg er helt sikker på det.

Jeg kan tilføye at vi begge er 20 år og at dette er min første eventuelle kjærlighet. Imens ho har vært borti 3-4 stykker før. Anonym poster: c8f2a2dfd9cd98ff44cabeec0dce31e4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg har pratet mye med denne jenta på internett i 2 måneder nå og vi kommer godt overens. Det virker nesten som om jeg er hoved fokuset da ho sitter på pcen.

Om 4 måneder så flytter vi nærmere hverandre pga skole.

Jeg vet ikke om det er noe mere en gode venner dette fører til, men jeg føler at visst vi bare prater over skype osv i 4 måneder til så blir all den positive kontakten borte. Det går liksom i normal prat for det meste og litt sånn nesten skjult flørt av og til da det lar jeg gjøres og steningen er god.

Jeg føler at når jeg får muligheten til å invitere henne ut og finne på ting så blir det annerledes uten at jeg skal si at jeg er helt sikker på det.

Jeg kan tilføye at vi begge er 20 år og at dette er min første eventuelle kjærlighet. Imens ho har vært borti 3-4 stykker før. Anonym poster: c8f2a2dfd9cd98ff44cabeec0dce31e4

Hei!:) Så fint at du har funnet ei du har god kjemi med, ta vare på den gode stemningen, og hold jevn kontakt slik dere har gjort, men pass på at dere ikke avslører så mye om dere selv over nettet at det blir kleint å møtes i virkligheten. Hold en lett tone, hold vennskapet oppe, og når dere flytter nærmere spør du om dere skal møtes å gjøre noe (du har sikkert en følelse om hva som kanværetingen ettersom dere har pratet en del).

Pass på at dere ikke blir for vennskaplige heller, flørt litt så du ikke risikerer at hun bare vil ha deg som venn :-) Ikke vær redd for å være seriøs. :-) Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Men jeg er så nervøs vær dag. Ho er utrolig attraktiv, og har veldig mange gutte venner. Det virker som ho viser interesser på måten ho kontakter meg og oppfører seg. Men ho har strekt under på at ho ikke får følelser med mennesker over internet.

Da ho spurte om jeg hadde følelser for henne så klarte jeg ikke å gjøre annet en å si at jeg ikke visste det før vi hadde pratet litt face to face. Fordi jeg følte at det var svaret ho ville ha. Ho har hatt dårlig erfaring med at gutter vill være mere enn venner før noe jeg fullt kan forstå. Så jeg prøver virkelig å ta det sakte, selv om jeg prøver å hinte til det litt forsiktig når det lar seg gjøres. Selv om jeg klarer å kontrollere meg, så sitter jeg igjen med tunge følelser som jeg så veldig gjærne vill slippe ut, men vet jeg ikke kan det da jeg hadde skremt henne vekk.

Jeg vet også at ho har mye kontakt med gutter og at de kommer på besøk til henne. Jeg vet jo ikke hva som skjer, og jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt.

Jeg tror ikke jeg er en kontroll freak, men det gjør meg nervøs når jeg egentlig ikke kan ha en finger med i spillet.

Jeg trenger virkelig råd i fra dere. Ho har en så god personlighet at visst jeg visste at det ikke ble noe mere en venner så hadde jeg aldri sagt noe til ho om hva jeg egentlig følte. Og da hadde jeg jo stått her, med ubeskrivelige følelser lenge.

Jeg har aldri følt det slikt for noen før, og det skremmer meg. Anonym poster: c8f2a2dfd9cd98ff44cabeec0dce31e4

Lenke til kommentar

Det du føler er besettelse. Du har ubevisst laget deg en fantasi som du har forelsket deg i, med denne jenten som ansiktet på fantasien. Det er en biologisk umulighet å få ekte følelser for et annet menneske uten å ha hatt et fysisk møte. Når man sier at man har god "kjemi", så er det en grunn til det; duftene og partiklene fra den andre personen skaper en kjemisk reaksjon med dine egne dufter og partikler i hjernen din, og utifra de reaksjonene utløser hjernen forskjellige endorfiner i kroppen som avgjør hvordan man føler seg i den andres nærvær.

Dette er selvfølgelig enkelt forklart, for man har alltid hundrevis av forskjellige faktorer som spiller inn, men you get the picture.

Jo mer dere prater uten å møtes, dess mer vil dere fortape dere i fantasien dere skaper, med desto større fallhøyde når dere eventuelt møtes ved en senere anledning.

Når dere til slutt møtes vil det skje én av to ting; enten vil dere bli forferdelig skuffet over at det ikke var som man hadde trodd. Eller så vil man overfokusere på de tingene som stemmer med fantasien og fullstendig overse alt som ikke stemmer.

Ingen av delene er noe å trakte etter.

Derfor vil jeg påstå at det er bare tull å chatte over lengre perioder i håp om å finne kjæreste-materiale da det er uendelig mye bedre å møtes tidlig for å finne ut av om den biologiske kjemien stemmer, for så å chatte masse etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du føler er besettelse. Du har ubevisst laget deg en fantasi som du har forelsket deg i, med denne jenten som ansiktet på fantasien. Det er en biologisk umulighet å få ekte følelser for et annet menneske uten å ha hatt et fysisk møte. Når man sier at man har god "kjemi", så er det en grunn til det; duftene og partiklene fra den andre personen skaper en kjemisk reaksjon med dine egne dufter og partikler i hjernen din, og utifra de reaksjonene utløser hjernen forskjellige endorfiner i kroppen som avgjør hvordan man føler seg i den andres nærvær.

Dette er selvfølgelig enkelt forklart, for man har alltid hundrevis av forskjellige faktorer som spiller inn, men you get the picture.

Jo mer dere prater uten å møtes, dess mer vil dere fortape dere i fantasien dere skaper, med desto større fallhøyde når dere eventuelt møtes ved en senere anledning.

Når dere til slutt møtes vil det skje én av to ting; enten vil dere bli forferdelig skuffet over at det ikke var som man hadde trodd. Eller så vil man overfokusere på de tingene som stemmer med fantasien og fullstendig overse alt som ikke stemmer.

Ingen av delene er noe å trakte etter.

Derfor vil jeg påstå at det er bare tull å chatte over lengre perioder i håp om å finne kjæreste-materiale da det er uendelig mye bedre å møtes tidlig for å finne ut av om den biologiske kjemien stemmer, for så å chatte masse etterpå.

Såvidt jeg vet, så indikerer denne biologiske kjemien på at to mennesker har "kompatible" gener som igjen kan føre til bedre/godt avkom. Noen ganger, så fungerer ikke denne biologiske "godkjenningen" begge veier. Den ene personen A kan føle at kjemien stemmer, mens den person B ikke føler det samme for person A. Kort sagt, "indikatorene" til A og B gir forskjellige svar. Så hva er det riktige svaret? Blir avkommet bra eller mindre bra hvis de hadde fått barn?

Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet, så indikerer denne biologiske kjemien på at to mennesker har "kompatible" gener som igjen kan føre til bedre/godt avkom. Noen ganger, så fungerer ikke denne biologiske "godkjenningen" begge veier. Den ene personen A kan føle at kjemien stemmer, mens den person B ikke føler det samme for person A. Kort sagt, "indikatorene" til A og B gir forskjellige svar. Så hva er det riktige svaret? Blir avkommet bra eller mindre bra hvis de hadde fått barn?

Vel, akkurat det har vel det blitt forsket veldig lite på i og med at det ikke er veldig enkelt å få mennesker til å prøve å få barn med forskjellige grader av "kompatible" partnere.

Men som sagt er det alltid flere faktorer enn bare den kjemiske reaksjonen som fysisk oppstår utelukkende pga lukter og dufter. Man har feks bygget seg opp preferanser gjennom årene hvor hjernen har lært seg å bli mer eller mindre tiltrukket av blondiner eller brunetter, kort eller langt hår, høy eller lav osv. Disse preferansene er sannsynligvis noe man trener hjernen opp til å se etter, muligens med bakgrunn fra kjemiske reaksjoner tidlig i livet, sosiale aksepterte normer innenfor et gitt miljø (slank, høy, langt hår el lignende), manifestasjoner i sinnet med bakgrunn i noe man har blitt lært opp til, eller rett og slett bare genetisk kode.

Det mest interessante forskningsfeltet i dag er muligens innenfor arvelige genetisk lagrede erfaringer, hvor man forsker på om sterke opplevelser blir lagret i dna-et og videreført til avkom. Hvis det er tilfelle kan man plutselig forklare fobier som tidligere har vært mysterier, som feks folk som har blitt født i ørkenen kan være livredd for vann som de aldri har sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var ikke akkurat dette jeg bedde om i denne tråden, men jeg takker for mye ny kunnskap. Anonym poster: c8f2a2dfd9cd98ff44cabeec0dce31e4

Vet ikke helt hva du ba om i tråden, så det ble litt generelt. Men jeg vil påpeke at om hun har så god personlighet, så vil hun definitivt ikke bare leke med skallen din og akseptere å møte deg face to face.

Gjerne i en mer casual sammenheng enn en date bare for å være sikker på at det ikke blir veldig kleint.

Om hun ikke vil treffe deg, så er hun ikke interessert i noe annet enn oppmerksomheten fra deg og den spenningen hun får ved å lage en fantasifigur.

Om jeg var deg ville jeg sagt at det å sitte å prate i månedsvis på pc'en er helt uaktuelt da hun kan være en 65 år gammel gris som bare er ute etter å få smågutter som deg til å strippe på webcam.

Lenke til kommentar

Mange som har hatt negative erfaringer med å møte noen fra nettet, skjønner jeg, men nettet kan være en god måte å søke seg fram til de menneskene man har mest til felles med, i stedet for å bare ende opp med en tilfeldig man traff på byen som man har helt grei kjemi med. Man burde selvfølgelig møtes så snart det er klart at man har en del til felles og liker å snakke med hverandre, for kroppspråk er også en viktig del av kjemien - kanskje den viktigste - så inntrykket man får over nett blir alltid ufullstendig. Jeg synes imidlertid det blir i overkant pessimistisk å si at man kun er forelsket i en illusjon over nettet, for er man noenlunde oppegående så klarer man å få en viss ide om hvordan den andre personen er og om det er noe å satse på.

Jeg har møtt noen nettvenninner selv og har opplevd alt fra pinlig stillhet til å ha sex en time etter vi hilste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...